GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGMBS9660 Mikro Öğretim Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


Türkçe


Öğretmenlerin mesleki yeterliklerini ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği rol ve davranışları kavraya bilme, Mikro Öğretim planı hazırlayabilme, Plana uygun eğitim ortamı oluşturma, Konuya uygun araç-gereç ve materyalleri hazırlama, Belirlenen sürede uygulamayı gerçekleştirme, Uygulamayı videoda izleyerek öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirebilme.


Dr. Serdar YEŞİL


1 Sınıf ortamlarında hangi öğretim becerilerine sahip olabileceğini fark eder.
2 Öğretimi planlama ve uygulamada pratik bilgi ve beceriler kazanır.
3 Öğretimde uygun materyalleri hazırlar ve kullanır.
4 Öğretimde yeni strateji, yöntem ve teknikleri sınıf içi etkinliklerde uygular.
5 Hizmet öncesinde eğitim-öğretim uygulamaları için deneyim kazanır.

Birinci Öğretim


yok


Yok


• Öğretmen ve Öğretmenlik Mesleği • Öğretmende Bulunması Gereken Özellikler • Etkili öğretmen • Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Öğretim Becerileri • Mikro öğretim Nedir? • Üstünlük ve Sınırlılıkları • Uygulanışı


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 • İzlence hakkında konuşma
2 • Öğretmen ve Öğretmenlik Mesleği Bazı Ülkelerde Öğretmen Adaylarının Seçimi • Öğretmende Bulunması Gereken Özellikler
3 • Etkili öğretmen • Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Öğretim Becerileri
4 • Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Öğretim Becerileri • Mikro öğretim Nedir? • Üstünlük ve Sınırlılıkları • Uygulanışı
5 Öğretmenlerin Sahip Olması Gereken Öğretim Becerileri
6 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
7 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
8 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
9 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
10 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
11 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
12 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
13 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme
14 Bireysel ders sunumları, kayıt ve değerlendirme

Öğretim İlke ve Yöntemleri Mikro öğretim ders kitapları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Uygulama/Pratik 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Hazırlama 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Uygulama/Pratik 1 15 15
Gözlem 14 2 28
Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 3 2 2 3 1 2 2 2 3 5 1 4 3 2 3 1 5 5 3 4 1 5 4 4 3 2 2
ÖÇ 2 2 3 4 4 2 1 5 2 2 2 2 2 1 1 2 4 3 3 1 5 5 3 4 5 2 5 4
ÖÇ 3 4 3 2 2 4 2 5 3 3 4 3 3 4 3 3 3 2 2 3 3 3 2 1 4 3 3 1
ÖÇ 4 3 4 2 1 2 1 4 3 1 4 1 5 4 3 1 2 2 2 3 2 5 2 4 2 5 3 3
ÖÇ 5 4 4 2 1 1 3 1 5 1 4 4 1 4 2 1 1 3 3 5 2 1 4 3 4 3 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek