GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EDPSI4024 ÖĞRENME KURAMLARI Seçmeli Ders Grubu 4 8 6,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı, öğrencilerin öğrenme psikolojisi kapsamında var olan farklı öğrenme kuramlarını ve yaklaşımlarını öğrenmeleri ve bu kuramlardan elde edilen bilgileri farklı uygulama alanlarında nasıl kullanabileceklerine ilişkin bilgi edinmeleridir.


Dr. Öğr. Üyesi Gaye Z. Çenesiz


1 Öğrenmeyle ilgili temel kavramlar ve ilkeler ile öğrenmeyi etkileyen etmenleri açıklayabilme
2 Öğrenme ile ilgili kuramları bilme
3 Bellek ile ilgili kuramları açıklayabilme
4 Öğrenme ile ilgili kuramları açıklayabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Ders kapsamında; öğrenme kavramı, alışma ve diğer uyaran öğrenme türleri, klasik koşullanma, araçsal koşullanma, sözel öğrenme, bellek, kısa süreli hatırlama, kodlama, depolama ve geri getirme, uzamsal, motor beceri ve örtük öğrenme, öğrenme ve bellekte bireysel faktörler, öğrenme ve bellek çalışmalarının uygulama alanlarına entegrasyonu konuları ele alınacaktır


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma ve dersin tanıtımı.
2 Giriş: Öğrenme nedir?
3 Alışma ve diğer uyaran öğrenme türleri
4 Klasik Koşullanma
5 Araçsal Koşullanma: Ödül
6 Araçsal Koşullanma: Ödüllendirmeme, Ceza ve Kaçınma
7 Sözel Öğrenme
8 ara sınav
9 İnsan Belleği: Kavramsal yaklaşımlar
10 Kısa Süreli Hatırlama
11 Kodlama
12 Depolama ve Geri Getirme
13 Uzamsal öğrenme, Motor Beceri öğrenme ve Örtük öğrenme
14 Öğrenme ve bellekte bireysel farklılıklar
15 Genel tekrar
16 final

Terry, W. S. (2018). Öğrenme ve bellek: Temel İlkeler, süreçler ve işlemler. (Çev. Ed. B. Cangöz). Ankara: Anı Yayıncılık Olson, M. H. ve Hergenhahn, B. R. (2016). Öğrenmenin kuramları. (Çev. Ed. M. Şahin). Ankara: Nobel Akademik Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Derse Katılım 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 50
Rapor Sunma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 14 2 28
Makale Kritik Etme 1 3 3
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 2 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16
Toplam İş Yükü (saat) 147

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 3 5 4 3 3 4 2
ÖÇ 2 4 2 5 4 3 4 3 3
ÖÇ 3 4 3 5 4 3 4 3 4
ÖÇ 4 3 2 3 4 2 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek