Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGGKS10020 | Akademik Yazma Becerileri | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Akademi alanında kazanılması istenilen bilimsel bilgilerin öğretilmesi ve akademik yazım tekniklerinin öğretilmesi, akademik yazma becerilerine etki eden anahtar konularının kazandırılması, akademik yazım raporunun nasıl yazılması hakkında bilgilerin kazandırılması ve uluslararası düzeyde bu bilgileri aktarabilmeyi amaçlamaktadır.
Doç.Dr. Adnan ÇETİN
1 | Bilimsel yazımın özelliklerini bilir ve bilimsel yazıları diğer yazım türlerinden ayırt eder |
2 | Bilimsel yazımın bölümlerini tanımlar ve özelliklerini açıklar. |
3 | Bilimsel yazımda etik, haklar ve izinler konusunu bilir. |
4 | Akademik makale örneklerini inceler. |
5 | Öğrenciler, akademik çalışmaların planlamasının nasıl yapıldığı, izlendiği ve kontrol edildiği hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
YOK
-
Akademi alanında kazanılması istenilen bilimsel bilgilerin öğretilmesi ve akademik yazım tekniklerinin öğretilmesi, akademik yazma becerilerine etki eden anahtar konularının kazandırılması, akademik yazım raporunun nasıl yazılması hakkında bilgilerin kazandırılması ve uluslararası düzeyde bu bilgileri aktarabilmeyi amaçlamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Araştırma Kültürü: Bilimsel yazım nedir; bilimsel yazımın kökeni; bilimsel makale nedir; bilimsel makalenin çeşitleri | - | - |
2 | Akademik Ürünler: Makaleler ve tezler | ||
3 | Öğrenci Çalışmalarının Belirlenmesi | - | - |
4 | Akademik Yazma Aşamaları I: Konu Seçimi, Gözlem, İlgili Literatür | - | - |
5 | Akademik Yazma Aşamaları II: Araştırma Sorularının Saptanması | - | - |
6 | Akademik Yazma Aşamaları III: Taslağın Hazırlanması | - | - |
7 | Akademik Yazma Aşamaları V: Analiz ve Değerlendirme | - | - |
8 | vize sınavı(ödev) | ||
9 | How to write an introduction section, How to write a method section | - | - |
10 | Bulgular bölümü nasıl yazılır; bulgular etkin bir şekilde nasıl sunulur; tablo grafik örnekleri, Tartışma bölümü nasıl yazılır; sonuç bölümü nasıl yazılır | - | - |
11 | Teşekkür nasıl ifade edilir; kaynaklar nasıl gösterilir; kaynaklara nasıl atıf yapılır, Etik, haklar ve izinler, Kısaltmalar nasıl ve ne zaman kullanılır | - | - |
12 | Araştırma Grubu İle Çalışma, Akademik Yazmadaki Sorunlar | - | - |
13 | Öğrenci Çalışmalarının Değerlendirilmesi | - | - |
14 | Final | - | - |
Brew, A. ve Lucas, L. (eds) (2009). Academic research and researchers. Berkshire: McGraw-Hill. Hartley, J. (2008). Academic writing and publishing: A practical handbook. London: Routledge. Murray, R. (2005). Writing for academic journals. Berkshire: McGraw-Hill. Murray, R. ve Moore, S. (2006). The handbook of academic writing: A fresh approach. Berkshire: McGraw-Hill.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Proje Sunma | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Rapor | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ev Ödevi | 2 | 14 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |