GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BSYAE1058A Oryantiring Seçmeli Ders Grubu 1 2 4,00

Lisans



Oryantiring branşının gereklerini ve özelliklerini öğrenir. Oryantiringle ilgili bilgi ve becerilerin öğretilmesi,. Harita ve pusula ile yön bulmayı, arazide herhangi bir hedefi bulmayı öğretmek. Oryantiring branşında kullanılan haritaları değerlendirme ve farklı alanlarda oryantiring uygulamalarını yapabilme becerini kazanma. Kısıtlı alanlarda parkur düzenleme ve farklı parkurlarda stratejiler kullanma becerisi kazanma


Doç .Dr. Zekiye ÖZKAN


1 Oryantiringin Tanımı ve tarihçesini öğrenir
2 Oryantiringin faydalarını öğrenir
3 Pusula çeşitleri ve pusula kullanımı.
4 Oryantiring yarışma kurallarını öğrenir
5 Oryantiring yarışma çeşitleri ve oryantirng haritasında kullanılan sembollerin öğretimi.
6 Oryantiring branşında gerekli olan uygulama ve teorik bilgi ve beceriyi öğrenir
7 Temel düzeyde oryantiring parkuru düzenleme becerisi kazanır.

Birinci Öğretim


yok


yok


Oryantiringin tanıtımı, malzemeleri, çeşitleri, semboller ve kontrol tanımları ele alınacaktır. Harita okuma, pusula kullanımı, yön bulma teknikleri, parkur türleri ve oluşturma çalışmaları uygulamalı olarak yapılacaktır. Strateji belirleme, mini yarışma parkurları ve yarışma organizasyonu konularına değinilerek ders tamamlanacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Oryantiringin Tanımı ve tarihçesi pusula özellikleri Oryantirng yarışmalarında pusula kulanımı. ve öğretimi
2 Oryantiringin branşının faydaları ve öğretim stratejileri. Kapalı alanda oryantiring uygulaması.
3 Oryantiring yarışma çeşitleri ve uygulama şekilleri. Sınıf içi oryantiring uygulamaları ve öğretim yöntemleri.
4 Oryantiring yarışma kuralları Park oryantiring uygulaması.
5 Haritada kontrol noktaları ,kartları harita renkleri ve şekillerin öğrenilmesi. Okul binaları ve park alanlarında oryantiring uygulaması.
6 Oryantiring Sporunda kullanılan malzemeler Okul binaları ve park alanlarında oryantiring uygulaması.
7 vize sınav
8 Harita ve kenar bilgileri , ayrıntılı harita çizme programları hakkında bilgilendirme. Kamu alanlarında(bahçe ) oryanriing uygulamaları.
9 Arazide Oryantiring uygulaması ve değerlendirme stratejilerin kazanılması. Arazide Oryantiring uygulaması
10 Sembol tanımları ve göstermi. Haritada kullanılan sembollerin arazide gösterimi.
11 Simge ve semboller Spor salonunda oryantiring uygulaması.
12 Simge ve semboller Kampüs alanında uygulamalar.
13 Dünyanın farklı bölgelerinde yapılan oryantiring etkinliklerinin değerlendirilmesi. Farklı oryantring uygulamalarında stratejilerinin geliştirilmesi.
14 Temel düzeyde oryantiring uygulaması planlama. Temel düzeyde oryantiring uygulaması gerçekleştirme.
15 Temel düzeyde OCAD programı ile oryantiring haritası planlama. Temel düzeyde oryantiring yarışması düzenleme.
16 final sınav

Okullarda Oryantiring 06-12 Yaş (Göran ANDERSSON) Oryantiring Ders Notları Ali Tunç Niğde/ 2009 Oryantiring Semineri Notları ?Üniversiteler Spor Federasyonu ? 12-14 Kasım Gazi Üniversitesi BESYO / Ankara/ 1999 Oryantiring Federasyonu veb sayfası Ankara/2010 Güler, V. (2009). Orienteering ve çocuklar için orienteering eğitimi. TC Başbakanlık Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Türkiye Dağcılık Federasyonu Yayınları Akyüz, H., Bektaş, F., Kaya, S., Kalın, C., Öztürk, F., Aydın, Ö., Arslan, E., Şeker, T., Biçer, Y. ve Gündoğdu, C. (2020). Oryantiring oyunları oryantiring federasyonu. Ankara 1.Baskı: Göktuğ Ofset Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 25 25
Final Sınavı 1 25 25
Derse Katılım 1 25 25
Performans 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 100

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek