GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
EIISL4003 PAZARLAMA PLANLAMASI Ders 4 7 5,00

Lisans


Türkçe


Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve pazarlama planlamasının nasıl yapıldığının öğretilmesi amaçlanmıştır.


İbrahim Aydın


1 Pazarlamada karar verme öğrenilir
2 Pazarlama planlaması öğrenilir
3 Pazarlama denetimi öğrenilir


Yok


Yok


Pazarlama kavramı, Pazarlamada karar alma, Pazarlama planlaması, mal programlama, fiyat programlama, dağıtım programlama, tutundurma programlama, Pazarlama denetimi, pazarlama örgütlenmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlama kavramı, pazarlama anlayışı ve uygulamalarındaki gelişmeler, pazarlamanın işletmeler ve toplum açısından önemi, pazarlamanın teorik ve disiplinel yönü, pazarlamanın diğer disiplinlerle ilişkisi, pazarlamanın fonksiyonları, pazarlama konularını incelemede temel yaklaşımlar
2 Pazarlamada karar verme, Pazarlama kararlarında işletme içi ve dışı etkenler, pazarlama karması, pazarlama sistemi
3 Pazarlama kararlarına analitik yaklaşımlar, model kurma, model türleri, model kurmada aşamalar, model kurmaya yönelik eleştiriler, karar verme kriterleri, beklenen değer kriteri, laplace kriteri, maksimin, minimaks ve maksimaks kriteri, hurwicz kriteri, karar verme teknikleri, karar ağacı, oyun teorisi, doğrusal proramlama, dinamik programlama, markov zinciri, ağ analizi: pert ve CMP
4 Pazarlama planlaması, pazarlama planlamasının amacı, pazarlama planlamasının türleri, uzun dönemli pazarlama planlaması, kısa dönemli pazarlama planlaması, proje planlaması
5 Pazarlama planlaması sürecinde aşamalar, durum analizi, rekabet, teknoloji, politik çevre, talep, talebin nicelik yönden incelenmesi, talebin niteli yönünden incelenmesi
6 İşletme ve pazarlama amaçlarının belirlenmesi, strateji alternatifleri ve uygun strateji seçimi, pazarlama fırsatlarının belirlenmesi ve değerlendirilmesi, pazar bölümlerinin analizi ve hedef pazar seçimi, pazarlama karması stratejilerinin planlanması
7 pazarlama karması programlaması, mal programı, mevcut mallarda değişiklik programı, satış olanağı bulunmayan malların üretimden çıkarılması programı, yeni mal geliştirme programı
8 ara sınav
9 Fiyat programı
10 Dağıtım programı, kanal programı, kanal amaçları, kanal stratejisi, kanal seçimi, fiziksel dağıtım programı, ulaştırma, depolama, stok denetimi, destek faaliyetleri
11 Tutundurma programı, reklam programı, reklam amaçları, reklam bütçesinin hazırlanması, reklam medyası seçimi, reklam mesajının hazırlanması ve ön test, reklamın reklam medyasında kapladığı yerin ve zamanın programlanması, reklam sonrası etkinlik ölçümü
12 Kişisel satış programı, kişisel satış amaçları, kişisel satış stratejisi, satış gücü büyüklüğü, satış elemanlarının seçimi ve eğitimi, satış bölgelerinin büyüklüğünün belirlenmesi ve satış elemanlarının satış bölgelerine dağılımı, satış elemanlarına yapılacak ödemeler ve teşvik sistemi
13 Satış geliştirme programı, haber şeklinde ilan, programların koordinasyonu ve bütünleştirme, Pazarlama planı
14 Pazarlama denetimi, pazarlama denetiminin niteliği, denetim süreci, pazarlama denetiminin araçları, pazarlama maliyet analizi, pazarlama bütçesi
15 Pazarlama örgütlenmesi, pazarlamada örgütlemenin niteliği, pazarlamada örgüt türleri, fonksiyonel örgüt yapısı, mala göre örgüt yapısı, hitap edilen pazara göre örgüt yapısı
16 final sınavı

Pazarlama Yönetimi, Tuncer Tokol



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 5 3 15
Tartışma 3 2 6
Soru-Yanıt 2 2 4
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 17 17
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 14 2 28
Ev Ödevi 1 35 35
Toplam İş Yükü (saat) 128

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 3 4 4 3 3 2 2 1
ÖÇ 2 3 2 3 2 2 2 1 1 1
ÖÇ 3 2 2 3 2 2 2 1 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek