Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BSYAE3074 | Futbol Uzmanlık Dalı ve Teorisi II | Ders | 3 | 6 | 8,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; Futbol temel tekniklerinin öğretimi, uygulaması, geliştirici alıştırmalar yapmasını, karışık alıştırmalarla temel tekniğin pekiştirilmesini ve temel hücum ve savunma prensiplerini öğrenip, uygulamayı, amaçlar.
Öğr. Gör. Erdal TANHAN
1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Futbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz uygulamayı, oyun içinde kullanabilmeyi, hataların farkına varmayı bilir, |
2 | Oyuncuların aktivite profillerini oynadıkları mevkiye bağlı olarak açıklayabilecektir, |
3 | Biomotor özellikleri futbola özgü olarak geliştirebilecektir |
4 | Maçlar sırasında oyuncular üzerindeki fizyolojik stress düzeyini değerlendirebilecektir |
Yok
Yok
Futbol temel tekniklerinin uygulanması, yaş gruplarına ve seviyelere göre öğretilmesi ve bu tekniklerle ilgili antrenman uygulamalarını, karışık alıştırmaların yapılmasını, temel savunma ve hücum tekniklerini öğrenilmesini içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Futbolda Türkiyedeki Gelişimler | ||
2 | Futbolun Faydalandığı Destek Birimler | ||
3 | Futbolda Fonksiyonel Çalışma (3-3 Savunma Becerisi) | ||
4 | Futbolda Fonksiyonel Çalışma (3-3 Hücum Becerisi | ||
5 | Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Merkezden Savunma Becerisi) | ||
6 | Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Merkezden Hücum Becerisi) | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Ortaları Savunma Becerisi) | ||
9 | Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Etkili Orta Atma Becerisi) | ||
10 | Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Kanatlardan Hücum Becerisi) | ||
11 | Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Ortaları Sonuçlandırma Becerisi) | ||
12 | Ara sınav | ||
13 | Sunum (Maç Analizi) | ||
14 | Sunum (Maç Analizi) | ||
15 | Genel Sınav Hazırlığı | ||
16 | Genel Sınav |
Hazır, T., Karabük, S., (2008). Isınma. In: S. Karabük (Ed). Futbol Eğitimi- 14 Yaş ve Altı. 1-8. Ankara: TÜFAV Yayınları Bangsbo, J.,(1994). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, August Korgh Enstitü Kopenhag Üniversitesi Danimarka. Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. Özsu N.,(2008) Oyunlarla Eğitim, Mersin: Spor Yayın Evi ve Kitap Evi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 14 | 4 | 56 |
Rapor Sunma | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 198 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 1 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 1 | 4 |