Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9120.2 | SINIF YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine dair temel bilgi ve becerilere ilişkin bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır. Ayrıca, öğretmen adaylarına sınıf yönetiminin önemini anlamaları, etkili sınıf yönetiminin gerekliliklerini fark etmeleri, kendi sınıf yönetim becerilerini değerlendirmeleri ve sınıf yönetimi sürecinde ortaya çıkabilecek sorunları öngörebilmeleri ve bu muhtemelen sorunlara alternatif çözümler getirmeleri için bir bakış açısı kazandırmak hedeflenmektedir.
1 | Sınıf yönetimine ilişkin kavram, terim, olgu ve soyutlamaları açıklar. |
2 | Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklar. |
3 | Sınıf yönetimi modellerini karşılaştırarak ortak olan ve olmayan yanları saptar. |
4 | Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi karşılaştırarak açıklar. |
5 | Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama tekniklerini açıklar. |
6 | Sınıf içi iletişim ve etkileşim ile ilgili bilgisini uyguma yolu ile gösterir. |
7 | Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler arasındaki ilişkileri açıklar. |
8 | Öğrencileri motive etme yollarını açıklar. |
9 | Sınıfta zamanı nasıl yöneteceğini gösterir. |
10 | İstenmeyen davranışların nasıl ortadan kaldırılacağını planlar. |
11 | Öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturur. |
Birinci Öğretim
Derse kayıt yaptırmak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Derslere ve ders içi tartışmalara aktif katılım ve verilen kaynakların eksizsiz okunması önerilmektedir.
1. Sınıfın doğası ve temel kavramlar 2. Sınıf yönetimini etkileyen unsurlar 3. Sınıf yönetimi kuramları, modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı 4. Sınıfın fiziksel düzeni 5. Sınıfta ilk günler ve sınıf kurallarının belirlenmesi 6. Sınıflarda iletişim ve iletişim süreci 7. Sınıfta güdülenme 8. Sınıfta öğretimin yönetimi 9. Sınıf içinde istenen davranışların desteklenmesi 10. Sınıf içi davranış sorunlarına karşı alınabilecek önlemler 11. Sınıfta zaman yönetimi 12. Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler ve çözüme yönelik yaklaşımlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve öğrencilerden beklentiler ve sınıf yönetiminin önemi | ||
2 | Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar | ||
3 | Sınıf yönetimi kuramları, modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı | ||
4 | Sınıfın fiziksel düzeni | ||
5 | Sınıfta ilk günler ve sınıf kurallarının belirlenmesi | ||
6 | Sınıflarda iletişim | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Sınıflarda motivasyon | ||
9 | Sınıflarda öğretimin yönetimi | ||
10 | Sınıflarda istenen davranışların desteklenmesi | ||
11 | Sınıflarda davranış sorunlarına karşı alınabilecek önlemler | ||
12 | Sınıflarda zaman kullanımı | ||
13 | Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler ve çözüme yönelik yaklaşımlar | ||
14 | Dönem Sonu Sınavı |
Argon, T., & Sezgin Nartgün, Ş. (2014). Sınıf yönetimi. Ankara: Maya Akademi. Uğurlu, C. T. (2016). Sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık. Dilmaç, B., & Ekşi, H. (2014). Sınıf yönetimi. Pegem Akademi. Kıran, H. (2011). Etkili sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Derse Katılım | 1 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 70 |
Rapor Hazırlama | 1 | 15 |
Rapor Sunma | 1 | 15 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
İlgili ders için staj uygulaması bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Tartışma | 12 | 0 | 2 |
Soru-Yanıt | 12 | 0 | 2 |
Beyin Fırtınası | 12 | 0 | 2 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 3 | 0 | 0 |
Makale Kritik Etme | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 73 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||||
ÖÇ 10 | |||||||||||||
ÖÇ 11 |