GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KONHM4006 MAKAMSAL MÜZİK FROM BİLGİSİ VE ESER ANALİZİ Ders 4 8 2,00

Lisans



Türk müziği form analizinde kullanılan elemanlar (biçim, tür, yapı, üslup). XV. yüzyıl müzik formları. Türk Müziği'nde kullanılan formların genel tasnifi.


öğr. gör. Ferhat Kılınçarslan


1 Türk müziği form analizinde kullanılan elemanlar (biçim, tür, yapı, üslup).
2 Türk Müziği'nde kullanılan formların genel tasnifi
3 Saz Musikisi formları ( peşrev, saz semaisi, medhal, longa, sirto, mandıra, taksim, çiftetelli, zeybek, diğer saz eserleri türleri)
4 Sözlü Beste Formları (kâr, kârçe, kâr-ı natık, beste, sengin semai, ağır semai, yürük semai, şarkı, türkü, gazel, köçekçe).
5 Dini Musiki Formları (cami musikisi, tekke musikisi)

Birinci Öğretim


yok


yok


Saz Musikisi formları ( peşrev, saz semaisi, medhal, longa, sirto, mandıra, taksim, çiftetelli, zeybek, diğer saz eserleri türleri). Sözlü Beste Formları (kâr, kârçe, kâr-ı natık, beste, sengin semai, ağır semai, yürük semai, şarkı, türkü, gazel, köçekçe). Dini Musiki Formları (cami musikisi, tekke musikisi). Aşık Musikisi Beste Formları (divan, mani, semai, kalenderi, müstezad, koşma, yıldız, destan, kerem- kesik kerem, ayvaz, şairleme, dübeyit, kayabaşı). Karagöz Musikisi, Ortaoyunu, Mehter Musikisi Beste Formları, Operet Musikisi gibi konuların öğrenilmesini sağlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler Dersin tanımı, amaçları ve içeriği hakkında genel bilgiler
2 Türk müziği form analizinde kullanılan temel elemanlar Türk müziği form analizinde kullanılan temel elemanlar
3 Söz musikisi beste formları Söz musikisi beste formları eser uygulama
4 Kar, karçe, kar ı natık ve örnek eser analiz Kar, karçe, kar ı natık ve örnek eser analiz
5 Murabba ve nakış beste formu, örnek eser analizi Murabba ve nakış beste formu, örnek eser analizi
6 Sengin semai, ağır semai ve yürük semai formları ve örnek eser analizi Sengin semai, ağır semai ve yürük semai formları ve örnek eser analizi
7 Şarkı ve türkü formları, örnek eser analizleri Şarkı ve türkü formları, örnek eser analizleri
8 Ara sınav Ara sınav
9 Gazel, köçekçe ve örnek eser analizleri Gazel, köçekçe ve örnek eser analizleri
10 Saz musikisi beste formları, peşrev ve örnek eser Saz musikisi beste formları, peşrev ve örnek eser
11 Saz semaisi ve örnek eser analizi Saz semaisi ve örnek eser analizi
12 Methal, sirto, longa,mandıra ve örnek eser analizleri Methal, sirto, longa,mandıra ve örnek eser analizleri
13 Taksim ve taksim çeşitleri, notaya alınmış taksim örnekleri Taksim ve taksim çeşitleri, notaya alınmış taksim örnekleri
14 Çiftetelli, zeybek ve diğer saz eserleri türleri Çiftetelli, zeybek ve diğer saz eserleri türleri
15 Tamamlayıcı çalışmalar Tamamlayıcı çalışmalar
16 Final sınavı Final sınavı

YAVAŞÇA, Alaeddin; ‘Türk Musikisinde Kompozisyon ve Besteler’, 2002, ÖZALP, Nazmi; ‘Türk Musikisi Beste Formları’ Ankara, 1992, TURA, Yalçın; Form Bilgisi (Türk Müziği Formları Ders Notları), İstanbul, 1997.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 12 2 24
Bireysel Çalışma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 52

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek