Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGSIN9600 | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Ölçme ve değerlendirmede temel kavramları öğrenmek, Geleneksel ve alternatif ölçme- değerlendirme tekniklerini kavramaktır. Bu ölçme değerlendirme tekniğinde öğrenme ortamlarında kullanabilmeyi öğrenmektir.
Doç. Dr. Hasan BAKIRCI
1 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri açıklayabilme |
2 | Geleneksel ölçme araçları tanımlar bu ölçme araçlarının benzerlik ve farklılıkları karşılaştırabilme |
3 | Yazılı ve çoktan seçmeli sınavların özelliklerini açıklayabilme |
4 | Kısa cevaplı ve doğru yanlış sınavlarının özelliklerini ve kullanım düzeylerini açıklar. |
5 | Alternatif ölçme-değerlendirme tekniklerini sayabilme ve özelliklerini açıklayabilme |
6 | Performans ve akran değerlendirme ölçme tekniklerinin farkını ve benzer yönlerini açıklayabilme |
7 | Öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları ve araştırma projelerinin özelliklerini açıklayabilme. |
8 | Geleneksel ölçme-değerlendirme teknikleri ile alternatif ölçme değerlendirme teknikleri arasındaki farkı bilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Ölçme ve Değerlendirme , Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri, Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Ölçme Araçları, Bir Ölçme ve Değerlendirme Aracı Olarak: Yazılı Sınavlar, Kısa Cevaplı Sınavlar ve Doğru-Yanlış Tipi Testler, Çoktan Seçmeli Testler, Eşleştirmeli Testler ve Sözlü Yoklamalar, Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri , Kavram Haritaları ve Tanılayıcı Dallanmış Ağaç, Yapılandırılmış Grid ve Kelime İlişkilendirme Testi, Performans Ödevleri ve Proje Ödevleri, Ürün Seçki Dosyası (Portfolyo) , Alternatif Ölçme Değerlendirme (Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme) Anlayışında Performans Puanlama Araçları, Tamamlayıcı Ölçme Anlayışında Performans Puanlama Araçları (Kontrol Listesi, Dereceli Ölçek ve Dereceli Puanlama Ölçeği)
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve Değerlendirme | ||
2 | Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları ve Özellikleri | ||
3 | Geleneksel Yaklaşımlara Dayalı Ölçme Araçları | ||
4 | Bir Ölçme ve Değerlendirme Aracı Olarak: Yazılı Sınavlar | ||
5 | Kısa Cevaplı Sınavlar ve Doğru-Yanlış Tipi Testler | ||
6 | Çoktan Seçmeli Testler | ||
7 | Eşleştirmeli Testler ve Sözlü Yoklamalar | ||
8 | Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri | ||
9 | Kavram Haritaları ve Tanılayıcı Dallanmış Ağaç | ||
10 | Yapılandırılmış Grid ve Kelime İlişkilendirme Testi | ||
11 | Performans Ödevleri ve Proje Ödevleri | ||
12 | Ürün Seçki Dosyası (Portfolyo) | ||
13 | Alternatif Ölçme Değerlendirme (Tamamlayıcı Ölçme ve Değerlendirme) Anlayışında Performans Puanlama Araçları | ||
14 | Tamamlayıcı Ölçme Anlayışında Performans Puanlama Araçları (Kontrol Listesi, Dereceli Ölçek ve Dereceli Puanlama Ölçeği) |
Komisyon (2015). Ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |