GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGMBS9646 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Karakter ve Değer eğitimi konusunda farkındalık sağlamak, bu alandaki temel kavramları ele almak, karakter ve değer eğitiminin gerekçeleri üzerinde düşünmek ve bunun yöntemlerini öğrenmek


Doç. Dr. Ferhat KARDAŞ


1 - Karakter ve değer eğitiminin gerekçelerini kavrayabilme
2 Değer kavramını anlama ve değer sınıflamalarını açıklayabilme
3 Temel karakter ve değer eğitimi yaklaşımlarını bilme
4 - Temel karakter ve değer eğitimi yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırabilme
5 Karakter ve değer eğitimin psikolojik danışmanın rolünü ve önemini açıklayabilme
6 Karakter güçleri ve erdemleri açıklayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Karakter ve değer eğitiminde temel kavramlar ve yaklaşımlar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders İzlencesinin Ele Alınması ve Giriş
2 o Karakter ve Değer Eğitiminin Gerekçeleri
3 o Karakter ve Değer Eğitiminin Gerekçeleri (devam)
4 o Karakter ve Değer Eğitiminde Temel Konu ve Kavramlar
5 o Değerler ve değerlerin sınıflandırılması o Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlâki temelleri
6 o Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları
7 o Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları
8 o Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları
9 o Karakter ve Değer Eğitiminde Öğretmenin Rolü ve Önemi
10 Karakter ve Değer Eğitiminde Ailenin Rolü ve Okul-Aile İşbirliği
11 o Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü o Modern ve çok kültürlü toplumlarda kültür, değer ve değer krizi
12 o Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
13 o Karakter Güçleri ve Erdemler
14 İrade Gücü ve İrade Eğitimi

• Kardaş, F. (2021). İrade Eğitimi (3. Bas.). İstanbul: Timaş Yayınları  Lickona, T. (2004). Character Matters. New York: Smon & Schuster  Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık  Ulusoy, K. (2019). Karakter Değerler ve Ahlak Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.  Genç, S.Z. ve Beldağ, A. (2019) Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları  Kağan, M. & Yılmaz, N. (2020). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Rapor 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 1 25 25
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 35 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Ev Ödevi 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 5 4
ÖÇ 3 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 4
ÖÇ 6 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek