| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| EDTAR2012 | VII-X. YÜZYIL ORTADOĞU VE MISIR TARİHİ II | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Hz. Ali’nin vefatından sonra Emevi devletinin kuruluş sürecini öğretmek. Emeviler devletinin halifelerini incelemek. Emevilerin yükselme dönemi üzerinde durmak. Devletin yıkılma sebeplerini incelemek. Abbasi ihtilali sebeplerini ve dinamiklerini ortaya koymak. Abbasilerin siyasî, sosyal, kültürel ve askerî yapısını kavratmak. İ
Doç. Dr. Abdullah DUMAN
| 1 | Emeviler devletinin kuruluşu ve yükselişini anlayabilir. |
| 2 | Emevilerin yıkılışına zemin hazırlayan sebepleri öğrenebilir. |
| 3 | Abbasiler Devleti'nin kuruluş ve yıkılış sürecini sebepleri ile kavrayabilir. |
| 4 | Abbasiler Devleti'nin siyasî, sosyal, kültürel ve askerî yapısını kavrayabilir. |
| 5 | Abbasiler döneminde yükselen ilmî çalışmalar bağlamında Beytü’l-Hikme'nin pozitif bilimlere katkılarını anlayabilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Emeviler devletini ortaya çıkaran sebepler üzerinde durulacaktır. Emeviler dönemi sebep ve sonuç ilişkisi içerisinde ele alınacaktır. Emevilerin yıkılış sebepleri incelenecektir. Abbasi İhtilalinin temel dinamikleri ortaya konacaktır. Abasilerin siyasî, sosyal, kültürel ve askerî yapısı üzerinde durulacaktır.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Emevilerin Kuruluşu | ||
| 2 | Emevilerin Yükselme Dönemi | ||
| 3 | Emevilerin Zayıflamaya Başlaması | ||
| 4 | Emevilerin Yıkılış Süreci | ||
| 5 | Emeviler Döneminde Devlet ve Sosyal Yapı | ||
| 6 | Emeviler Döneminde, Kültürel, Ekonomik ve İlmî Yapı | ||
| 7 | Emevilerin Yıkılış Süreci ve Abbasi İhtilali | ||
| 8 | Vize İmtihanı | ||
| 9 | Abbasiler Devletinin Kuruluşu | ||
| 10 | Abbasilerin İlk Dönem Halifeleri | ||
| 11 | Abbasilerin İkinci Dönem Halifeleri | ||
| 12 | Abbasiler Devleti Ordusunda Türklerin Yer almaya Başlama Süreçleri | ||
| 13 | Abbasiler Döneminde Kültür ve İlim Hayatı | ||
| 14 | Beytü’l-Hikme’nin Önemi ve Pozitif Bilimler Konusundaki Rolü. | ||
| 15 | Beytü’l-Hikme’nin Önemi ve Pozitif Bilimler Konusundaki Rolü. | ||
| 16 | Final İmtihanı |
Taberî, Târîhü’l-Ümem ve’l-Mülûk, İbnü’l-Esir, el-Kâmil fi’t-Tarih, İbn-i Kesir, el-Bidâye ve’n-Nihâye, Mesudî, Mürûcü’z-Zeheb, İbn Miskeveyh, Tecâribü’l-Ümem, ed-Dineverî, Ahbâru’t-Tıvâl, Ya’kûbî, Târîhu’l-Ya’kûbî, Yâkut el-Hamevî, Mu’cemü’l-Buldân, Kurul, Doğuştan Günümüze Büyük İslâm Tarihi, Hüseyin Algül, İslâm Tarihi, Hasan İbrahim Hasan, İslâm Tarihi, Nesimi Yazıcı, İlk Türk İslâm Devletleri Tarihi.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Bütünleme Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 10 | 1 | 10 |
| Tartışma | 10 | 1 | 10 |
| Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
| Takım/Grup Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Alan Çalışması | 5 | 1 | 5 |
| Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
| Seminer | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
| Okuma | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 83 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 |