GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGMBZ9129 Sınıf Yönetimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans



Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin sınıf ortamında etkili yönetim becerileri geliştirmelerini sağlamak, sınıf iklimini olumlu yönde şekillendirecek stratejiler oluşturma yetkinliği kazandırmak ve öğrenci davranışlarını yönetmede kullanılacak bilimsel yaklaşımları tanıtarak, öğretim süreçlerinde sürdürülebilir bir öğrenme ortamı yaratmalarını desteklemektir.


Dr. Öğretim Üyesi Ayşegül ATALAY


1 Sınıf yönetiminin eğitim-öğretim sürecindeki önemini değerlendirebilir.
2 Olumlu bir sınıf iklimi oluşturmak için gerekli stratejileri geliştirebilir.
3 Çeşitli öğrenci grupları için uygun iletişim ve etkileşim tekniklerini uygulayabilir.
4 Sınıfta istenmeyen davranışları tanıyabilir ve bu davranışlara yönelik etkili müdahale yöntemleri geliştirebilir.
5 Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımını teşvik edecek motivasyon stratejileri geliştirebilir.
6 Sınıfta zamanı etkili bir şekilde yönetme becerisi gösterebilir.
7 Sınıfta kriz durumlarını tanıyabilir ve bu durumlara yönelik etkili çözüm stratejileri geliştirebilir.
8 Sınıf yönetiminde öğretmenin yasal sorumluluklarını ve etik kuralları açıklayabilir.
9 Dijital araçları sınıf yönetimi süreçlerinde etkili bir şekilde kullanabilir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Ders İçeriği: 1. Sınıf Yönetimine Giriş 2. Etkili Sınıf Yönetimi Yaklaşımları Davranışsal, sosyal-duygusal ve ekolojik yaklaşımlar Çağdaş sınıf yönetimi modelleri 3. Sınıfta Kurallar ve Rutinler 4. Sınıf İklimi ve Motivasyon: Olumlu sınıf ikliminin oluşturulması ve sürdürülmesi Öğrenci motivasyonunu artırıcı stratejiler 5. Öğrenci Davranışlarını Yönetme: İstenmeyen davranışlarla başa çıkma stratejileri Davranış yönetiminde pekiştirme ve ceza 6.İletişim ve Etkileşim: Öğrencilerle etkili iletişim kurma teknikleri Empati ve aktif dinleme becerileri 7. Zaman Yönetimi: Sınıfta etkili zaman kullanımı Öğretim sürecinde önceliklerin belirlenmesi 8. Çeşitlilik ve Farklılıklara Saygı: Çok kültürlü sınıflarda yönetim becerileri Öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurma 9. Kriz Yönetimi: Sınıfta kriz durumlarını tanıma ve yönetme Zor durumlarda stres yönetimi 10. Teknolojinin Sınıf Yönetiminde Kullanımı: Dijital araçlarla sınıf düzeni sağlama Teknoloji destekli sınıf yönetimi stratejileri 11. Sınıf Yönetimi ve Hukuki Boyutlar: Öğretmenin yasal sorumlulukları Öğrenci hakları ve disiplin süreçleri 12. Uygulamalı Çalışmalar ve Değerlendirme:


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Sınıf Yönetimine Giriş: o Sınıf yönetiminin tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi o Öğretmen rolünün sınıf yönetimindeki yeri - -
2 2. Etkili Sınıf Yönetimi Yaklaşımları: o Davranışsal, sosyal-duygusal ve ekolojik yaklaşımlar o Çağdaş sınıf yönetimi modelleri - -
3 3. Sınıfta Kurallar ve Rutinler: o Sınıf kurallarının belirlenmesi ve uygulanması o Rutinlerin öğrenme üzerindeki etkisi - -
4 4. Sınıf İklimi ve Motivasyon: o Olumlu sınıf ikliminin oluşturulması ve sürdürülmesi o Öğrenci motivasyonunu artırıcı stratejiler - -
5 5. Öğrenci Davranışlarını Yönetme: o İstenmeyen davranışlarla başa çıkma stratejileri o Davranış yönetiminde pekiştirme ve ceza - -
6 6. İletişim ve Etkileşim: o Öğrencilerle etkili iletişim kurma teknikleri o Empati ve aktif dinleme becerileri - -
7 7. Zaman Yönetimi: o Sınıfta etkili zaman kullanımı o Öğretim sürecinde önceliklerin belirlenmesi - -
8 8. Çeşitlilik ve Farklılıklara Saygı: o Çok kültürlü sınıflarda yönetim becerileri o Öğrencilerin bireysel farklılıklarını göz önünde bulundurma - -
9 9. Kriz Yönetimi: o Sınıfta kriz durumlarını tanıma ve yönetme o Zor durumlarda stres yönetimi - -
10 10. Teknolojinin Sınıf Yönetiminde Kullanımı: • Dijital araçlarla sınıf düzeni sağlama • Teknoloji destekli sınıf yönetimi stratejileri - -
11 11. Sınıf Yönetimi ve Hukuki Boyutlar: • Öğretmenin yasal sorumlulukları • Öğrenci hakları ve disiplin süreçleri - -
12 12. Uygulamalı Çalışmalar ve Değerlendirme: • Etkili sınıf yönetimi planlarının geliştirilmesi - -

Uygulamalı Sınıf Yönetimi (Eds. Işık, H.& Uçar, R.)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 30
Performans 1 20
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Performans 1 45 45
Toplam İş Yükü (saat) 67

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33
ÖÇ 1
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek