Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BSYAE2085 | Drama Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersim amacı; drama ile ilgili temel kavramları, tarihçesini, aşamalarını, yöntem ve teknikleri kavramak, toplumsal olaylar ve drama ilişkisini kurmak, dramanın bireysel ve sosyal gelişime katkısını fark etmek, alana özgü drama ders planı hazırlamak ve uygulamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Emre Can IĞDIR
1 | Drama ile ilgili temel kavramları öğrenir. |
2 | Dramanın bir yöntem olarak eğitim-öğretimdeki gerekliliğini açıklar. |
3 | Drama türlerini listeler; dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını karşılaştırır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Drama tekniklerini kullanarak öğretim süreçlerini planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirmeye odaklanır. Ders kapsamında yaratıcı drama kavramı, temel ilkeleri ve tarihçesi ele alınır. Rol yapma, doğaçlama, hikâye anlatımı ve canlandırma gibi teknikler öğretilerek, drama yoluyla öğretim sürecinin nasıl desteklenebileceği incelenir. Farklı yaş gruplarına yönelik drama etkinlikleri tasarlama, grup dinamiklerini yönetme ve öğrenci katılımını artırma yöntemleri üzerine uygulamalar yapılır. Ders, drama öğretiminin eğitimdeki rolünü ve disiplinler arası kullanımını keşfetmeyi amaçlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Drama ile ilgili temel kavramlar. | Yok | Yok |
2 | Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler ve oyun uygulaması. | Yok | Yok |
3 | Eğitsel dramanın tarihçesi. | Yok | Yok |
4 | Oyun ve dramanın çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemi ve yararları, doğaçlama örnekleri. | Yok | Yok |
5 | Donuk imge. | Yok | Yok |
6 | Yaratıcı dramada hikayelerden faydalanmak. | Yok | Yok |
7 | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri. | Yok | Yok |
8 | Vize Haftası | Yok | Yok |
9 | Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları. | Yok | Yok |
10 | Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki Dramatik oyun. | Yok | Yok |
11 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulaması. | Yok | Yok |
12 | Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri 1. | Yok | Yok |
13 | Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri 2. | Yok | Yok |
14 | Genel değerlendirme. | Yok | Yok |
Adıgüzel, Ö. (2022). Eğitimde yaratıcı drama. Yapı kredi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gözlem | 8 | 1 | 8 |
Gösterme | 8 | 2 | 16 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 82 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | ||||
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 |