Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGOÖÖ1102 | Erken Çocukluk Döneminde Gelişim | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Lisans
Bu derste öğretmen adaylarının doğum öncesi ve erken çocukluk dönemindeki çocukların (0-8 yaş) motor, bilişsel ve dil gelişim özelliklerini öğrenebilmesi amaçlanmıştır.
Dr. Necdet Taskin
1 | Erken çocukluk döneminde gelişim ile ilgili kuramları bilir. |
2 | Gelişim ile ilgili temel kavramları bilir ve tartışır. |
3 | Doğum öncesi gelişimle ilgili bilgileri tartışır |
4 | Yenidoğanın özelliklerini bilir |
5 | Bebeklik döneminde gelişimi bilir |
Yok
Yok
1-Tanışma ve Ders İçeriğinin Açıklanması, Giriş 2-Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Gelişimlerini Bilmenin Önemi, Gelişimdeki Temel Kavramlar, 3-Döllenme ve Doğum Öncesi Dönem (Germinal, Embriyo, Fetüs Dönemi), 4-Doğum Sonrası Dönem, Yeni Doğmuş Bebeğin Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri, 5-Yenidoğanın Refleksleri, Yaşama Uyumu, Bakımı ve Beslenmesi, 6- Yenidoğanın Kontrolleri, Prematüre Bebek, Düşük Doğum Ağırlıklı Bebek, Postmatüre Bebek, 7-BağlanmaTeorisi, 8-Bilişsel GelişiminTanımları, Bilişsel Gelişimle İlgili Kavramlar, Bilişsel Gelişimde Bireysel Farklılıklar, 9-Jean Piaget’nin Bilişsel Gelişim Kuramı, 10-Jerome Bruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı, 11-Lev S. Vygotsky’ninBilişselGelişimKuramı, 12-Dilin Bileşenleri, 13- Dil Gelişimi Aşamaları 14-Dersin Değerlendirilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders İçeriğinin Açıklanması, Derse giriş | ||
2 | 2-Erken Çocukluk Dönemindeki Çocukların Gelişimlerini Bilmenin Önemi, Gelişimdeki Temel Kavramlar, | ||
3 | Döllenme ve Doğum Öncesi Dönem (Ovum, Embriyo, FetüsDönemi), | ||
4 | Doğum Sonrası Dönem, Yeni Doğmuş Bebeğin Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri, | ||
5 | Yenidoğan | ||
6 | Yenidoğanın Refleksleri, Yaşama Uyumu, Bakımı ve Beslenmesi, | ||
7 | Arasınav | ||
8 | Bağlanma | ||
9 | Bilişsel Gelişimle İlgili Kavramlar | ||
10 | Bilişsel Gelişim Kuramı, | ||
11 | Bilişsel Gelişim Kuramı | ||
12 | Dil gelişimi temel kavramlar ve kuramlar | ||
13 | Dil Gelişimi | ||
14 | Genel değerlendirme |
Turan, F. ve Yükselen, A.İ. (2017). Çocuk Gelişimi I-II, Hedef Yay. Trawick, S. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim, Nobel Yay. Berk, L.. (2016). Bebeklik ve Orta Çocukluk. Nobel Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 8 | 2 | 16 |
Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 |
Örnek Vaka İncelemesi | 8 | 1 | 8 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | |||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 4 | 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 1 | 4 |