Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGGKS9761 | Türkiye Nüfus Coğrafyası | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı Türkiye'de nüfusun gelişimi ve dağılışı ile nüfusun kentleşme oranı, eğitimi durumu, istihdam vb. niteliklerinin zaman içindeki değişimini kavramadır. Ayrıca Türkiye'de iç ve dış göçler, nüfus yoğunluğu ve düzey-1 bölgelerine göre demografik farklılıkları incelemek diğer bir amaçtır.
Doç. Dr. Murat YILMAZ
1 | Türkiye'de nüfusun gelişimi ve dağılışını kavrar |
2 | Türkiye'de nüfusun demografik yapısını ve bu yapının bölgesel farklılığını kavrar |
3 | Türkiye'de nüfusun eğitim durumu, kentleşme oranı, istihdam durumu vb. sosyoekonomik özelliklerini öğrenme ve bu değişkenlerdeki değişimi kavrama |
4 | Türkiye'de iç ve dış göçler ve bunların nedenleri ile sonuçlarını kavrar |
5 | Türkiye'de ilk evlenme yaşı, hane halkı büyüklüğü gibi değişkenlerin değişimi ve bölgelere görr-e farkını kavrar |
Birinci Öğretim
yok
Öğrencilerin Türkiye nüfusu ile ilgili kitap ve makale okuması önerilir
Türkiye'de nüfusun gelişimi ve dağılışı Türkiye'de nüfusun kentleşme oranı, eğitimi durumu, istihdam vb. niteliklerinin zaman içindeki değişimini Türkiye'de iç ve dış göçler, nüfus yoğunluğu ve düzey-1 bölgelerine göre demografik farklılıklar Türkiye'de ilk evlenme yaşı ve hane halkı büyüklüğü ve bu değişkenlerin bölgelere göre değişimi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Nüfus coğrafyası ile ilgili temel terimler: nüfus, nüfus sayımı, nüfus artış hızı, kaba doğum ve kaba ölüm hızı, toplam doğurganlık hızı, cinsiyet oranı, | ||
2 | Türkiye’de nüfusun cumhuriyet dönemindeki gelişimi | ||
3 | Nüfus gelişimine etki eden faktörler: Kaba doğum, kaba ölüm, toplam doğurganlık ve doğal artış hızı | ||
4 | Nüfus gelişimine etki eden faktörler: İç ve dış göçler ve göçlerin nedenleri-sonuçları | ||
5 | Nüfus politikaları: Antinatalist politikalar, pronatalist politikalar, ırkçı politikalar, yeniden yerleştirme, | ||
6 | Türkiye’nin demografik yapısı: Nüfusun yaş ve cinsiyet yapısı, medyan yaş ve bölgesel farklılıklar | ||
7 | Türkiye’de nüfusun kentleşme oranı ve eğitim durumu ile bu değişkenlerin bölgesel farklılığı | ||
8 | Türkiye’de çalışan nüfusun sektörel dağılımı, hayat standardının değişimi, | ||
9 | Türkiye’de ilk evlenme yaşının değişimi, evlenme-boşanma hızı, ortalama hane halkı büyüklüğü ve bu değişkenlerin bölgesel paterni | ||
10 | Türkiye’de nüfusun coğrafi dağılışını etkileyen fiziki ve beşeri çevre koşulları | ||
11 | Türkiye’de nüfusun düzey-1 bölgelerine dağılışı | ||
12 | Türkiye’de nüfusun yoğunluğunun değişimi ve bölgelere göre yoğunluk | ||
13 | Türkiye’de doğal afetle-iklim değişimi ve bunların nüfusa günümüzdeki ve gelecekteki muhtemel etkileri | ||
14 | Gelecekte Türkiye nüfusu: yaşlı nüfus sorunu, çalışma çağındaki ve çocuk nüfusun gelecekteki muhtemel durumu, nüfusun yaşlanma endeksi ve potansiyel destek oranının değişimi |
Yılmaz, M., 2021, Türkiye Nüfus Coğrafyası, Nobel akademi yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
Okuma | 5 | 1 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |