Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EGMBZ9050 | Türk Eğitim Tarihi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Geçmişten günümüze kadar Türk devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye'nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşlerini kavratmak.
Dr. Öğretim Üyesi Volkan TUNÇ
1 | Türk Eğitim Tarihinin gelişim evrelerini ve temel kavramlarını kavratabilme. |
2 | İslam öncesi eğitim anlayışını ve önemini kavrayabilme. |
3 | İslamiyet ile beraber Türk eğitimindeki formal eğitim anlayışını ve evrelerini kavratabilme. |
4 | Osmanlı dönemi eğitim anlayışını ve özelliklerini kavratabilme. |
5 | Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşuyla beraber modern Türk Eğitim anlayışının gelişimini, ilerleyişini ve yapısını kavratabilme. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Eski Türk Devletleri'nde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devleti'ndeki eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'nin doğuşundaki eğitim gelişmeleri, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri ve çalışmalarına yer verilecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramların öğretilmesi | ||
2 | Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitim anlayışı | ||
3 | İslamiyet sonrası Karahanlılar dönemi eğitim anlayışı | ||
4 | İslamiyet sonrası Selçuklular dönemi eğitim anlayışı | ||
5 | Klasik dönem Osmanlı eğitim anlayışı (1299-1776) | ||
6 | Klasik dönem Osmanlı eğitim anlayışı (1299-1776) | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Osmanlı Yenileşme hareketleri dönemi (1776-1839) | ||
9 | Tanzimat Dönemi eğitim anlayışı (1839-1876) | ||
10 | I. Meşrutiyet ve Mutlakiyet dönemi eğitim anlayışı (1876/1878-1908) | ||
11 | II. Meşrutiyet Dönemi eğitim anlayışı (1908-1918) | ||
12 | Kurtuluş Savaşı Dönemi eğitim anlayışı (1919-1922) | ||
13 | Cumhuriyet Dönemi eğitim anlayışı (1923 ve sonrası) | ||
14 | Genel Değerlendirme |
Yahya Akyüz,Türk Eğitim Tarihi; Hasan Ali Yücel, Türkiye'de Ortaöğretim; Nafi A.Kansu, Türkiye Maarif Tarihi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Derse Katılım | 1 | 12 | 12 |
Beyin Fırtınası | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 72 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 |