GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
KONSC4023 HALK MÜZİĞİNDE ÇOK SESLENDİRME Seçmeli Ders Grubu 4 7 6,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, tüm dünyada Halk Müziği, Geleneksel Müzik tanımlarının kökeni ile birlikte, Türk Halk Müziği türlerinin yanı sıra çeşitli dünya halk müzikleri hakkında bilgi sahibi olmayı ve söz konusu örneklere teorik ve bilimsel bakış açısıyla yaklaşmayı sağlamaktır.Türk Halk Müziğinin özellikleri, ana unsurları, tarihsel gelişimi ve çalgıları hakkında temel bilgileri kazandırmayı amaçlamaktadır.


Prof. Dr. Hüseyin Yükrük


1 Türk Halk müziğinin tarihsel gelişimiyle ilgili kıyaslama ve analizler yapabilir.
2 Uzun ve kırık havaları kavrar.
3 Form ve makam/ayakları repertuar üzerinde gözleyebilir ve ayırt edebilir.
4 Usûl yapılarını eserler üstünde analiz edebilir.
5 Türk Halk müziğinin genel özelliklerini kavrar ve repertuar üzerinde analiz edebilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Türk Halk Müziğinin tarihi gelişimi, halk müziği derleme çalışmaları, Cumhuriyet döneminde halk müziğinin kurumsallaşması, halk müziğinin müzik eğitimindeki yeri ve önemi, genel folklor bilgisi, halk müziğinin folklorun diğer alanlarıyla olan ilişkileri, halk müziğinin yayıldığı alanlar ve bölgelerden otantik ezgi örneklerini dinleme, halk müziğinin günümüzde kullanılan çalgıları, halk müziğinin ezgi yapısı, makam yapısı ve usuller, öncelikli olarak Hüseyni ve Uşşak makamından başlamak üzere Hicaz, Kürdi, Acem kürdi, Muhayyer kürdi, Saba, Evç, Karcığar, Hüzzam, Neva, Beyati, Rast, Segah, Muhayyer, Nikriz, Buselik, Nihavent, Gülizar, Kürdili Hicazkar ve diğer makamlar ve örnekler. Halk müziğinde tür ve biçimler, Hoyrat, Maya, Divan, Bozlak, Gurbet Havası, Yol Havası, Barak Havası, Zeybek, Halay, Karşılama v. b. karakteristik özellik arz eden ezgi örneklerini dinleme. Öğrenilen makamları kendi çalgılarında uygulama ve seslendirme becerilerinin kazandırılması Halk Müziği, Geleneksel Müzik kavramları, Halk Müziğinin kökeni, Halk Müziği konuları, Halk müziği eserlerinin aktarımı ve varyasyon, okullar, ulusal bölgesel formlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kerem/Hüseyni Dizisi ve ilgili ezgi çalışmaları
2 Garip/Hicaz Dizisi ve ilgili ezgi çalışmaları
3 Bozlak Dizisi ve ilgili ezgi çalışmaları
4 Müstezat Dizisi ve ilgili ezgi çalışmaları
5 Misket Dizisi ve ilgili ezgi çalışmaları
6 Tatyan Dizisi ve ilgili ezgi çalışmaları
7
8 Muhalif Dizisi ve ilgili ezgi çalışmaları
9 Türk Halk Müziğinde Usuller
10 Basit Usuller
11 Birleşik Usuller
12 Birleşik Usuller Karma Usuller
13 Türk Halk Müziği Eserlerinin Solfej olarak seslendirilmesi Halk Müziğinin sanayileşme karşısındaki yapı kayıpları Türkiye'de ve dünyada halk müziği öğretimi ve okulları Türk Halk Müziği ile ilgili yapılan alan araştırmaları ve yöntemleri Türk Halk Müziği ile ilgili yapılan alan araştırmaları ve yöntemleri
14 Türk Halk Müziği ve geleneksel Müzik kavramları Türk Halk Müziğinin tanımı ve özellikleri Türk Halk Müziklerinin kökeni Türk Halk şarkılarının aktarımı ve varyasyonların duyumu ve analizi Türk Halk şarkılarının aktarımı ve varyasyonların duyumu ve analizi
15 Halk müziğinde ulusal ve bölgesel formlar Halk müziğinde ulusal ve bölgesel formlar
16 Final SINAVI

Levent, N., (2009), Çağdaş Türk Müziğinde Dörtlü Armoni, İzmir, Bilim Ofset Sarısözen, M., (1962). Türk Halk Müziği ve Usuller, Ankara: Resimli Posta Matbaası LTD İsimsiz, (1987). Trt Türk Halk Müziği Repertuar Kitabı – Kırıkhavalar, Ankara: TRT Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 10 14 140
Uygulama/Pratik 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 3 3
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 2 2
Okuma 1 2 2
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18
ÖÇ 1 5 5 4 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 4 5 4 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek