GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BSYAE2085 Drama Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersim amacı; drama ile ilgili temel kavramları, tarihçesini, aşamalarını, yöntem ve teknikleri kavramak, toplumsal olaylar ve drama ilişkisini kurmak, dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısını fark etmek, alana özgü drama ders planı hazırlamak ve uygulamaktır.


Dr. Öğr. Üyesi Emre Can IĞDIR


1 Drama ile ilgili temel kavramları öğrenir.
2 Dramanın bir yöntem olarak eğitim-öğretimdeki gerekliliğini açıklar.
3 Drama türlerini listeler; dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını karşılaştırır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Drama tekniklerini kullanarak öğretim süreçlerini planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeye odaklanır. Ders kapsamında yaratıcı drama kavramı, temel ilkeleri ve tarihçesi ele alınır. Rol yapma, doğaçlama, hikâye anlatımı ve canlandırma gibi teknikler öğretilerek, drama yoluyla öğretim sürecinin nasıl desteklenebileceği incelenir. Farklı yaş gruplarına yönelik drama etkinlikleri tasarlama, grup dinamiklerini yönetme ve öğrenci katılımını artırma yöntemleri üzerine uygulamalar yapılır. Ders, drama öğretiminin eğitimdeki rolünü ve disiplinler arası kullanımını keşfetmeyi amaçlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Drama ile ilgili temel kavramlar. Yok Yok
2 Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler ve oyun uygulaması. Yok Yok
3 Eğitsel dramanın tarihçesi. Yok Yok
4 Oyun ve dramanın çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemi ve yararları, doğaçlama örnekleri. Yok Yok
5 Donuk imge. Yok Yok
6 Yaratıcı dramada hikayelerden faydalanmak. Yok Yok
7 Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri. Yok Yok
8 Vize Haftası Yok Yok
9 Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları. Yok Yok
10 Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki Dramatik oyun. Yok Yok
11 Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulaması. Yok Yok
12 Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri 1. Yok Yok
13 Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri 2. Yok Yok
14 Genel değerlendirme. Yok Yok

Adıgüzel, Ö. (2022). Eğitimde yaratıcı drama. Yapı kredi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Gözlem 8 1 8
Gösterme 8 2 16
Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 82

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 2 2 3 1 2 3 4 3 2
ÖÇ 2 2 3 2 2 2 1 3 2 3 2
ÖÇ 3 3 2 2 3 1 1 3 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek