GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGMBZ9120.2 SINIF YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 3 5 3,00

Lisans


Türkçe


Bu ders öğretmen adaylarının etkili sınıf yönetimine dair temel bilgi ve becerilere ilişkin bilgi sahibi olmasını amaçlamaktadır. Ayrıca, öğretmen adaylarına sınıf yönetiminin önemini anlamaları, etkili sınıf yönetiminin gerekliliklerini fark etmeleri, kendi sınıf yönetim becerilerini değerlendirmeleri ve sınıf yönetimi sürecinde ortaya çıkabilecek sorunları öngörebilmeleri ve bu muhtemelen sorunlara alternatif çözümler getirmeleri için bir bakış açısı kazandırmak hedeflenmektedir.



1 Sınıf yönetimine ilişkin kavram, terim, olgu ve soyutlamaları açıklar.
2 Temel sınıf yönetimi modellerini örneklendirerek açıklar.
3 Sınıf yönetimi modellerini karşılaştırarak ortak olan ve olmayan yanları saptar.
4 Sınıf yönetimi ve disiplin kavramı arasındaki ilişkiyi karşılaştırarak açıklar.
5 Sınıfta etkili kurallar oluşturma ve uygulama tekniklerini açıklar.
6 Sınıf içi iletişim ve etkileşim ile ilgili bilgisini uyguma yolu ile gösterir.
7 Sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler arasındaki ilişkileri açıklar.
8 Öğrencileri motive etme yollarını açıklar.
9 Sınıfta zamanı nasıl yöneteceğini gösterir.
10 İstenmeyen davranışların nasıl ortadan kaldırılacağını planlar.
11 Öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturur.

Birinci Öğretim


Derse kayıt yaptırmak için bir ön koşul bulunmamaktadır.


Derslere ve ders içi tartışmalara aktif katılım ve verilen kaynakların eksizsiz okunması önerilmektedir.


1. Sınıfın doğası ve temel kavramlar 2. Sınıf yönetimini etkileyen unsurlar 3. Sınıf yönetimi kuramları, modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı 4. Sınıfın fiziksel düzeni 5. Sınıfta ilk günler ve sınıf kurallarının belirlenmesi 6. Sınıflarda iletişim ve iletişim süreci 7. Sınıfta güdülenme 8. Sınıfta öğretimin yönetimi 9. Sınıf içinde istenen davranışların desteklenmesi 10. Sınıf içi davranış sorunlarına karşı alınabilecek önlemler 11. Sınıfta zaman yönetimi 12. Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler ve çözüme yönelik yaklaşımlar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin Tanıtımı ve öğrencilerden beklentiler ve sınıf yönetiminin önemi
2 Sınıf yönetim süreçleriyle ilgili genel olgular ve kavramlar
3 Sınıf yönetimi kuramları, modelleri, öğrenme yaklaşımları ve sınıf yönetimi tasarımı
4 Sınıfın fiziksel düzeni
5 Sınıfta ilk günler ve sınıf kurallarının belirlenmesi
6 Sınıflarda iletişim
7 Ara Sınav
8 Sınıflarda motivasyon
9 Sınıflarda öğretimin yönetimi
10 Sınıflarda istenen davranışların desteklenmesi
11 Sınıflarda davranış sorunlarına karşı alınabilecek önlemler
12 Sınıflarda zaman kullanımı
13 Sınıflarda ortaya çıkan ortak problemler ve çözüme yönelik yaklaşımlar
14 Dönem Sonu Sınavı

Argon, T., & Sezgin Nartgün, Ş. (2014). Sınıf yönetimi. Ankara: Maya Akademi. Uğurlu, C. T. (2016). Sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık. Dilmaç, B., & Ekşi, H. (2014). Sınıf yönetimi. Pegem Akademi. Kıran, H. (2011). Etkili sınıf yönetimi. Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 70
Derse Katılım 1 15
Ev Ödevi 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 70
Rapor Hazırlama 1 15
Rapor Sunma 1 15
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

İlgili ders için staj uygulaması bulunmamaktadır.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 12 2 24
Tartışma 12 0 2
Soru-Yanıt 12 0 2
Beyin Fırtınası 12 0 2
Rapor Hazırlama 1 1 1
Rapor Sunma 1 1 1
Rol Oynama / Dramatize Etme 3 0 0
Makale Kritik Etme 4 3 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 4 4
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 13 1 13
Toplam İş Yükü (saat) 73

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek