Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBS9593 | EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derse katılanların, program geliştirme kavram ve ilkelerini, program geliştirme model ve kuramlarını, programın felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme, program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme, program değerlendirme kavramını anlama, program değerlendirme modelleri, dünyada ve Türkiye’deki program değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırması ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmeleri ile ilgili bilgi, beceri ve olumlu tutum kazanmaları amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Mecit ASLAN
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramaları açıklar. |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temellerinden her birisini açıklar. |
3 | Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır. |
4 | Program geliştirme alanındaki literatürü ve yeni yaklaşımları takip eder. |
5 | Yapılmış ihtiyaç belirleme çalışmalarını inceler. |
6 | Program geliştirme alanında yer alan model ve yaklaşımları karşılaştırır. |
7 | Programa tasarımı yaklaşımlarına ve modellerine ait örnekleri inceler. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu derste, program geliştirme sürecinin yapısı, program düzenleme, program yapma, program yamama gibi kavramların bilimsel açıklaması, program geliştirme sürecinin ilkeleri, program geliştirme sürecinde yaşanan sorunlar ve çözüm yolları ile program değerlendirme yaklaşımları, değerlendirme süreçleri ve değerlendirme uygulamaları konularında bilgi ve beceri kazanılacaktır. Program geliştirme ve program değerlendirme arasındaki ilişki, program değerlendirmeye duyulan gereksinim, program değerlendirme yaklaşımları, program değerlendirme modelleri, program değerlendirmede rol alanlar, program değerlendirme karşılaşılan güçlükler, dünyada ve Türkiye’de yapılan belli başlı program değerlendirme çalışmalarının incelenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | • Temel Kavramlar | ||
2 | • Posner’ın Program Türleri Sınıflandırması • Eğitim Programının Özellikleri • Programın yararları | ||
3 | • Programın Kuramsal Temelleri 1) Psikolojik 2) Sosyal 3) Bireysel 4) Konu Alanı 5) Ekonomik 6) Felsefi 7) Tarihi | ||
4 | • Program Geliştirme Nedir? • Eğitim Programı Tasarımı • Programın Cevap Aradığı Sorular • Program Geliştirme Neden Gereklidir? | ||
5 | • Program Geliştirme Sürecinin Temel Özellikleri • Program Geliştirme Modelleri (Taba Modeli, Taba Tyler Modeli, Demirel Modeli, MEB Modeli) | ||
6 | • Program Tasarım Modelleri 1. Konu Merkezli Tasarımlar 2. Öğrenen Merkezli Tasarımlar 3. Sorun Merkezli Tasarımlar | ||
7 | • Program Geliştirme Süreci • Program Geliştirme Çalışma Gruplarının Oluşturulması | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | İHTİYAÇ BELİRLEME • İhtiyaç Analizi Yaklaşımları • İhtiyaç Değerlendirme Teknikleri | ||
10 | ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖGELERİ HEDEF • Hedefler Neden Önemlidir? • Hedeflerin Belirlenmesinde Yararlanılan Kaynaklar ve Süzgeçler | ||
11 | • Hedeflerin Dikey Sınıflandırılması (Uzak Hedef, Genel Hedef, Özel Hedef) • Hedeflerin Dikey Sınıflandırılması (1. Bilişsel) | ||
12 | • Hedeflerin Dikey Sınıflandırılması 2. Duyuşsal 3. Psikomotor Alan) • Hedef Yazma İlkeleri | ||
13 | İÇERİK • İçerikte Bulunacak Özellikler • Belirtke Tablosu • İçerik Düzenleme Yaklaşımları | ||
14 | EĞİTİM DURUMLARI • Eğitim Durumlarında Bulunması Gereken Özellikler • Eğitim Durumlarının 4 Temel Değişkeni • Dersin İşleniş Basamakları | ||
15 | SINAMA DURUMLARI • Program değerlendirme • Değerlendirme Türleri |
Eğitimde Program Geliştirme
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 4 | 1 | 1 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 2 | 4 | 3 | 4 | 1 | 1 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 2 |
ÖÇ 7 | 1 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |