Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EDEPFE4010 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 10,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının kazandıkları bilgi ve becerileri uygulama okullarında eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak geliştirmelerini sağlamaktır.
Doç. Dr. Betül Dilara ŞEKER Öğr. Gör. Dr. Zeynep MERCAN Dr. Öğr. Üyesi Gaye Zeynep ÇENESİZ Dr. Öğr. Üyesi Nur OKUTAN
1 | Psikolojik danışma ve rehberlik alanına dair kuramsal ve uygulama bilgilerini edinebilir. |
2 | Kariyer planlaması ve stres yönetimi gibi rehberlik konularında eğitimler vererek grup dinamiklerini yönetme ve etkin iletişim stratejileri kullanabilir. |
3 | Eğitim sistemini, okulun organizasyonel yapısını ve iklimini kavrama ve değerlendirebilir. |
4 | Öğretmenlik uygulamasında kazandığı deneyimleri uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak bu alanda kendini geliştirebilir. |
5 | Süreç yönetimi, tecrübe paylaşımı ve kişisel gelişimi sağlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğretmen adayları, okullarda deneyim kazanmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Rehberlik Alan Uygulaması tanıtımı, genel tanışma | ||
2 | Rehberlik alan uygulaması | ||
3 | Rehberlik alan uygulaması | ||
4 | Rehberlik alan uygulaması | ||
5 | Rehberlik alan uygulaması | ||
6 | Rehberlik alan uygulaması | ||
7 | Rehberlik alan uygulaması | ||
8 | Ara Değerlendirme | ||
9 | Rehberlik alan uygulaması | ||
10 | Rehberlik alan uygulaması | ||
11 | Rehberlik alan uygulaması | ||
12 | Rehberlik alan uygulaması | ||
13 | Rehberlik alan uygulaması | ||
14 | Rehberlik alan uygulaması | ||
15 | Genel değerlendirme | ||
16 | Degerlendirme |
Danışmanların sunacağı kaynaklar
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Gözlem | 1 | 50 |
Seminer | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 20 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 80 |
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir okulda 14 haftalık bir staj yapılmaktadır.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 4 | 12 | 48 |
Gözlem | 9 | 21 | 189 |
Seminer | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 249 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |