Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBS9720. | Yetişkin Eğitimi ve Hayat Boyu Öğrenme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları açıklayabilmek, yetişkin eğitimi ile ilgili yaklaşım ve modelleri bilmek, hayat boyu öğrenme anlayışını ve becerilerini açıklamak, Türkiye’deki yetişkin eğitimi ile ilgili sorunları tartışabilmeyi sağlamaktır.
Doç. Dr. İshak KOZİKOĞLU
1 | Yetişkin eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilme |
2 | Yetişkinlerin psikolojik özelliklerini açıklayabilme |
3 | Yetişkin eğitiminin tarihsel temellerini açıklayabilme |
4 | Yetişkin eğitimi ile ilgili yaklaşımları ve modelleri açıklayabilme |
5 | Hayat boyu öğrenmenin amacını, önemini ve özelliklerini açıklayabilme |
6 | Kitle iletişim araçları ile yetişkin eğitimi ilişkisini kurabilme |
7 | Türkiye’deki yetişkin eğitimi uygulama örneklerini açıklayabilme |
8 | Dünyadaki yetişkin eğitimi uygulama örneklerini açıklayabilme |
9 | Türkiye’deki yetişkin eğitimi ile ilgili sorunları tartışabilme |
Birinci Öğretim
[Yok]
Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramlar, yetişkinlerin psikolojik özellikleri, yetişkin eğitiminin özellikleri, Türkiye’de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri, yetişkin eğitimiyle ilgili modeller ve yaklaşımlar, yaşam boyu öğrenme amacı, önemi ve özellikleri, dünyada ve Türkiye’de yetişkin eğitimi uygulamaları, yetişkin eğitimi ile ilgili sorunların tartışılması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Yetişkin Eğitimi ile İlgili Temel kavramlar | ||
2 | Yetişkinlerin Psikolojik Özellikleri | ||
3 | Yetişkin Eğitiminin Özellikleri | ||
4 | Türkiye’de Yetişkin Eğitiminin Tarihsel Temelleri | ||
5 | Yetişkin Eğitimi ile İlgili Yaklaşımlar | ||
6 | Yetişkin Eğitimi ile İlgili Modeller | ||
7 | Hayat boyu Öğrenmenin Amacı | ||
8 | Hayat boyu Öğrenmenin Önemi ve Temel Özellikleri | ||
9 | Kitle İletişim Araçları ile Yetişkin Eğitimi | ||
10 | Dünyadaki Yetişkin Eğitimi Uygulama Örnekleri | ||
11 | Türkiye’de Yetişkin Eğitimi Uygulama Örnekleri | ||
12 | Türkiye’de Yetişkin Eğitimi ile ilgili Sorunların Tartışılması | ||
13 | Türkiye’de Yetişkin Eğitimi ile ilgili Sorunların Tartışılması | ||
14 | Türkiye’de Yetişkin Eğitimi ile ilgili Sorunların Tartışılması |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |