| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| EDING1014 | KONUŞMA II | Ders | 1 | 2 | 4,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce konuşma becerilerini geliştirmek, iletişimsel yeterliliklerini artırmak ve farklı sosyal, akademik ve profesyonel bağlamlarda İngilizceyi akıcı ve doğru şekilde kullanmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Memet Metin BARLIK
| 1 | İngilizceyi akıcı ve anlaşılır bir biçimde konuşabilir. |
| 2 | Farklı sosyal ve akademik bağlamlarda uygun ifadeleri seçebilir. |
| 3 | Telaffuz, vurgu ve tonlama açısından farkındalık geliştirir. |
| 4 | Tartışma ve sunumlarda etkili iletişim stratejileri kullanabilir. |
| 5 | Dinleme girdilerine uygun ve anlamlı sözlü tepkiler verebilir. |
Birinci Öğretim
Yok
her gün kısa bir diyalog üzerinde çalışma, okuma, dinleme ve gündelik faaliyetlerini yazarak kendini ifade etme yetisini geliştirme.
Ders, öğrencilerin konuşma akıcılığı, telaffuz, tonlama ve kelime dağarcığını geliştirmeye odaklanır. Rol yapma, tartışma, sunum ve günlük konuşma etkinlikleri yoluyla öğrencilerin İngilizceyi doğal ortamlarda kullanmaları teşvik edilir.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Ders tanıtımı, temel konuşma stratejileri / | Tanışma etkinlikleri, konuşma ısınmaları / | |
| 2 | Telaffuz ve vurgu çalışmaları | Telaffuz oyunları, kısa diyaloglar | |
| 3 | Günlük ifadeler ve selamlaşma biçimleri | Diyalog çalışmaları, rol yapma | |
| 4 | Bilgi isteme ve bilgi verme | Soru-cevap etkinlikleri | |
| 5 | Görüş belirtme ve karşılaştırma | Grup tartışmaları | |
| 6 | Sunum becerilerine giriş | Kısa bireysel sunumlar | |
| 7 | Ara sınav | Değerlendirme sınavı | |
| 8 | Hikâye anlatımı | Hikâye paylaşımı, yaratıcı konuşmalar | |
| 9 | Görsel destekli konuşma | Resim, grafik ve video kullanımı | |
| 10 | hafta sonu faaliyetleri ile ilgili konuşma. | Konu ile ilgili ifadeleri diyaloglarla pekiştirme. | |
| 11 | Geçmişte yaşanmış olaylarla ilgili konuşma. | Konunun içerdiği kelime ve ifadeleri diyaloglarla pekiştirme. | |
| 12 | Gelecek planlarla ilgili konuşma | konuyu diyaloglarla pekiştirme. | |
| 13 | İdeal bir öğrencinin çalışma tarzı ile ilgili tartışma . | İlgili konuyu diyalog ve tartışmalarla pekiştirme. | |
| 14 | Genel tekrar : Bir edebi eser, roman, şair, kısa öykü veya tiyatro eseri hakkında konuşma. | Fikrini ifade etmeyi öğrenme ile ilgili alıştırmalar. | |
| 15 | Final Sınavı | Sözlü değerlendirme |
Bailey, K. M. (2005). Practical English Language Teaching: Speaking. McGraw-Hill. Thornbury, S. (2005). How to Teach Speaking. Pearson Education. Ek kaynaklar: Öğretim elemanı tarafından sağlanan güncel materyaller, videolar ve çevrimiçi kaynaklar.
Etkileşimli konuşma etkinlikleri Rol yapma ve drama Grup tartışmaları Kısa bireysel sunumlar Otantik dinleme ve konuşma görevleri
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
| Uygulama/Pratik | 1 | 20 | 20 |
| Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 90 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |