GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGMBS9720. Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları açıklayabilmek, yetişkin eğitimi ile ilgili yaklaşım ve modelleri bilmek, hayat boyu öğrenme anlayışını ve becerilerini açıklamak, Türkiye’deki yetişkin eğitimi ile ilgili sorunları tartışabilmeyi sağlamaktır.


Doç. Dr. İshak KOZİKOĞLU


1 Yetişkin eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilme
2 Yetişkinlerin psikolojik özelliklerini açıklayabilme
3 Yetişkin eğitiminin tarihsel temellerini açıklayabilme
4 Yetişkin eğitimi ile ilgili yaklaşımları ve modelleri açıklayabilme
5 Hayat boyu öğrenmenin amacını, önemini ve özelliklerini açıklayabilme
6 Kitle iletişim araçları ile yetişkin eğitimi ilişkisini kurabilme
7 Türkiye’deki yetişkin eğitimi uygulama örneklerini açıklayabilme
8 Dünyadaki yetişkin eğitimi uygulama örneklerini açıklayabilme
9 Türkiye’deki yetişkin eğitimi ile ilgili sorunları tartışabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramlar, yetişkinlerin psikolojik özellikleri, yetişkin eğitiminin özellikleri, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri, yetişkin eğitimiyle ilgili modeller ve yaklaşımlar, yaşam boyu öğrenme amacı, önemi ve özellikleri, dünyada ve Türkiye’de yetişkin eğitimi uygulamaları, yetişkin eğitimi ile ilgili sorunların tartışılması


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Yetişkin Eğitimi ile İlgili Temel kavramlar
2 Yetişkinlerin Psikolojik Özellikleri
3 Yetişkin Eğitiminin Özellikleri
4 Türkiye’de Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri
5 Yetişkin Eğitimi ile İlgili Yaklaşımlar
6 Yetişkin Eğitimi ile İlgili Modeller
7 Hayat boyu Öğrenmenin Amacı
8 Hayat boyu Öğrenmenin Önemi ve Temel Özellikleri
9 Kitle İletişim Araçları ile Yetişkin Eğitimi
10 Dünyadaki Yetişkin Eğitimi Uygulama Örnekleri
11 Türkiye’de Yetişkin Eğitimi Uygulama Örnekleri
12 Türkiye’de Yetişkin Eğitimi ile ilgili Sorunların Tartışılması
13 Türkiye’de Yetişkin Eğitimi ile ilgili Sorunların Tartışılması
14 Türkiye’de Yetişkin Eğitimi ile ilgili Sorunların Tartışılması



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 25 25
Derse Katılım 1 25 25
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 50 50
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 2 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3 2 4 5 1 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 4 3
ÖÇ 2 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 2 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 2 4 3 4 5 5 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 2 2 2 2 2 3 3 3 3
ÖÇ 6 3 3 4 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 7 3 3 4 4 3 3 4 3 3 3 3 3 2 3 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 8 3 3 3 3 3 3 4 4 3 3 4 3 3 3 3 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 9 3 3 3 3 3 3 3 3 2 3 3 2 2 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek