Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
EDING2059 | KONUŞMA III | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
öğrencilerin kısa edebi metinler, filme dönüştürülmüş edebi eserlerden sahneler, kısa öyküler, şiirler ve tiyatro eserleri ve onların yazar ve şairleri ile ilgili tartışmalarını sağlamak
Doç. Dr. Memet Metin Barlık
1 | Öğrenciler, karmaşık sosyal ve kültürel konular hakkında akıcı ve etkili bir şekilde tartışma yapabilme |
2 | Farklı aksanları ve konuşma tarzlarını anlama yeteneklerini geliştirme |
3 | İleri düzey dil becerileri ile kişisel deneyimlerini ve görüşlerini açıkça ifade edebilme. |
4 | Rol yapma aktiviteleri aracılığıyla çeşitli iletişim senaryolarında kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
tartışma için seçilmiş eserin bir hafta önceden çalışılması. kısa özet çıkarılması. nasıl bir sunum yapılacağı ile ilgili taslak cümleler hazırlanması.
edebi metinler ve kısa öyküler. kısa oyunlar, roman özetleri ve farklı kuşaklardan şairlerin yazdığı şiirleri analiz etmeyi ve hakkında yorum yapmayı öğrenmek
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Derse genel bakış, öğrenme hedefleri ve değerlendirme kriterlerinin tanıtımı. Öğrencilerin dil seviyelerinin belirlenmesi. | ||
2 | Günlük yaşamda kullanılan ifadeler ve sosyal etkileşimler. Tanışma ve selamlaşma pratiği. | ||
3 | Duyguları ifade etme ve çeşitli durumlarda uygun ifadelerin kullanımı. Rol oynama aktiviteleri | ||
4 | Farklı kültürel bakış açıları ve bu farklılıkların iletişime etkisi. Kültürel olaylar üzerine tartışmalar. | ||
5 | Akıcı konuşma teknikleri ve ipuçları. Hızlı düşünme ve tepki verme becerileri üzerine çalışmalar. | ||
6 | Güncel haberlerin analizi ve sınıf içi tartışmalar. Öğrencilerin görüşlerini paylaşmaları. | ||
7 | Ara Sınav | ||
8 | Etkili hikaye anlatma teknikleri. Kişisel deneyimlerin paylaşılması ve yapılandırılması. | ||
9 | Aksanlar arası farklar ve diksiyon çalışmaları. Ses tonunu ve vurguyu kullanma pratiği. | ||
10 | Dinleme becerileri ve aktif dinleme teknikleri. Dinlenen materyaller üzerinde tartışmalar. | ||
11 | Farklı senaryolar üzerinde rol yapma. Gerçek hayat durumları için pratik uygulamalar. | ||
12 | Resmi ve gayri resmi sunumlar yapma. Etkili konuşma teknikleri ile pratik. | ||
13 | Eleştirel düşünme becerilerini geliştirme. İki tarafı olan konular üzerinde tartışmalar. | ||
14 | İş ortamında etkili iletişim becerileri. Mülakat simülasyonları ve profesyonel konuşma | ||
15 | Öğrenilenlerin gözden geçirilmesi, öğrenci performanslarının değerlendirilmesi. Geri bildirim ve geliştirme önerileri. | ||
16 | Final Sınavı |
Amerikan veya İngiliz edebiyatından kısa edebi metinler, filme dönüştürülmüş edebi eserlerden sahneler, kısa öyküler, şiirler ve tiyatro eserleri. Laurence Perrine, LITERATURE South Mthodist University Press 1998 C. E. Eckersley, Brighter English, Longman, 1979
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Derse Katılım | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |