Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBS9690 | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders, öğrencilerin öğrenme güçlüklerini, nedenlerini, tanı kriterlerini ve değerlendirme süreçlerini anlamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca, erken çocukluk ve okul öncesi dönemde öğrenme güçlüğü gösteren çocukların özelliklerini tanımlamaları ve ilköğretim yıllarında öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin okuma, yazma, matematik ve sosyal beceri problemlerini değerlendirmeleri hedeflenmektedir.
Doç. Dr. Ercan Öpengin
1 | Öğrenme güçlüğü kavramını öğrenir. |
2 | Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların özelliklerini betimler. |
3 | Öğrenme güçlüğünün tanılanması hakkında bilgi sahibi olur. |
4 | Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların öğretiminde kullanılan yaklaşımları ve yöntemleri öğrenir. |
5 | Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların eğitim programlarını uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Öğrenme Güçlüğüne ilişkin farkındalık geliştirme Öğrenme güçlüğünün farklı tanımlarını kavrama Öğrenme güçlüğünün doğum öncesi/sonrası nedenlerini kavrama Öğrenme güçlüğü olan çocukların yaşadığı sosyal- duygusal problemleri kavrama, Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin sınıfta sergilediği davranışları kavrama Öğrenme güçlüğünün değerlendirme aşamalarını kavrama Öğrenme güçlüğünün tanılama sürecini kavrama Okumada öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin özelliklerini kavrama Yazmada öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin özelliklerini kavrama Matematikte öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin özelliklerini kavrama DEHB’i kavrama ve ortaya çıkmasında etkili olan faktörleri kavrama Müdahaleye tepki modeli
Öğrenme Güçlüğü Farkındalığı Öğrenme Güçlüğü Tanımları Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri Öğrenme Güçlüğü olan Çocukların Özellikleri Sınıf Ortamında Öğrenme Güçlüğü Belirtileri Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi Öğrenme Güçlüğü Tanılama Süreci Okumada Öğrenme Güçlüğü ve Müdahale Yaklaşımları Yazmada Öğrenme Güçlüğü ve Müdahale Yaklaşımları Matematikte Öğrenme Güçlüğü ve Müdahale Yaklaşımları Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ile ilişkisi Özel Yetenekli Çocuklarda Öğrenme güçlüğü
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme Güçlüğü Kavramı | ||
2 | Öğrenme Güçlüğü Tanımları | ||
3 | Öğrenme Güçlüğünün Nedenleri | ||
4 | Öğrenme Güçlüğü olan Çocukların Özellikleri | ||
5 | Sınıf Ortamında Öğrenme Güçlüğü Belirtileri | ||
6 | Öğrenme Güçlüğünün Değerlendirilmesi | ||
7 | Öğrenme Güçlüğü Tanılama Süreci | ||
8 | Vize Sınavı | ||
9 | Okumada Öğrenme Güçlüğüne Müdahale Yaklaşımları | ||
10 | Yazmada Öğrenme Güçlüğüne Müdahale Yaklaşımları | ||
11 | Matematikte Öğrenme Güçlüğüne Müdahale Yaklaşımları | ||
12 | Öğrenme güçlüğü olan çocukların ailelerine eğitsel rehberlik | ||
13 | Öğrenme Güçlüğü ve DEHB ilişkisi | ||
14 | Özel Yetenekli öğrencilerde Öğrenme Güçlüğü |
Melekoğlu , M. A. ve Çakıroğlu , O . (2015). Özel öğrenme güçlüğü olan çocuklar . Ankara: Vize Yayıncılık Sak U. Ve Melekoğlu M.A. (2020), Öğrenme Güçlüğü Ve Özel Yetenek. Ankara: Pegem Akademi Sümer, H.M. ve Yılmaz, Ş.Z. (2020), Öğrenme Güçlüklerinde Değerlendirme Ve Müdahale. Anı Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Gözlem | 1 | 5 | 5 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 |