GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KONHO1004 HALK BİLİMİ Ders 1 2 2,00

Lisans


Türkçe


doğumdan ölüme kadar insanın yaşantısında yer alan maddi ve manevi bütün kültür ögelerini bilimsel olarak derleyen, sınıflandıran, değerlendiren ve bunların sistematik bir açıklamasını yaparak halk kültürünün genel gelişme ve değişme kurallarını inceleyen, kültürler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları belirleyip ortaya koyan, gerektiğinde elde ettiği sonuçları halkın yararına olacak biçimde düzenleyip halka aktaran ve birtakım uygulamalar öneren bireyler yetiştirmek


Necip ÇETİN


1 kültür öğelerini bilimsel olarak değerlendirebilmek
2 farklı kültürlerle iletişim becerisi sağlayabilmek
3 alan araştırması sonuçlarını halka aktarabilmek


Yok


Yok


Folklor kavramını, başlıca çalışma konularını, çalışma yöntemlerini, diğer bilimlerle ilişkisini, kaynaklarını ve tarihçesinin teorik olarak kazandırılması. Alan araştırmaları, alanda uygulanacak çalışma yöntemleri, toplanan materyallerin değerlendirilmesi, sınıflamalar gibi konuların anlatımı. Folklorun çalışma disiplinleri içinde müzik unsurlarının değerlendirilmesi. Dünyada ve Türkiye’de folklor çalışmaları tarihçesinin karşılaştırmalı değerlendirilmesi. Türk folklor kaynakları, resmi ve özel kurumlarının incelenmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 halk bilimine giriş
2 halk kimdir
3 halk kimdir
4 kültür nedir
5 kültür nedir
6 kültür nedir
7 ara sınav
8 alan araştırması yöntem ve teknikleri
9 alan araştırması yöntem ve teknikleri
10 alan araştırması yöntem ve teknikleri
11 halk biliminin tarihi
12 halk biliminin tarihi
13 halk biliminin tarihi
14 halk sanatları
15 halk sanatları
16 sınav

“Halk Oyunları”, Aydın Cengiz, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara 2002. “Folklor El Kitabı”, Saintyves, P Çeviren: Bilal Aziz Yanıkoğlu, Haşet Kitabevi İstanbul 1951. “Halkbilim Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş”, Özkul Çobanoğlu; Akçağ Yayınları, Ankara 1999. “Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler”, Nail Tan, İstanbul 1997.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Gösterme 2 14 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 9 1 9
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 9 1 9
Performans 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 50

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4 4 3 3
ÖÇ 2 4 3 4 3
ÖÇ 3 3 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek