Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9120.4 | SINIF YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin sınıf yönetimi temel kavramlarını ve yaklaşımlarını öğrenmelerini ve becerilerini geliştirmeyi sağlamaktır.
Doç. Dr. M. Cevat YILDIRIM
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları bilir. |
2 | Sınıf yönetimini etkileyen etkenleri açıklar. |
3 | Disiplin ve sınıf yönetimi yaklaşımlarını bilir. |
4 | Sınıf yönetimi yaklaşımlarını karşılaştırmalı tartışır. |
5 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturulacağını açıklar. |
6 | Sınıfın fiziksel özelliklerinin önemini bilir. |
7 | Oturma düzenlerini karşılaştırmalı tartışır. |
8 | Etkili iletişim konusunda bilgi ve beceri edinir. |
9 | Öğrenme-öğretme sürecinin yönetimini bilir. |
10 | Zaman yönetimi konusunda bilgi ve beceri edinir. |
11 | Motivasyon kuramlarını ve etkilerini tartışır. |
12 | Öğrenci davranışlarının ve becerilerinin nasıl geliştirileceğini tartışır. |
13 | Öğretmen liderliğini açıklar ve tartışır. |
14 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel becerileri kazanır. |
Yok
Yok
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf yönetimini etkileyen etkenler, disiplin ve sınıf yönetim yaklaşımları, sınıf kuralları, sınıfın fiziksel ortamı, sınıfta iletişim, öğrenme-öğretme sürecinin yönetimi, motivasyon, davranış-beceri geliştirme, öğretmen liderliği.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve planlanması | ||
2 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar | ||
3 | Sınıf yönetimini etkileyen etkenler | ||
4 | Disiplin ve sınıf yönetimi yaklaşımları | ||
5 | Sınıf kuralları ve grup dinamiği | ||
6 | Sınıfın fiziksel özellikleri | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Sınıfta iletişim süreci | ||
9 | Öğrenme-öğretme sürecinin yönetimi | ||
10 | Zaman yönetimi | ||
11 | Sınıfta motivasyon | ||
12 | Davranış-beceri geliştirme | ||
13 | Öğretmen liderliği | ||
14 | Örnek olaylar | ||
15 | Final sınavı |
Güneş, F. (2014). Sınıf yönetimi: Yaklaşım ve modeller. Ankara: Pegem Akademi. Uğurlu, C. T. (2016). Sınıf yönetimi. Ankara: Anı.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Uygulama/Pratik | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Uygulama/Pratik | 1 | 5 | 5 |
Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 11 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 12 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 13 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 14 | 5 | 5 |