GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EDARK2042 MÜZECİLİK VE TÜRKİYE MÜZELERİ II Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans



Öğrencileri, Müzelerin işleyişleri, görevleri, müze de görev yapan personel, taşınır kültür varlıklarıyla ilgili müzelerde yürütülen faaliyetler ve eserlerin korunması konularında bilgili kılmak.


Dr. Öğr. Üyesi. Erdal POLAT


1 Müzelerin işleyişini öğrenebilme
2 Çağdaş müzecilik hakkında fikir sahibi olabilme
3 Müzedeki bölümler hakkında bilgi sahibi olabilme
4 Müzeciliğin ülkemize katkılarını öğrenebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Müze görevlileri, faaliyetleri; Müzeler ve Eğitim; Müzelere eser kazandırma; satın alma; Bağış, Mahkeme yolu ve kazılar, Bakanlık teşkilatı ve diğerleri, Müzelerde görev yapan ve görevleri; Müze mimarisi; Mimari yönden müze türleri; Açık hava müzeleri ve diğerleri; Eserlerin envanter kayıtları; Sergileme teknikleri, Müzelerde sergilenen eser grupları: organik eserler, inorganik eserler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eserlerin bozulma nedenleri ve korunması
2 Eserlerin bozulma nedenleri ve korunması
3 Eserlerin bozulma nedenleri ve korunması
4 Geçici sergilerde iklim denetimi
5 Kimyasal bozulma ve koruma
6 Biyolojik bozulma ve koruma
7 Eski eser kanunları
8 Ara sınav ve soruların değerlendirilmesi.
9 Eski eser kanunları
10 Eski eser kanunları
11 Eski eser kanunları
12 Eski eser kanunları
13 Eserlerin envanter numarası
14 Eserlerin envanter numarası
15 Eserlerin envanter numarası
16 Son Sınav

Akder, F. (2022). “Şeref Akdik’in “Atatürk Ahlatlıbel’de Kazıda” Tablosu Bağlamında Türkiye Cumhuriyeti’nin Kültür ve Sanat Politikası”, Art and Interpretion 39 (1) Nisan. Doi: 10.54614/ AI.2022.973137. Akurgal, E. (1997). Anadolu Kültür Tarihi. Tübitak Yayınları. Alp, S. Hititlerin Dinsel Törenlerinde Kullanılan Temizllk Maddesi Tu/Jljuessar Üzerinde Bir İnceleme. Belleten Cilt 46 Sayı 182. s. 247-260. Atay, O. (2004). Bir Bilim Adamının Romanı. (20. Baskı), İstanbul: İletişim Yayınları. Başgelen, N. (2011). Atatürk’ün Yurt Dışına Öğrenci Gönderme Projesi ve Eskiçağ Bilimleri Alanında İlk Yetişenler. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Bayram, F. (Yay. Haz.). (2008). “Perge Kazısı”, Uluslararası Kazı, Araştırma ve Arkeometri Sempozyumu’nun 30. Yılı Anısına Türkiye Arkeolojisi. Ankara: Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü Yayınları, s. 206-207. Bayram, S. (2014). İlk Türk Hafiri Hamit Zübeyr Koşay'ın Belgelerle Biyografisi Ankara: Öğüt Kitap. Çelikkaya, H. (1993). “Kültür ve Eğitim”, M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi. Sayı 5, s. 23-30. Çığ, İ. M. (2006). “Mustafa Kemal Atatürk ve Türkiye’de Arkeoloji”, Belgelerle Türk Tarihi Dergisi; Dün/Bugün/Yarın (Özel Sayı). Sayı 108-119, s. 209-212. Çığ, İ. M. (1993). “Mustafa Kemal Atatürk und die Archäologie in der Türkei”, Istanbuler Mitteilungen 43, s. 517-522. Demir, R. (Ed.). (2021). Atatürk ve Bilim. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Demir, R. (Ed.). (2021). Hayatta En Hakiki Mürşit İlimdir. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yayınları. Dirican, M. (1998). “Türkiye Arkeolojisinde Bir “Hanımefendi” Jale İnan”, Bilim ve Teknik Dergisi. Sayı 369 (Ağustos), s. 84-90. Gökalp, L. (2014). Erken Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Atatürk’ün Arkeoloji Disiplinine Katkıları. Hikmet Yurdu Düşünce – Yorum Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi.s. 173-182. Mansel, M. A. (1947). E ge ve Yunan Tarihi, Ankara: T.T.K. İnan, A. (1957). “Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesinin Kuruluş Hazırlıkları Üzerine”, Tarih Araştırmaları Dergisi. Sayı 1, s. 1-16. İnan, A. (1947). “Türk Tarih Kurumu’nun Kuruluşuna Dair”, Belleten. Cilt 11, Sayı 42, s.173-179.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Soru-Yanıt 1 5 5
Performans 5 13 65
Toplam İş Yükü (saat) 72

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 4 5 5 4 5 4 5 5 5 4 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 4 5 5 5 4 5
ÖÇ 3 5 4 5 5 5 5 5 5 4 5 5
ÖÇ 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek