Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBS9510 | Açık ve Uzaktan Öğrenme | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Açık ve uzaktan öğretimin temelleri, gelişimi, felsefesi, nitelikleri, vb. öğretmek; dünya genelinden ve ülkemizden ilk ve öncü uygulamaları tanıtmak ve tarihsel süreç içinde gelişimlerini irdelemek, açık ve uzaktan öğretimde öğrenci ve öğretme rollerindeki değişimleri ayırt etmek, farklı ve özelleşmiş öğretim yöntemi ve kuramlarını öğretmek; açık ve uzaktan öğretimde kullanılan medya, iletişim ve iş birliği araçları, sosyal ağlar, öğretim ve içerik yönetim sistemleri ve diğer ilişkili uygulamaları ve kullanımlarını açıklamak; açık erişim ve adil kullanım prensipleri hakkında farkındalık kazandırmak, açık ve uzaktan öğretimde kalite, ölçme-değerlendirme, sorunlar ve çözüm önerileri, değişim ve dönüşümler, vb. konularda bilgi, beceri ve farkındalık kazandırmak.
Dr. Berkan Çelik
1 | 1. Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesini açıklayabilir. |
2 | 2. Açık ve uzaktan öğrenme kuramları, öğretim yöntemleri ve genel/özel öğretim tasarımı modellerini ve kullanımlarını farkında olur. |
3 | 3. Açık ve uzaktan öğretimin bileşenlerini, farklı türlerini ve kullanılacak materyallerin farkında olur ve bunları kıyaslayabilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Açık ve uzaktan öğrenmenin temelleri, tarihsel gelişim süreci, açık ve uzaktan öğrenme kuramları, açık ve uzaktan öğrenme için öğretim tasarımı modelleri, açık ve uzaktan öğrenmede medya, iletişim ve iş birliği araçları & sosyal medya, açık erişim ve kitlesel açık çevrim içi dersler, farklı açık ve uzaktan öğrenme sistemleri ve uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve Ders İzlencesinin Tanıtımı, Açık ve Uzaktan Öğretimin Kavramı ve Tanımı & Açık ve Uzaktan Öğretimin Temelleri | ||
2 | Açık ve Uzaktan Öğretimin Avantajları ve Dezavantajları & Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Türleri ve Özellikleri | ||
3 | Açık ve Uzaktan Öğrenmenin Tarihsel Gelişim Evreleri & Dünyada ve Ülkemizde İlk ve Öncü Uygulamalar | ||
4 | Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğrenme Kuramları & Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğretim Yöntemleri | ||
5 | Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğretim Tasarımı Süreci ve Genel Hususlar & Açık ve Uzaktan Öğretimde (Genel ve Özelleşmiş) Öğretim Tasarımı Modelleri | ||
6 | Açık Erişim ve Açık Ders Malzemeleri- Örnekler & Kitlesel Açık Çevrim içi Dersler (KAÇD), Temel Özellikleri ve Farklı Türleri- Örnekler & Adil Kullanım (Creative Commons-CC) Lisans Türleri | ||
7 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Medya, İletişim ve İş Birliği Araçları & Sosyal Ağlar | ||
8 | Açık ve Uzaktan Öğretimde Öğretim Yönetim Sistemi (ÖYS), İçerik Yönetim Sistemi (İYS) ve Öğretim ve İçerik Yönetim Sistemi (ÖİYS) & Diğer Araç ve Uygulamalar | ||
9 | Açık ve Uzaktan Öğrenme için Öğreten (e-Eğitmen) Rol ve Sorumlulukları | ||
10 | Açık ve Uzaktan Öğrenme için Öğrenen (e-Öğrenci) Rol ve Sorumlulukları | ||
11 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Materyal ve İçerik Geliştirme | ||
12 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Ölçme ve Değerlendirme | ||
13 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Değerlendirme ve Kalite | ||
14 | Açık ve Uzaktan Öğrenmede Sorunlar ve Çözüm Önerileri & Açık ve Uzaktan Öğrenmede Yaşanan Değişim ve Dönüşümler |
Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders içeriği paketi Anderson, T. (Ed.). (2008). The theory and practice of online learning. Athabasca University Press. Bates, A. T. (2005). Technology, e learning and distance education. Routledge. Gülbahar, Y. (2017). e-Öğrenme. Ankara, Türkiye: Pegem Akademi. Moore, M.G. & Kearsley, G., (2015). Distance education : A systems view of online learning, (3rd ed.). Belmont, CA: Wadsworth
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 92 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 1 | 3 | 1 | 4 | 1 | 5 | 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 |