Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBS9600.3 | EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Eğitimde Proje Hazırlama Dersinin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitimle ilgili bir sorunu tanımlama, bu sorunu çözmeye yönelik uygun bir araştırma yöntemi seçme ve bu doğrultuda bir proje tasarlama becerisi kazanmalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrencilerin, projelerini bilimsel etik kurallarına uygun bir şekilde raporlayabilmeleri hedeflenmektedir.
Doç. Dr. Mehmet ŞATA
1 | Araştırma Problemi Belirleme: Öğrenciler, eğitimle ilgili bir problemi tanımlayarak bu problemi çözmek için uygun yöntem ve teknikleri seçme becerisi kazanır. |
2 | Araştırma Yöntemlerini Uygulama: Nicel, nitel veya karma araştırma yöntemlerini etkili bir şekilde kullanarak bir proje tasarlayabilir ve uygulayabilir. |
3 | Bilimsel Etik Kurallara Uyum: Öğrenciler, proje hazırlama sürecinde bilimsel etik kurallara uygun davranmayı ve akademik dürüstlüğü korumayı öğrenir. |
4 | Proje Sonuçlarını Raporlama ve Sunma: Projelerini etkili bir şekilde raporlayabilir ve elde ettikleri bulguları akademik bir çerçevede sunabilir. |
Birinci Öğretim
Araştırma Yöntemleri Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Eğitim Bilimine Giriş Eğitim Psikolojisi Eğitimde İstatistiksel Yöntemler
Diğer Hususlar: Bilimsel Etik: Araştırma sürecinde etik kurallara uyum sağlama ve akademik dürüstlüğü koruma. Zaman Yönetimi: Proje sürecinde etkili zaman yönetimi tekniklerinin kullanımı. Ekip Çalışması: Grup projelerinde iş birliği yapma, görev paylaşımı ve sorumluluk bilinci geliştirme. Eleştirel Düşünme: Proje sürecinde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme. Problem Çözme Becerileri: Karşılaşılan zorluklar için yaratıcı ve etkili çözümler üretme. Teknolojik Araçların Kullanımı: Proje hazırlama sürecinde bilgisayar yazılımları ve diğer teknolojik araçlardan yararlanma. Proje Değerlendirme: Projeyi objektif kriterlere göre değerlendirme ve iyileştirme yöntemleri geliştirme. İletişim Becerileri: Proje ile ilgili fikirleri açık, anlaşılır ve etkili bir şekilde ifade etme. Geribildirim ve Revizyon: Geri bildirimlere açık olma ve proje üzerinde düzenlemeler yapma becerisi. Sürdürülebilirlik ve Katkı: Projenin eğitim alanına katkı sağlayacak ve sürdürülebilir sonuçlar üretmesine yönelik farkındalık geliştirme.
Eğitimde Proje Hazırlama Dersinin İçeriği: Eğitimde Proje Kavramı ve Türleri: Projenin tanımı, amacı ve türlerinin incelenmesi. Araştırma Problemi Belirleme: Eğitimle ilgili bir problemi belirleme ve problem ifadesi yazma. Literatür Taraması: İlgili literatürün incelenmesi, kaynakların kullanımı ve doğru referans verme teknikleri. Araştırma Yöntemleri: Nicel, nitel ve karma yöntemlerin tanıtımı ve proje sürecinde uygun yöntem seçimi. Veri Toplama Araçları: Anket, gözlem, görüşme gibi veri toplama yöntemlerinin kullanımı ve geliştirilmesi. Proje Planlama: Projenin amaç, kapsam, yöntem ve takvim planlaması. Veri Analizi Teknikleri: Toplanan verilerin analiz edilmesi ve uygun analiz yöntemlerinin kullanımı. Proje Yazımı ve Raporlama: Bilimsel etik kurallara uygun olarak projenin raporlanması. Proje Sunumu: Projenin etkili bir şekilde sunulması ve savunulması için gerekli becerilerin geliştirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Hafta: Dersin Tanıtımı ve Proje Kavramı Dersin amacı, içeriği ve değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. Proje kavramı, eğitimdeki önemi ve türleri üzerine giriş. | ||
2 | 2. Hafta: Araştırma Problemi Belirleme | ||
3 | 3. Hafta: Literatür Taraması Teknikleri | ||
4 | 4. Hafta: Araştırma Yöntemlerinin Seçimi | ||
5 | 5. Hafta: Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi | ||
6 | 6. Hafta: Proje Planlama Süreci | ||
7 | 7. Hafta: Araştırma Verilerinin Analizi | ||
8 | Week 7: Data Analysis in Research | ||
9 | 9. Hafta: Bilimsel Etik ve Akademik Yazım | ||
10 | 10. Hafta: Proje Raporlama Teknikleri | ||
11 | 11. Hafta: Proje Sunumu Hazırlıkları | ||
12 | 12. Hafta: Öğrenci Projelerinin Sunumu (1. Kısım) | ||
13 | 13. Hafta: Öğrenci Projelerinin Sunumu (2. Kısım) | ||
14 | 14. Hafta: Genel Değerlendirme ve Kapanış |
Kaynaklar: Eğitimde Araştırma Yöntemleri Kitapları: Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık. Creswell, J. W. (2017). Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırma Yaklaşımları (Çev. Ed. S. B. Demir). Eğiten Kitap. Eğitim Projeleri ile İlgili Kılavuzlar: OECD (2019). PISA Project Development Handbook. TÜBİTAK Proje Yazım Rehberi (Güncel Baskı). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Kaynakları: Tekin, H. (2014). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Yargı Yayınları. Linn, R. L., & Gronlund, N. E. (2000). Measurement and Assessment in Teaching. Araştırma Verilerinin Analizi için Yazılımlar ve Rehberler: IBM SPSS Kullanıcı Rehberi. NVivo Kullanım Kılavuzu. Etik ve Akademik Yazım Rehberleri: APA (2020). Publication Manual of the American Psychological Association (7. Baskı). Türk Eğitim Derneği (2016). Bilimsel Etik İlkeleri ve Uygulamaları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Rapor Hazırlama | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor Sunma | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Staj Durumu: Eğitimde Proje Hazırlama dersi kapsamında staj yapma gerekliliği bulunmamaktadır. Ancak, öğrencilerin teorik bilgilerini pratik uygulamalara dönüştürebilmeleri için, ders kapsamında küçük ölçekli projelerin uygulanması teşvik edilmektedir. Bu projeler, saha çalışmaları veya eğitim kurumları ile iş birliği çerçevesinde geliştirilebilir. Öğrenciler, ders kapsamında yürüttükleri projeleri eğitim ortamlarında uygulayarak deneyim kazanabilirler.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 28 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 1 | 50 | 50 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |