Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EDPSI3028 | SOSYAL PSİKOLOJİDE SEÇME KONULAR | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 6,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, temel bazı sosyal psikoloji konularını etraflıca ele almak, aynı zamanda klasik sosyal psikoloji ders kitaplarında doğrudan yer almayan sosyal psikolojik kuram ve yaklaşımları tanıtarak öğrencilerin bu bilgilere dayalı olarak temel / güncel sosyal konuları anlama ve yorumlayabilmelerini sağlamaktır.
Dr. Mehmet Karasu
1 | Temel bazı sosyal psikoloji konularını ayrıntıları ile birlikte bilebilir. |
2 | Güncel sosyal psikolojik kuram ve yaklaşımları bilebilir. |
3 | Sosyal psikolojinin temel kavram, kuram ve yaklaşımlarını güncel sosyal konulara uyarlayabilir. |
4 | Sosyal psikolojik bakış açısını sosyal olguların açıklanmasında kullanabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders; temel sosyal psikoloji konularının ders kitaplarında hâlihazırda bulunmayan detayları ile bu kaynaklarda yer almayan güncel konu, kavram, kuram ve yaklaşımları örneklendiren konuları içermektedir. (Ders içeriğindeki konular her dönem güncellenmektedir.)
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Sosyal Psikolojide Klasik Çalışmalara Giriş | ||
2 | Sosyal Kolaylaştırma ve Sosyal Kaytarma: Triplett’in Rekabet Çalışmalarını Yeniden Değerlendirmek | ||
3 | Tutumlar ve Davranış: LaPiere’in Konukseverlik Çalışmasını Yeniden Değerlendirmek | ||
4 | Bilişsel Çelişki: Festinger’in Dünyanın Sonu Çalışmasını Yeniden Değerlendirmek | ||
5 | Norm Oluşumu: Şerif’in Otokinetik Yanılsama Çalışmasını Yeniden Değerlendirmek | ||
6 | Uyma: Asch’in Çizgi Yargılama Çalışmalarını Yeniden Değerlendirmek | ||
7 | Azınlık Etkisi: Moscovici’nin Mavi-Yeşil Art İmge Çalışmalarını Yeniden Değerlendirmek | ||
8 | Ara Sınav (Vize) | ||
9 | İtaat: Milgram’ın Şok Deneylerini Yeniden Değerlendirmek | ||
10 | Tiranlık: Zimbardo’nun Stanford Hapishanesi Deneyini Yeniden Değerlendirmek | ||
11 | Gruplararası İlişkiler ve Çatışma: Şerif’in Çocuk Kampı Çalışmalarını Yeniden Değerlendirmek | ||
12 | Ayrımcılık: Tajfel’in Minimal Grup Modeli Çalışmalarını Yeniden Değerlendirmek | ||
13 | Kalıp Yargılar ve Ön Yargı: Hamilton ve Gifford’un Sahte Korelasyon Çalışmalarına Yeni Bir Bakış | ||
14 | Acil Durumlarda Yardım Etme: Latané ve Darley’nin Seyirci Etkisi Çalışmalarını Yeniden Değerlendirmek | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final Sınavı |
Smith, J. R. ve Haslam, A. (Ed.). (2016). Sosyal psikoloji: Klasik çalışmaları yeniden değerlendirmek (Ç. Çoker, G. Tekdemir Yurtdaş ve S. Cesur, Çev.), Nobel Yayınları. (Orijinal çalışma basım tarihi 2012).
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 13 | 1 | 13 |
Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 4 |