Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EDING4063 | KÜLTÜR ÇALIŞMALARI I | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencilere kültür çalışmaları alanının temel kavramlarını ve yöntemlerini öğretmek, kültürel metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini sağlamaktır.
Doç.Dr. Metin Barlık
1 | Öğrenciler, kültür çalışmaları alanındaki temel kavramları tanımlayabilme. |
2 | Kültürel temaların ve temsil biçimlerinin eleştirisini yapabilme. |
3 | Medya ve popüler kültürün toplum üzerindeki etkilerini analiz edebilme. |
4 | Kültürel kimliklerin ve temsilin toplumsal bağlamdaki önemini değerlendirebilme. |
Birinci Öğretim
YOK
Öğrencilerin okumalarını düzenli yapmaları, tartışmalara katılmaları ve kültürel metinleri eleştirel bir şekilde incelemeleri önerilir.
Ders, kültür teorileri, kimlik, temsil, kültürel kimlikler, medya ve popüler kültür gibi konuları kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kültür çalışmaları alanının tarihçesi ve temel kavramları. | ||
2 | Kültür teorileri ve bu teorilerin kültürel analiz üzerindeki etkileri. | ||
3 | Kimlik kavramı ve kültürel temsilin rolü. | ||
4 | Medyanın kültürel temsiller üzerindeki etkisi | ||
5 | Popüler kültürün tanımı, bileşenleri ve etkileri. | ||
6 | Farklı kültürel kimliklerin oluşumu ve temsili. | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Kültürel eleştirinin tarihçesi ve yöntemleri. | ||
9 | Etnik kimliklerin kültürel temsil üzerindeki etkisi. | ||
10 | Sınıfın kültürel temsillerdeki rolü ve etkileri. | ||
11 | Cinsiyet kimliğinin kültürel temsillerdeki yeri. | ||
12 | Kültürel politikaların etkileri ve önemi. | ||
13 | Kültürel dönüşüm süreçleri ve bunların toplumsal etkileri. | ||
14 | Kültürel çatışmaların toplumsal dinamikleri. | ||
15 | Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi ve öğrenci performanslarının değerlendirilmesi. | ||
16 | Final Sınavı |
"Cultural Studies: Theory and Practice" - Chris Barker "The Cultural Studies Reader" - Simon During "Representation: Cultural Representations and Signifying Practices" - Stuart Hall
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 1 | 25 | 25 |
Okuma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 |