GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DHKDD4008 KANITA DAYALI DİŞ HEKİMLİĞİ Ders 4 8 1,00

Lisans


Türkçe


Mevcut en iyi bilimsel kanıtlara dayanarak diş hekimlerinin klinik durumlar karşısında doğru karar vermelerini sağlamaktır.


Doç. Dr. Beyza ÜNALAN DEĞİRMENCİ


1 Araştırmalardan elde edilen kaynaklar ve kanıtların etkin kullanımı sağlanacaktır.
2 Hekimlerin hastaların tercihlerini göz önünde bulundurarak en iyi kararlara varmasına katkı sağlamaktadır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kanıta Dayalı Diş Hekimliği / Kanıta Dayalı Bakım: Tanım Karar vermede rehberlik sağlamak için mevcut kanıtların kullanımı Konsept: Neden ihtiyaç duyulur ve faydaları nelerdir? Kanıt seviyeleri ve kanıt piramidi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kanıta Dayalı Tıp; Tanım
2 Kanıta Dayalı Diş Hekimliği; Tanım
3 Kanıta Dayalı Dişhekiminin İlgi Alanları
4 Kanıta Dayalı Dişhekiminin Amacı
5 Kanıta dayalı dişhekimliği neden gereklidir?
6 Karar vermede rehberlik sağlamak için mevcut kanıtları kullanma kavramı: Neden ihtiyaç duyulur ve faydaları nelerdir? 1
7 Karar vermede rehberlik sağlamak için mevcut kanıtları kullanma kavramı: Neden ihtiyaç duyulur ve faydaları nelerdir? 2
8 Kanıt seviyeleri ve kanıt piramidi
9 Arasınav
10 Kanıta Dayalı Diş Hekimliği Yöntemlerinin Uygulanması
11 Diş Hekimliğinde Risk Faktörleri ve Nedenleri Belirlenmesinde Temel Faktörlerin Değerlendirilmesi
12 Hastalara KDD Uygulaması
13 Teşhis için Karar Analizi
14 Final Sınavı

Anderson JD. Applying evidence based dentistry to your patients. In: Goldstein GR Dental Clinics of North America. London: WB Saunders Company; 2002: 157-64. Sutherland SE. Evidence-based dentistry: Part I. Getting Started, i Can Dent Assoc. 2001; 67: 204-6. Goldstein G.R. What is evidence based dentistry. In: Goldstein GR, Dental Clinics of North America, London: WB Saunders Company; 2002: 1-9.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 1 13
Toplam İş Yükü (saat) 15

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
ÖÇ 1 4 4 5 3 4
ÖÇ 2 4 5 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek