Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KONHM4006 | MAKAMSAL MÜZİK FROM BİLGİSİ VE ESER ANALİZİ | Ders | 4 | 8 | 2,00 |
Lisans
Türk müziği form analizinde kullanılan elemanlar (biçim, tür, yapı, üslup). XV. yüzyıl müzik formları. Türk Müziği'nde kullanılan formların genel tasnifi.
öğr. gör. Ferhat Kılınçarslan
1 | Türk müziği form analizinde kullanılan elemanlar (biçim, tür, yapı, üslup). |
2 | Türk Müziği'nde kullanılan formların genel tasnifi |
3 | Saz Musikisi formları ( peşrev, saz semaisi, medhal, longa, sirto, mandıra, taksim, çiftetelli, zeybek, diğer saz eserleri türleri) |
4 | Sözlü Beste Formları (kâr, kârçe, kâr-ı natık, beste, sengin semai, ağır semai, yürük semai, şarkı, türkü, gazel, köçekçe). |
5 | Dini Musiki Formları (cami musikisi, tekke musikisi) |
Birinci Öğretim
yok
yok
Saz Musikisi formları ( peşrev, saz semaisi, medhal, longa, sirto, mandıra, taksim, çiftetelli, zeybek, diğer saz eserleri türleri). Sözlü Beste Formları (kâr, kârçe, kâr-ı natık, beste, sengin semai, ağır semai, yürük semai, şarkı, türkü, gazel, köçekçe). Dini Musiki Formları (cami musikisi, tekke musikisi). Aşık Musikisi Beste Formları (divan, mani, semai, kalenderi, müstezad, koşma, yıldız, destan, kerem- kesik kerem, ayvaz, şairleme, dübeyit, kayabaşı). Karagöz Musikisi, Ortaoyunu, Mehter Musikisi Beste Formları, Operet Musikisi gibi konuların öğrenilmesini sağlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler | Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler | |
2 | Türk müziği form analizinde kullanılan temel elemanlar | Türk müziği form analizinde kullanılan temel elemanlar | |
3 | Söz musikisi beste formları | Söz musikisi beste formları eser uygulama | |
4 | Kar, karçe, kar ı natık ve örnek eser analiz | Kar, karçe, kar ı natık ve örnek eser analiz | |
5 | Murabba ve nakış beste formu, örnek eser analizi | Murabba ve nakış beste formu, örnek eser analizi | |
6 | Sengin semai, ağır semai ve yürük semai formları ve örnek eser analizi | Sengin semai, ağır semai ve yürük semai formları ve örnek eser analizi | |
7 | Şarkı ve türkü formları, örnek eser analizleri | Şarkı ve türkü formları, örnek eser analizleri | |
8 | Ara sınav | Ara sınav | |
9 | Gazel, köçekçe ve örnek eser analizleri | Gazel, köçekçe ve örnek eser analizleri | |
10 | Saz musikisi beste formları, peşrev ve örnek eser | Saz musikisi beste formları, peşrev ve örnek eser | |
11 | Saz semaisi ve örnek eser analizi | Saz semaisi ve örnek eser analizi | |
12 | Methal, sirto, longa,mandıra ve örnek eser analizleri | Methal, sirto, longa,mandıra ve örnek eser analizleri | |
13 | Taksim ve taksim çeşitleri, notaya alınmış taksim örnekleri | Taksim ve taksim çeşitleri, notaya alınmış taksim örnekleri | |
14 | Çiftetelli, zeybek ve diğer saz eserleri türleri | Çiftetelli, zeybek ve diğer saz eserleri türleri | |
15 | Tamamlayıcı çalışmalar | Tamamlayıcı çalışmalar | |
16 | Final sınavı | Final sınavı |
YAVAŞÇA, Alaeddin; ‘Türk Musikisinde Kompozisyon ve Besteler’, 2002, ÖZALP, Nazmi; ‘Türk Musikisi Beste Formları’ Ankara, 1992, TURA, Yalçın; Form Bilgisi (Türk Müziği Formları Ders Notları), İstanbul, 1997.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 52 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 |