GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BSYAE3074 Futbol Uzmanlık Dalı ve Teorisi II Ders 3 6 8,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; Futbol temel tekniklerinin öğretimi, uygulaması, geliştirici alıştırmalar yapmasını, karışık alıştırmalarla temel tekniğin pekiştirilmesini ve temel hücum ve savunma prensiplerini öğrenip, uygulamayı, amaçlar.


Öğr. Gör. Erdal TANHAN


1 Bu dersin sonunda öğrenci, Futbol temel tekniklerini doğru ve eksiksiz uygulamayı, oyun içinde kullanabilmeyi, hataların farkına varmayı bilir,
2 Oyuncuların aktivite profillerini oynadıkları mevkiye bağlı olarak açıklayabilecektir,
3 Biomotor özellikleri futbola özgü olarak geliştirebilecektir
4 Maçlar sırasında oyuncular üzerindeki fizyolojik stress düzeyini değerlendirebilecektir


Yok


Yok


Futbol temel tekniklerinin uygulanması, yaş gruplarına ve seviyelere göre öğretilmesi ve bu tekniklerle ilgili antrenman uygulamalarını, karışık alıştırmaların yapılmasını, temel savunma ve hücum tekniklerini öğrenilmesini içerir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Futbolda Türkiyedeki Gelişimler
2 Futbolun Faydalandığı Destek Birimler
3 Futbolda Fonksiyonel Çalışma (3-3 Savunma Becerisi)
4 Futbolda Fonksiyonel Çalışma (3-3 Hücum Becerisi
5 Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Merkezden Savunma Becerisi)
6 Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Merkezden Hücum Becerisi)
7 Ara sınav
8 Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Ortaları Savunma Becerisi)
9 Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Etkili Orta Atma Becerisi)
10 Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Kanatlardan Hücum Becerisi)
11 Futbolda Fonksiyonel Çalışma (Ortaları Sonuçlandırma Becerisi)
12 Ara sınav
13 Sunum (Maç Analizi)
14 Sunum (Maç Analizi)
15 Genel Sınav Hazırlığı
16 Genel Sınav

Hazır, T., Karabük, S., (2008). Isınma. In: S. Karabük (Ed). Futbol Eğitimi- 14 Yaş ve Altı. 1-8. Ankara: TÜFAV Yayınları Bangsbo, J.,(1994). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, August Korgh Enstitü Kopenhag Üniversitesi Danimarka. Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company. Özsu N.,(2008) Oyunlarla Eğitim, Mersin: Spor Yayın Evi ve Kitap Evi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 14 4 56
Rapor Sunma 14 2 28
Proje Hazırlama 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 198

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 2 3 1 2 2 4 5 1 2 1 4
ÖÇ 2 3 3 3 2 3 4 4 1 2 1 4
ÖÇ 3 3 4 2 3 3 4 4 2 1 1 4
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 4 5 3 2 1 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek