Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9105 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin sonunda kazandırılması hedeflenen davranışlar: Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir, temel istatistik tekniklerini kullanabilir, ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilir, eğitimde kullanılan ölçme araçlarını bilir, bilişsel, duyuşsal ve psiko-motor davranışlarını ölçme tekniklerini bilir, test sonuçları üzerinden madde ve test analizi yapabilir, alternatif ve geleneksel ölçme ve değerlendirme tekniklerini bilir.
Dr. Öğretim Üyesi Hikmet Şevgin
1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları bilir Temel istatistiksel teknikleri bilir. Test istatistiklerini ve basit madde analizlerini bilir. Ölçme aralarının geçerlik ve güvenirliğini belirleyebilir. Geleneksel değerlendirme yöntemlerini bilir. Alternatif değerlendirme yöntemlerini bilir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Ölçme ile ilgili temel kavramları, temel istatistik teknikleri, basit madde analizi ölçümlerin geçerliği, güvenirliği ve kullanışlılığı, başarı testi geliştirme, test türleri ve soru yazımı, yazılı ve sözlü yoklamalar, kısa cevaplı ve doğru yanlış testleri, çoktan seçmeli ve eşleştirmeli testler, öğrenci başarısının değerlendirilmesi, alternatif değerlendirme yöntemleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin Yeri ve Önemi. | ||
2 | Ölçme ve değerlendirmeye ilişkin temel kavramlar. | ||
3 | Ölçmede hata ve hata kaynakları | ||
4 | Ölçümlerin güvenirliği, geçerliği ve kullanışlılığı: Güvenirlik belirleme yöntemleri ve geçerlik türleri | ||
5 | Standart hata, Standart puan dönüşümleri (z ve T puanları) | ||
6 | Temel İstatistiksel Teknikler, Bağıl değişkenlik katsayısı, homojenlik ve heterojenlik, Dağılımlar ve dağılımların yorumlanması | ||
7 | Temel İstatistiksel Teknikler, Bağıl değişkenlik katsayısı, homojenlik ve heterojenlik, Dağılımlar ve dağılımların yorumlanması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Basit ve ayrıntılı madde analizi | ||
10 | Basit ve ayrıntılı madde analizi | ||
11 | Geleneksel değerlendirme yöntemleri: Yazılı ve sözlü yoklamalar, Kısa cevap gerektiren testler, doğru yanlış testleri, eşleştirme soruları | ||
12 | Çoktan seçmeli testler (Madde çeşitleri ve maddelerin yazımı) | ||
13 | Alternatif değerlendirme yaklaşımları (Performansın ölçülmesi, dereceli puanlama anahtarı, yapılandırılmış grid) | ||
14 | Alternatif değerlendirme yaklaşımları (Öğrenci ürün dosyası, gözlem v e diğer yöntemler) |
Güler, N. (2011). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 2 | 2 | 4 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ev Ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |