Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9097 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Dersin amacı Türk eğitim sisteminin amaçları, örgütsel yapısı, tarihsel süreci gibi konular hakkında öğretmen adaylarının bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Ayrıca bu ders ile öğretmen adaylarının okul örgütünün özelliklerini anlayabilmeleri, yönetim yaklaşımlarının okula yansımalarına ilişkin eleştirel bir bakış açısı geliştirebilmeleri, okul yönetiminde liderlik kuramlarını açıklayabilmeleri, okulun psikolojik boyutunu anlayabilmeleri, okullarda sunulan eğitim-öğretim hizmetleri konusunda bilgilenmeleri, okul aile ve toplum ilişkilerininin önemini kavramaları amaçlanmaktadır.
1 | Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını ve sürecini bilir. |
2 | Türk eğitim sisteminde tarihsel süreci ve bu süreçte gerçekleştirilen reformları açıklar. |
3 | Türk Eğitim sistemindeki yasal düzenlemeleri bilir. |
4 | Liderlik kuramlarını bilir ve okul örgütlerindeki liderlik rollerini tanımlar. |
5 | Okulun psikolojik boyutunun okul paydaşları için önemini açıklar. |
6 | Yönetim kuramlarını ve okula yansımalarını bilir. |
7 | Okullardaki eğitim-öğretim hizmetlerini açıklar. |
8 | Türk eğitim sistemindeki finansal kaynakları açıklar. |
9 | Okul, aile ve toplum ilişkilerini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Derse kayıt yaptırmak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Ders ile ilgili okumaların yapılması ve ders içi tartışmalara katılım gösterilmesi önerilmektedir.
Türk eğitim sisteminin amaçları, Türk eğitim sisteminde yönetim ve organizasyon, Türk eğitim sisteminde reform ve yenileşme süreci, finansal kaynaklar, eğitimde liderlik kuramları, okulun psikolojik boyutu, okullarda eğitim-öğretim hizmetleri, okul aile ve toplum ilişkileri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin amaçları ve ilkeleri | ||
2 | Eğitimin tarihsel süreci ve dönüşümü | ||
3 | Türk eğitim sisteminde gerçekleştirilen reformlar | ||
4 | Türk eğitim sisteminin örgütsel yapısı | ||
5 | Yönetim kuramları ve eğitime yansımaları | ||
6 | Okullarda liderlik kuramları | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Okul yönetiminde liderlik rolleri ve liderlerin güç kaynakları | ||
9 | Okulun psikolojik boyutu (Örgüt iklimi, örgüt kültürü ve motivasyon) | ||
10 | Eğitim örgütlerinde denetim | ||
11 | Türk eğitim sisteminde finansal kaynaklar | ||
12 | Okullarda eğitim-öğretim hizmetleri | ||
13 | Okul, aile ve toplum ilişkileri | ||
14 | Dönem sonu sınavı |
Tabak, H., & Şahin, H. (2022). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Memduhoğlu, H. B., & Yılmaz, K. (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Derse Katılım | 1 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
İlgili ders için staj uygulaması bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Tartışma | 6 | 0 | 2 |
Soru-Yanıt | 12 | 0 | 2 |
Beyin Fırtınası | 12 | 0 | 2 |
Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 0 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 12 | 1 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||||
ÖÇ 9 |