Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9070 | Öğretim Teknolojileri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları, öğretimsel materyal geliştirme süreçlerini ve güncel teknolojileri tanıtmak. Böylelikle öğretmen adaylarına öğretim ortamlarında teknoloji kullanımı ile ilgili altyapı sağlamak.
Doç. Dr. Mustafa Serkan GÜNBATAR
1 | Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklayabilir |
2 | Öğretimsel iletişim süreci hakkında yorum yapabilir |
3 | Öğretim teknolojisinde sistem yaklaşımı ve unsurlarını bilir |
4 | Öğretim analizinin nasıl yapılması gerektiğini bilir |
5 | Öğretimsel yöntemle uygun teknolojiyi bütünleştirebilir |
6 | Öğretimsel yönteme uygun araç/gereç seçebilir |
7 | Eğitimde bilgisayar kullanımı ile ilgili kavramları bilir |
8 | Uzaktan Eğitimin yararları ve sınırlılıklarını açıklayabilir |
9 | Yapay zekâ kavramının ne olduğunu açıklayabilir |
10 | Yapay zekâ teknolojisinin dayandığı çalışma mantığını ve bunun için kullandığı yöntem ve tekniklerin farkındadır |
Birinci Öğretim
-
-
Teknoloji, Öğretim Teknolojisi, Sistem, Öğretimde sistem yaklaşımı, Öğretimsel materyal tasarım sürecinde cevaplanması gereken sorular; öğretimsel materyal geliştirme süreci; öğretimsel materyal değerlendirme ölçütleri; İletişim süreci; Öğretim analizi; Öğretimsel Yöntem Seçimi; Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi; Görsel Tasarım Öğeleri; Görsel Tasarım İlkeleri; Öğretimsel Araçların Etkili Kullanımı; Eğitimde Bilgisayar Kullanımı; Uzaktan Eğitim; Yapay zekâ
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin, konuların, kaynakların tanıtımı | ||
2 | Teknoloji, Öğretim Teknolojisi, Sistem, Öğretimde sistem yaklaşımı, Öğretimsel materyal tasarım sürecinde cevaplanması gereken sorular | ||
3 | İletişim süreci, İletişim süreci öğeleri, İletişimde etkili olan faktörler, Öğretim ortamlarında birden çok duyu organına hitap etmenin önemi | ||
4 | Öğretim analizi, Bilişsel alan öğrenmeleri, Duyuşsal alan öğrenmeleri, Psikomotor alan öğrenmeleri | ||
5 | Öğretim Durumlarını Planlama, Öğretim Yöntemi Seçimi | ||
6 | Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri ve Önemi | ||
7 | Öğretim Araç-Gereçlerinin Seçimi, Öğretim araç-gereç seçimini etkileyen faktörler, Ortam özellikleri ve araç gereç seçimi | ||
8 | Görsel Tasarım Öğeleri, Görsel Tasarım İlkeleri | ||
9 | Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı | ||
10 | Eğitimde Bilgisayar Kullanımı | ||
11 | Uzaktan Eğitim | ||
12 | Öğretimsel materyali ve teknolojiyi değerlendirme | ||
13 | Yapay zekâ ile ilgili temel kavramlar | ||
14 | Yapay zekâya eleştirel bakış |
Yalın, H.İ., Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, Nobel Yayın Dağıtım, 2006, Ankara Gökçearslan, Ş. ve Yıldız-Durak, H.(Ed.) (2024). Yapay Zekâ Okuryazarlığı. Ankara: Nobel Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 100 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Performans | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 |