Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9080.9 | Eğitimde araştırma Yöntemleri | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin eğitim bilimleri alanında bilimsel araştırma yapabilmeleri için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Araştırma sürecinin tüm aşamalarını planlama, yürütme ve raporlama konularında yetkinlik kazandırmayı hedefler.
Dr. Öğr. Üyesi Osman Tat
1 | Bilimsel araştırma sürecinin temel aşamalarını anlayabilir ve uygulayabilir. |
2 | Eğitim bilimlerinde uygun veri toplama yöntemlerini seçebilir ve kullanabilir. |
3 | Araştırma sonuçlarını yorumlayabilir, raporlayabilir ve bilimsel etik kurallarına uygun şekilde sunabilir. |
Birinci Öğretim
Eğitim Bilimine Giriş Temel İstatistik Bilimsel Araştırma Teknikler
[Yok]
Araştırmanın temel kavramları ve etik ilkeler Araştırma türleri: nicel, nitel ve karma yöntemler Araştırma sürecinin aşamaları: problem belirleme, amaç ve hipotez geliştirme Veri toplama yöntemleri: anket, görüşme, gözlem, doküman analizi Örnekleme yöntemleri: olasılıklı ve olasılıksız örnekleme Veri analizi: temel istatistiksel analizler ve içerik analizi Araştırma raporu yazımı ve sunumu
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Araştırmanın Temel Kavramları ve Bilimsel Etik | ||
2 | Araştırma Sürecinin Aşamaları ve Problem Belirleme | ||
3 | Araştırma Türleri: Nicel, Nitel ve Karma Yöntemler | ||
4 | Araştırma Amacı ve Hipotez Geliştirme | ||
5 | Veri Toplama Yöntemleri: Anket, Görüşme ve Gözlem | ||
6 | Doküman Analizi ve Literatür Tarama Teknikleri | ||
7 | Örnekleme Yöntemleri: Olasılıklı ve Olasılıksız Örnekleme | ||
8 | Araştırma Tasarımı ve Planlama | ||
9 | Veri Analizi: Temel İstatistiksel Analizler | ||
10 | Nitel Veri Analizi ve İçerik Analizi | ||
11 | Araştırma Bulgularını Yorumlama ve Raporlama | ||
12 | Araştırma Yazım Teknikleri ve Akademik Sunum | ||
13 | Eğitimde Araştırma Yöntemlerinin Uygulamalı Örnekleri | ||
14 | Genel Değerlendirme ve Dönem Projesi Sunumu |
Karasar, N. (2020). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2021). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi. Creswell, J. W. ve Plano Clark, V. L. (2018). Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi (Çev. Ed. Dede, C.). Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Bu ders için staj gerekliliği bulunmamaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 28 | 28 |
Performans | 1 | 43 | 43 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 3 |