Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9097 | Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının Türk eğitim sisteminin amaçları, temel ilkeleri, yapısı, özellikleri, tarihsel arka planına ilişkin bilgi sahibi olmasıdır. Ayrıca, öğrencilerin yönetim kavramı, yönetim kuramları ve yönetim süreçleri konusunda bilgi sahibi olması, Türk eğitim sisteminin yasal dayanaklarını, okul yönetiminin sorumluluğundaki iş ve süreçleri kavraması hedeflenmektedir.
Dr. Mehmet TURHAN
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar. |
2 | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini bilir. |
3 | Türk eğitim sistemi ile ilgili yasal düzenlemeleri bilir. |
4 | Örgütlerdeki insan davranışını anlar. |
5 | Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar. |
6 | Yönetim kuramları ve süreçleri ile eğitime yansımalarını bilir. |
7 | Okul yönetimi ve yöneticiliğine karşı olumlu tutum geliştirir. |
Birinci Öğretim
Derse kayıt yaptırmak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Derslere ve ders içi tartışmalara aktif katılım ve verilen kaynakların eksizsiz okunması önerilmektedir.
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri, amaçları ve ilkeleri | ||
2 | Türk eğitim sisteminin teşkilat yapısı | ||
3 | Ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler | ||
4 | Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim | ||
5 | Yönetim kuramları | ||
6 | Yönetim süreçleri | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği | ||
9 | Okulda personel işleri | ||
10 | Eğitim örgütünde denetim | ||
11 | Okulda eğitim-öğretim işleri | ||
12 | Okulun finansal yönetimi | ||
13 | Okul-çevre ilişkileri | ||
14 | Dönem Sonu Sınavı |
Memduhoğlu, H. B., & Yılmaz, K. (2010). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi. Bakioğlu, A. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Nobel Yayıncılık. Özdemir, S. (2012). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
İlgili ders için staj uygulaması bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 12 | 0 | 3 |
Soru-Yanıt | 12 | 0 | 2 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 1 | 2 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 2 | 0 | 1 |
Makale Kritik Etme | 2 | 3 | 6 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 |