GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EDPSI4032 POZİTİF PSİKOLOJİ Seçmeli Ders Grubu 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Bu derste öğrencilerin pozitif psikolojinin temel kavramlarını, kuramlarını ve uygulamalarını öğrenmeleri, bireylerin güçlü yönlerini keşfetmeleri ve yaşam doyumlarını artırmaya yönelik stratejiler geliştirmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca, pozitif psikolojinin kültürel bağlamdaki yeri ve önemi üzerinde durulacaktır.


Doç.Dr. Betül Dilara ŞEKER


1 Pozitif psikolojinin temel kavramlarını ve kuramlarını açıklama
2 Pozitif psikolojinin bireysel ve toplumsal refah üzerindeki etkilerini analiz etme
3 Pozitif psikoloji müdahalelerini yaşamında uygulama
4 Pozitif psikolojinin kültürel bağlamdaki önemini değerlendirme
5 Pozitif psikoloji araştırmalarını eleştirel bir bakış açısıyla yorumlama

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Pozitif psikolojinin temel kavramları, mutluluk, iyimserlik, psikolojik dayanıklılık, akış, affetme, minnettarlık, öz-şefkat, pozitif ilişkiler, anlam arayışı ve pozitif psikolojinin uygulama alanları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin Tanıtımı, Pozitif Psikolojiye Giriş
2 Pozitif Psikolojinin Tarihsel Gelişimi ve Temel Kavramlar
3 Mutluluk ve Öznel İyi Oluş
4 İyimserlik ve Umut
5 Psikolojik Dayanıklılık ve Başa Çıkma Stratejileri
6 Akış (Flow) ve Yaşam Doyumu
7 Affetme ve Minnettarlık
8 Ara sınav (Vize)
9 Öz-Şefkat ve Kendini Kabul
10 Pozitif İlişkiler ve Sosyal Destek
11 Anlam Arayışı ve Maneviyat
12 Pozitif Psikoloji Müdahaleleri
13 Kültür ve Pozitif Psikoloji
14 Pozitif Psikolojinin Uygulama Alanları
15 Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları
16 Yıl Sonu Sınavı

"Pozitif Psikoloji" / Editör: Prof. Dr. Sefa Bulut, Nobel Akademik Yayıncılık, 2020. Seligman, M. E. P. (2011). Flourish: A New Understanding of Happiness and Well-being. Free Press. Csikszentmihalyi, M. (1990). Flow: The Psychology of Optimal Experience. Harper & Row. Lyubomirsky, S. (2008). The How of Happiness: A Scientific Approach to Getting the Life You Want. Penguin Press.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 1 30 30
Tartışma 1 30 30
Soru-Yanıt 1 10 10
Gözlem 1 30 30
Bireysel Çalışma 1 15 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Okuma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 4 4 4 5 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 3 5 5 4 5 5
ÖÇ 3 4 4 4 5 5 4 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 5 5 4 4 4
ÖÇ 5 5 4 4 4 4 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek