GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BSYAE2039 Kayak Seçmeli Ders Grubu 2 3 6,00

Lisans



Bu dersin sonunda öğrenciler hentbol branşına ilişkin oyunun tarihçesi, kuralları ve Ülkemizdeki gelişiminin yanı sıra temel davranışları öğretebilme, hataları düzeltebilme ve antrenman bilim ışığında öğrenme ve gelişim grubunda birim antrenman hazırlayabilme becerilerini edinmiş olacaklardır.


Öğrt.Gör. Murat AVCİ


1 Oyun tarihsel gelişimine hakim olabilme
2 Oyun kurallarını uygulayabilme
3 Temel bireysel hücum davranışlarını uygulayıp öğretebilme
4 Savunma sistemlerini uygulayıp öğretebilme
5 Kaleci çalışmaları


Yok


Yok


• Oyun tarihçesi • Oyun kuralları • Temel bireysel hücum davranışları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Hentbolün Tanımı, Dünya'da ve Türkiye'de Tarihsel Gelişimi
2 Pas atma-tutmaya ilişkin oyun ve alıştırmalar
3 Pas Çeşitleri. Temel pas ve Sıçrayarak pasın oyun ve alıştırmalarla öğretilmesi
4 Pas Çeşitleri. Bilek pası-alttan pas-arkadan pasın oyun ve alıştırmalarla öğretimi
5 Pas çeşitleri. Ense pası-özel pasların öğretimi ve tüm paslara ilişkin kombine çalışmalar
6 Kale Atışları. Temel Atışlar: Alçak-Orta yükseklikte ve yüksek temel atışların öğretimi
7 Kale Atışları. Sıçrayarak Atışların öğretimi
8 Kale Atışları. Düşerek Atışlar: Öne düşerek- yana düşerek ve bükülü atışların öğretimi
9 ARA SINAV
10 Top sürmeye ilişkin oyun ve alıştırmalar. Sıçrayarak ve sıçramadan yapılan tip hareketinin öğretimi
11 Aldatmalar. Topsuz aldatmaların oyun ve alıştırmalarla öğretimi
12 Aldatmalar. Top ile yapılan aldatmaların oyun ve alıştırmalarla öğretimi
13 Pas-kale atışı-top sürme-tip- aldatmalara içeren kombine çalışmalar l
14 Pas-kale atışı-top sürme-tip- aldatmalara içeren kombine çalışmalar lI
15 Pas-kale atışı-top sürme-tip- aldatmalara içeren kombine çalışmalar lII
16 FİNAL

1. THF Oyun kuralları ve Sicil – Lisans Yönetmeliği 2. Sevim, Y.; Hentbol Teknik-Taktik, Nobel Yayınevi, Ankara, 2002 3. Taşkıran,Y.,Demirdizen,A.,Çetin,E.,Hentbolde Temel Eğitim,Yayıncı Yayınları,Kocaeli,2002 4. Taşkıran,Y.,Hentbolda Performans, Bağırgan Yayımevi,Ankara,1997 5. Buamberger,J, Hentbol Oynayarak Öğrenme Daha İyi Oynama, Bağırgan Yayınevi,Ankara,1998 6. Urartu,Ü.,Hentbol Teknik-Taktik-Kondisyon,İnkılap Yayınevi,İstanbul,1984 7. Ertem,N.,Hentbol,Kardelen Ofset,Ankara,1997 8. Çeliksoy, M.A, Hentbol Teori Ve Pratiği, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları,1996 9. Dorak, F. Hentbolde Bireysel Hücum Ve Savunma. İzmir: bilim ofset 1994 10. Bağırgan, T. Hentbolde Antrenman, Ankara: Set Ofset,1990



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 16 5 80
Alan Çalışması 16 2 32
Rapor Sunma 1 2 2
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 16 2 32
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek