GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGMBS9593 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin sonunda öğrenci; - program geliştirme model ve kuramlarını analiz eder. - program geliştirme alanında özgün modeller geliştirebilir.


Dr. Serdar YEŞİL


1 1) Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeleri kavrayabilme
2 2) Çeşitli eğitim durumlarında program geliştirme ilke, model ve kuramlarını uygulayabilme
3 3) Program geliştirmenin tarihsel temellerini analiz edebilme
4 4) Yeni bir program geliştirme modeli önerebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste; - Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler, - Program geliştirmeye tarihsel bir bakış, - Program geliştirmenin felsefi, psikolojik ve sosyal temelleri, - Program geliştirme model ve kuramları - Program geliştirme sürecinin uygulanması konuları işlenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar ve ilkeler
2 Program geliştirmeye tarihsel bir bakış
3 Program geliştirmenin felsefi ve psikolojik
4 Program geliştirmenin sosyal temelleri
5 Program geliştirme model ve kuramları 1
6 Program geliştirme model ve kuramları 2
7 Program geliştirme model ve kuramları 3
8 Ara sınav
9 Program geliştirmede yeni yönelimler
10 Program geliştirmeye eleştirel bir bakış
11 Program geliştirme sürecinin uygulanması 1
12 Program geliştirme sürecinin uygulanması 2
13 Program geliştirme sürecinin uygulanması 3
14 Final Sınavı - Genel değerlendirme

Bloom, B.S. and others. (1971). Handbook on Formative and Summative Evaluation of Student Learning. New York: Mc Graw Hill Book Co., Bloom, B.S. (ed) (1956). Taxonomy of Educational Objectives Handbook I. Cognitive Domain. New York: David Mc Kay Co. Inc., Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları : 9. Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company, Ornstein, A.C.; Hunkins, F.B. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tyler, R. W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Dewey, J. (1963). Experience ve education. New York: Macmillan.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 1 30 30
Rapor Hazırlama 1 25 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 4 1 3 1 1 2 5 3 3 4 4 2 1 2 5
ÖÇ 2 1 2 4 2 3 3 3 1 5 1 3 5 2 5 5
ÖÇ 3 2 3 3 5 1 2 2 1 2 3 5 4 2 4 3
ÖÇ 4 4 1 2 1 2 5 4 2 3 5 2 4 5 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek