GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EGMBS9593 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu derse katılanların, program geliştirme kavram ve ilkelerini, program geliştirme model ve kuramlarını, programın felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme, program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme, program değerlendirme kavramını anlama, program değerlendirme modelleri, dünyada ve Türkiye’deki program değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırması ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeleri ile ilgili bilgi, beceri ve olumlu tutum kazanmaları amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Mecit ASLAN


1 Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklar.
2 Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklar.
3 Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır.
4 Program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları takip eder.
5 Yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceler.
6 Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır.
7 Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekleri inceler.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu derste, program geliştirme sürecinin yapısı, program düzenleme, program yapma, program yamama gibi kavramların bilimsel açıklaması, program geliştirme sürecinin ilkeleri, program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları ile program değerlendirme yaklaşımları, değerlendirme süreçleri ve değerlendirme uygulamaları konularında bilgi ve beceri kazanılacaktır. Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişki, program değerlendirmeye duyulan gereksinim, program değerlendirme yaklaşımları, program değerlendirme modelleri, program değerlendirmede rol alanlar, program değerlendirme karşılaşılan güçlükler, dünyada ve Türkiye’de yapılan belli başlı program değerlendirme çalışmalarının incelenmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 • Temel Kavramlar
2 • Posner’ın Program Türleri Sınıflandırması • Eğitim Programının Özellikleri • Programın yararları
3 • Programın Kuramsal Temelleri 1) Psikolojik 2) Sosyal 3) Bireysel 4) Konu Alanı 5) Ekonomik 6) Felsefi 7) Tarihi
4 • Program Geliştirme Nedir? • Eğitim Programı Tasarımı • Programın Cevap Aradığı Sorular • Program Geliştirme Neden Gereklidir?
5 • Program Geliştirme Sürecinin Temel Özellikleri • Program Geliştirme Modelleri (Taba Modeli, Taba Tyler Modeli, Demirel Modeli, MEB Modeli)
6 • Program Tasarım Modelleri 1. Konu Merkezli Tasarımlar 2. Öğrenen Merkezli Tasarımlar 3. Sorun Merkezli Tasarımlar
7 • Program Geliştirme Süreci • Program Geliştirme Çalışma Gruplarının Oluşturulması
8 ARA SINAV
9 İHTİYAÇ BELİRLEME • İhtiyaç Analizi Yaklaşımları • İhtiyaç Değerlendirme Teknikleri
10 ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖGELERİ HEDEF • Hedefler Neden Önemlidir? • Hedeflerin Belirlenmesinde Yararlanılan Kaynaklar ve Süzgeçler
11 • Hedeflerin Dikey Sınıflandırılması (Uzak Hedef, Genel Hedef, Özel Hedef) • Hedeflerin Dikey Sınıflandırılması (1. Bilişsel)
12 • Hedeflerin Dikey Sınıflandırılması 2. Duyuşsal 3. Psikomotor Alan) • Hedef Yazma İlkeleri
13 İÇERİK • İçerikte Bulunacak Özellikler • Belirtke Tablosu • İçerik Düzenleme Yaklaşımları
14 EĞİTİM DURUMLARI • Eğitim Durumlarında Bulunması Gereken Özellikler • Eğitim Durumlarının 4 Temel Değişkeni • Dersin İşleniş Basamakları
15 SINAMA DURUMLARI • Program değerlendirme • Değerlendirme Türleri

Eğitimde Program Geliştirme



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 1 20 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 28 28
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23
ÖÇ 1 3 1 5 4 1 1 2 5 5 5 3 1 3 4 1 1 5 1 4 1 1 1 5
ÖÇ 2 2 4 3 4 1 1 3 5 4 4 4 5 2 5 4 5 4 5 4 5 4 4 5
ÖÇ 3 5 5 2 2 5 4 5 5 2 4 5 1 2 2 1 2 1 4 2 2 5 1 1
ÖÇ 4 2 3 2 5 5 1 2 5 5 5 2 3 5 5 3 2 2 2 2 1 5 1 1
ÖÇ 5 1 3 3 3 1 1 1 2 3 2 2 3 3 4 4 4 5 5 5 2 2 2 4
ÖÇ 6 4 2 4 5 5 4 4 4 2 4 2 4 2 4 5 2 5 3 5 4 5 4 2
ÖÇ 7 1 4 5 2 5 2 5 2 5 5 2 2 5 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek