Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BSYSY2138 | Korfbol | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Korfbol, erkeklerle kadınların birlikte oynadıkları tek takım sporudur. Oyun basketbol ve hentbola benzer olsa da, belirgin özelliklerle onlardan ayrılır. Oyunun amacı, topu rakip takımın korf denilen, sepete benzer yüksek potasına atmaktır. Korfbol her yaştaki kadın ve erkeklerin oynayabilecekleri bir spordur.
Dr. Öğr. Üyesi Kemal SARĞIN
1 | Spor örgütleri ve etkinliklerinde etkin olarak çalışarak sorumluluk alır. |
2 | Spor yönetimi ve ilişkili olduğu disiplinlerde yer alan kavram, kuram, ilke ve olgulara ilişkin sistemli bilgi sahibidir. |
3 | Spor yönetimi alanına özgü sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
4 | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. |
5 | Spor yönetimi ile ilgili yasal düzenlemeler ve işlemler hakkında bilgi sahibidir. |
6 | Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
7 | Spor yönetimi alanıyla ilgili teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir. |
8 | Spor yönetimi alanına ilişkin edindiği bilgileri karar alma, uygulama ve davranışlarına yansıtarak süreçleri yeniden yapılandırma becerisine sahiptir. |
9 | Spor yönetimi alanıyla ilgili gelişmeleri ve uygulamaları yakından takip ederek kullanır. |
10 | Spor yönetimi ve ilişkili olduğu alanlarda yer alan meslek ve işlerle ilgili bilgi sahibidir. |
11 | Spor yönetimi ile ilgili konularda uygun yöntemlerini kullanarak, anlaşılır bir şekilde sunar. |
12 | Spor yönetimi alanına özgü kaynaklara ulaşma ve araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Korfbol, erkeklerle kadınların birlikte oynadıkları tek takım sporudur. Oyun basketbol ve hentbola benzer olsa da, belirgin özelliklerle onlardan ayrılır. Oyunun amacı, topu rakip takımın korf denilen, sepete benzer yüksek potasına atmaktır. Korfbol her yaştaki kadın ve erkeklerin oynayabilecekleri bir spordur.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Spor ile ekonomi arasındaki ilişki | ||
2 | Sporun ticarileşmesinin temel karakteristikleri | ||
3 | Spor endüstrisi | ||
4 | Spor endüstrisinin bölümleri | ||
5 | Spor ekonomisinin unsurları | ||
6 | Spor kulüpleri ve liglerin ekonomik yapısı | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Spor sektörünün çeşitli sektörlerle ilişkisi | ||
9 | Spor sektörü ile pazarlama ve sponsorluk ilişkisi | ||
10 | Spor ekonomisinde dışsallık | ||
11 | Türkiye’de uygulanan spor ekonomisi politikaları | ||
12 | Anayasal çerçevede spor ekonomisi | ||
13 | Hükümet bütçesi çerçevesinde spor ekonomisi | ||
14 | Değerlendirme |
yok
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 20 | 2 | 40 |
Ev Ödevi | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 7 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 9 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 |
ÖÇ 10 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 |