Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGSIN9580 | Kapsayıcı Dil Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımlarını ve özel gereksinimi olan öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik uygulamaları kavrayarak, özellikle Türkçe becerisi zayıf olan dezavantajlı gruplar için etkili dil öğretim yöntemleri ve değerlendirme süreçlerini geliştirmek ve bu bilgileri etkinlik tasarımı ve uygulamalarında kullanabilmek.
Doç. Dr. Yusuf KIZILTAŞ
1 | Kapsayıcı dil öğretiminde Türkçe becerisi zayıf dezavantajlı grupları tanıyabilme. |
2 | Kapsayıcı dil öğretiminde Türkçe becerisi zayıf dezavantajlı gruplara müdahale çalışmaları yapabilme. |
3 | Kapsayıcı dil öğretiminde Türkçe becerisi zayıf iki dilli öğrencilerin yaşadıkları sorunları belirleyebilme. |
4 | Kapsayıcı dil öğretiminde etkinlik tasarlama ve uygulama. |
5 | Kapsayıcı dil öğretimde değerlendirmeyi yapabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türkçe becerisi zayıf öğrenciler Yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenenler Türkçe becerisini geliştirme Dinleme becerisini geliştirme uygulamaları Konuşma becerisini geliştirme uygulamaları Yazma becerisini geliştirme uygulamaları Okuma becerisini geliştirme uygulamaları Biçimlendirici değerlendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kapsayıcı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları | Yok | Yok |
2 | Kapsayıcı dil öğretiminde Türkçe becerisi zayıf dezavantajlı grupları | Yok | Yok |
3 | Kapsayıcı dil öğretimindeki iki dillilik, tek dilde okur yazar iki dillilik-monoliterate bilingual, gelişmekte olan iki dillilik-emergent bilingual, dil çatışması, dil şoku vb | Yok | Yok |
4 | Türkçe becerisi zayıf iki dilli öğrencilerin yaşadıkları dil sorunları ve çözümler | Yok | Yok |
5 | Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yaşadıkları dil sorunları ve çözümler | Yok | Yok |
6 | Kapsayıcı dil öğretimde değerlendirme | Yok | Yok |
7 | Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları | Var | Yok |
8 | Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları | Evet | No |
9 | Türkçe dil beceri zayıf öğrencileirn dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları | Evet | No |
10 | Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları | Evet | Yok |
11 | Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları | Evet | Hayır |
12 | Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları | Evet | Hayır |
13 | Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları | Evet | Hayır |
14 | Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları | Evet | Hayır |
Kızıltaş, Y. (2023) .Kapsayıcı Dil Öğretimi Uygulamaları, Vizetek Yayın
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |