Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGGKS9950 | Ses Müzik ve Kültür | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin genel amacı, kültür ve ses konusunda birikim sahibi olan öğretmen adayları yetiştirmektir.
Prof. Dr. Serap Yükrük
1 | Ders sorumluluk ve içeriklerini tanır. Dönem boyunca yapılacaklar konusunda bilgi sahibi olur. |
2 | Genel anlamda kültür konusunda gerekli temel bilgileri kavrar. |
3 | Ses ve ses topluluklarının topluluklarının neler olduğu ve nasıl oluşturulduğunu öğrenir, güzel konuşma çalışmaları: |
4 | Ses ve ses guruplarını öğrenir ve örnekleri anlar |
5 | Ses topluluklarını tanır ve seçkin örneklerini anlar ve kavrar. |
6 | Çeşitli uygulama örnekleri ile koro müziği ve uygulamalarını tanır, birikim sahibi olur. |
7 | Müzik dönemleri ve bunların stil özelliklerini kavrar. |
8 | Konular hakkında eksik kalan noktaları fark eder. |
9 | Klasik dönem müziğinin çeşitli örneklerini dinler ve tanır. |
10 | Romantik dönem eserlerin yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. |
11 | Türk Müziği örneklerinin otantik ve düzenleme biçimlerini tanır. |
12 | ÇağdaşTürk Müzği konusunda birikim sahibi olur. |
13 | Sınav konusunda bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dönem içi çalışma programının tanıtımı, derse ilişkin açıklama ve paylaşımlar | ||
2 | Kültür nedir, kültür unsurları ve kültürel etkileşim nedir? Ses nedir, konuşma nedir? Ses kültür arasındaki bağlantı | ||
3 | Ses nedir, ses grupları nelerdir? Güzel konuşma neden önemlidir. | ||
4 | Kadın, erkek ses grupları ve özellikleri nasıldır. kaça ayrılır | ||
5 | Ses toplulukları nelerdir, nasıl oluşturulur? | ||
6 | Koro nedir, koro müziğinde dönem özellikleri nelerdir? | ||
7 | Ses grupları örnek sunumları, değişik dönem müzikleri üzerinde çalışmalar. | ||
8 | Konuların genel tekrarı ve değerlendirilmesi | ||
9 | Yarıyıl değerlendirme sınavı | ||
10 | Klasik dönem eserlerinin üzerinde dinleme ve yorumlarla bilgi sahibi olma. | ||
11 | Romantik dönem eserleri ve yönetimi konusunda örnek çalışma yapılır. | ||
12 | Türk Müziği örneklerini üzerinde yorum ve bilgi sahibi olma | ||
13 | Değişik Türk Müziği düzenlemelerini dinler, anlar ve yorumlar. | ||
14 | Genel tekrar ve final sınavına hazırlık yapılır. |
Ders notları, internet kaynakları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Tartışma | 12 | 3 | 36 |
Soru-Yanıt | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 10 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 12 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 13 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |