Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBS9646 | KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Karakter ve Değer eğitimi konusunda farkındalık sağlamak, bu alandaki temel kavramları ele almak, karakter ve değer eğitiminin gerekçeleri üzerinde düşünmek ve bunun yöntemlerini öğrenmek
Doç. Dr. Ferhat KARDAŞ
1 | - Karakter ve değer eğitiminin gerekçelerini kavrayabilme |
2 | Değer kavramını anlama ve değer sınıflamalarını açıklayabilme |
3 | Temel karakter ve değer eğitimi yaklaşımlarını bilme |
4 | - Temel karakter ve değer eğitimi yaklaşımlarını birbiriyle karşılaştırabilme |
5 | Karakter ve değer eğitimin psikolojik danışmanın rolünü ve önemini açıklayabilme |
6 | Karakter güçleri ve erdemleri açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Karakter ve değer eğitiminde temel kavramlar ve yaklaşımlar
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders İzlencesinin Ele Alınması ve Giriş | ||
2 | o Karakter ve Değer Eğitiminin Gerekçeleri | ||
3 | o Karakter ve Değer Eğitiminin Gerekçeleri (devam) | ||
4 | o Karakter ve Değer Eğitiminde Temel Konu ve Kavramlar | ||
5 | o Değerler ve değerlerin sınıflandırılması o Değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlâki temelleri | ||
6 | o Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları | ||
7 | o Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları | ||
8 | o Karakter ve Değer Eğitimi Yaklaşım ve Uygulamaları | ||
9 | o Karakter ve Değer Eğitiminde Öğretmenin Rolü ve Önemi | ||
10 | Karakter ve Değer Eğitiminde Ailenin Rolü ve Okul-Aile İşbirliği | ||
11 | o Karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü o Modern ve çok kültürlü toplumlarda kültür, değer ve değer krizi | ||
12 | o Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları | ||
13 | o Karakter Güçleri ve Erdemler | ||
14 | İrade Gücü ve İrade Eğitimi |
• Kardaş, F. (2021). İrade Eğitimi (3. Bas.). İstanbul: Timaş Yayınları Lickona, T. (2004). Character Matters. New York: Smon & Schuster Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2020). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Yayıncılık Ulusoy, K. (2019). Karakter Değerler ve Ahlak Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Genç, S.Z. ve Beldağ, A. (2019) Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları Kağan, M. & Yılmaz, N. (2020). Karakter ve Değer Eğitimi. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Rapor | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 1 | 25 | 25 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ev Ödevi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 |