GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGSIN9580 Kapsayıcı Dil Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımlarını ve özel gereksinimi olan öğrencilerin ihtiyaçlarına yönelik uygulamaları kavrayarak, özellikle Türkçe becerisi zayıf olan dezavantajlı gruplar için etkili dil öğretim yöntemleri ve değerlendirme süreçlerini geliştirmek ve bu bilgileri etkinlik tasarımı ve uygulamalarında kullanabilmek.


Doç. Dr. Yusuf KIZILTAŞ


1 Kapsayıcı dil öğretiminde Türkçe becerisi zayıf dezavantajlı grupları tanıyabilme.
2 Kapsayıcı dil öğretiminde Türkçe becerisi zayıf dezavantajlı gruplara müdahale çalışmaları yapabilme.
3 Kapsayıcı dil öğretiminde Türkçe becerisi zayıf iki dilli öğrencilerin yaşadıkları sorunları belirleyebilme.
4 Kapsayıcı dil öğretiminde etkinlik tasarlama ve uygulama.
5 Kapsayıcı dil öğretimde değerlendirmeyi yapabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Türkçe becerisi zayıf öğrenciler Yabancı dil olarak Türkçeyi öğrenenler Türkçe becerisini geliştirme Dinleme becerisini geliştirme uygulamaları Konuşma becerisini geliştirme uygulamaları Yazma becerisini geliştirme uygulamaları Okuma becerisini geliştirme uygulamaları Biçimlendirici değerlendirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kapsayıcı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları Yok Yok
2 Kapsayıcı dil öğretiminde Türkçe becerisi zayıf dezavantajlı grupları Yok Yok
3 Kapsayıcı dil öğretimindeki iki dillilik, tek dilde okur yazar iki dillilik-monoliterate bilingual, gelişmekte olan iki dillilik-emergent bilingual, dil çatışması, dil şoku vb Yok Yok
4 Türkçe becerisi zayıf iki dilli öğrencilerin yaşadıkları dil sorunları ve çözümler Yok Yok
5 Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yaşadıkları dil sorunları ve çözümler Yok Yok
6 Kapsayıcı dil öğretimde değerlendirme Yok Yok
7 Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları Var Yok
8 Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları Evet No
9 Türkçe dil beceri zayıf öğrencileirn dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları Evet No
10 Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları Evet Yok
11 Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları Evet Hayır
12 Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları Evet Hayır
13 Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları Evet Hayır
14 Türkçe dil beceri zayıf öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamaları Evet Hayır

Kızıltaş, Y. (2023) .Kapsayıcı Dil Öğretimi Uygulamaları, Vizetek Yayın



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 30 30
Final Sınavı 1 60 60
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 4 4 4 5 5 5 5 4 5 4 4
ÖÇ 2 4 4 5 5 4 5 4 4 4 4 5 4 4
ÖÇ 3 4 4 4 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 5 4 5 4 4 4 4 5 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 5 4 5 4 5 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek