Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EDPSI4032 | POZİTİF PSİKOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu derste öğrencilerin pozitif psikolojinin temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını öğrenmeleri, bireylerin güçlü yönlerini keşfetmeleri ve yaşam doyumlarını artırmaya yönelik stratejiler geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca, pozitif psikolojinin kültürel bağlamdaki yeri ve önemi üzerinde durulacaktır.
Doç.Dr. Betül Dilara ŞEKER
1 | Pozitif psikolojinin temel kavramlarını ve kuramlarını açıklama |
2 | Pozitif psikolojinin bireysel ve toplumsal refah üzerindeki etkilerini analiz etme |
3 | Pozitif psikoloji müdahalelerini yaşamında uygulama |
4 | Pozitif psikolojinin kültürel bağlamdaki önemini değerlendirme |
5 | Pozitif psikoloji araştırmalarını eleştirel bir bakış açısıyla yorumlama |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Pozitif psikolojinin temel kavramları, mutluluk, iyimserlik, psikolojik dayanıklılık, akış, affetme, minnettarlık, öz-şefkat, pozitif ilişkiler, anlam arayışı ve pozitif psikolojinin uygulama alanları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Pozitif Psikolojiye Giriş | ||
2 | Pozitif Psikolojinin Tarihsel Gelişimi ve Temel Kavramlar | ||
3 | Mutluluk ve Öznel İyi Oluş | ||
4 | İyimserlik ve Umut | ||
5 | Psikolojik Dayanıklılık ve Başa Çıkma Stratejileri | ||
6 | Akış (Flow) ve Yaşam Doyumu | ||
7 | Affetme ve Minnettarlık | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Öz-Şefkat ve Kendini Kabul | ||
10 | Pozitif İlişkiler ve Sosyal Destek | ||
11 | Anlam Arayışı ve Maneviyat | ||
12 | Pozitif Psikoloji Müdahaleleri | ||
13 | Kültür ve Pozitif Psikoloji | ||
14 | Pozitif Psikolojinin Uygulama Alanları | ||
15 | Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları | ||
16 | Yıl Sonu Sınavı |
"Pozitif Psikoloji" / Editör: Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020. Seligman, M. E. P. (2011). Flourish: A New Understanding of Happiness and Well-being. Free Press. Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The Psychology of Optimal Experience. Harper & Row. Lyubomirsky, S. (2008). The How of Happiness: A Scientific Approach to Getting the Life You Want. Penguin Press.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Tartışma | 1 | 30 | 30 |
Soru-Yanıt | 1 | 10 | 10 |
Gözlem | 1 | 30 | 30 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Okuma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |