GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EDTAR2012 VII-X. YÜZYIL ORTADOĞU VE MISIR TARİHİ II Ders 2 4 3,00

Lisans



Hz. Ali’nin vefatından sonra Emevi devletinin kuruluş sürecini öğretmek. Emeviler devletinin halifelerini incelemek. Emevilerin yükselme dönemi üzerinde durmak. Devletin yıkılma sebeplerini incelemek. Abbasi ihtilali sebeplerini ve dinamiklerini ortaya koymak. Abbasilerin siyasî, sosyal, kültürel ve askerî yapısını kavratmak. İ


Doç. Dr. Abdullah DUMAN


1 Emeviler devletinin kuruluşu ve yükselişini anlayabilir.
2 Emevilerin yıkılışına zemin hazırlayan sebepleri öğrenebilir.
3 Abbasiler Devleti'nin kuruluş ve yıkılış sürecini sebepleri ile kavrayabilir.
4 Abbasiler Devleti'nin siyasî, sosyal, kültürel ve askerî yapısını kavrayabilir.
5 Abbasiler döneminde yükselen ilmî çalışmalar bağlamında Beytü’l-Hikme'nin pozitif bilimlere katkılarını anlayabilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Emeviler devletini ortaya çıkaran sebepler üzerinde durulacaktır. Emeviler dönemi sebep ve sonuç ilişkisi içerisinde ele alınacaktır. Emevilerin yıkılış sebepleri incelenecektir. Abbasi İhtilalinin temel dinamikleri ortaya konacaktır. Abasilerin siyasî, sosyal, kültürel ve askerî yapısı üzerinde durulacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Emevilerin Kuruluşu
2 Emevilerin Yükselme Dönemi
3 Emevilerin Zayıflamaya Başlaması
4 Emevilerin Yıkılış Süreci
5 Emeviler Döneminde Devlet ve Sosyal Yapı
6 Emeviler Döneminde, Kültürel, Ekonomik ve İlmî Yapı
7 Emevilerin Yıkılış Süreci ve Abbasi İhtilali
8 Vize İmtihanı
9 Abbasiler Devletinin Kuruluşu
10 Abbasilerin İlk Dönem Halifeleri
11 Abbasilerin İkinci Dönem Halifeleri
12 Abbasiler Devleti Ordusunda Türklerin Yer almaya Başlama Süreçleri
13 Abbasiler Döneminde Kültür ve İlim Hayatı
14 Beytü’l-Hikme’nin Önemi ve Pozitif Bilimler Konusundaki Rolü.
15 Beytü’l-Hikme’nin Önemi ve Pozitif Bilimler Konusundaki Rolü.
16 Final İmtihanı

Taberî, Târîhü’l-Ümem ve’l-Mülûk, İbnü’l-Esir, el-Kâmil fi’t-Tarih, İbn-i Kesir, el-Bidâye ve’n-Nihâye, Mesudî, Mürûcü’z-Zeheb, İbn Miskeveyh, Tecâribü’l-Ümem, ed-Dineverî, Ahbâru’t-Tıvâl, Ya’kûbî, Târîhu’l-Ya’kûbî, Yâkut el-Hamevî, Mu’cemü’l-Buldân, Kurul, Doğuştan Günümüze Büyük İslâm Tarihi, Hüseyin Algül, İslâm Tarihi, Hasan İbrahim Hasan, İslâm Tarihi, Nesimi Yazıcı, İlk Türk İslâm Devletleri Tarihi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Bütünleme Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 1 10
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 10 1 10
Takım/Grup Çalışması 5 1 5
Alan Çalışması 5 1 5
Beyin Fırtınası 10 1 10
Seminer 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 1 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 1 5
Okuma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 83

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 3 4 4 4 5 3 3 1 4 4 5 3 4 5 4 4
ÖÇ 2 3 4 4 4 5 3 3 1 4 4 5 3 4 5 4 4
ÖÇ 3 3 4 4 4 5 3 3 1 4 4 5 3 4 5 4 4
ÖÇ 4 3 4 4 4 5 3 3 1 4 4 5 3 4 5 4 4
ÖÇ 5 3 4 4 4 5 3 3 1 4 4 5 3 5 5 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek