GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IBISL4009 İNOVASYON Seçmeli Ders Grubu 4 7 5,00

Lisans


Türkçe


Bu ders rekabet avantajı yakalamak ve bunu sürdürebilmek isteyen işletmelerin giderek daha fazla ihtiyaç duydukları yaratıcılığı ve yenilikçiliği nasıl kullanabileceğini öğrenmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin inovasyon hakkında farkındalıklarını arttırmak, yaratıcı düşünceyi inovasyona nasıl dönüştürecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları sağlamak amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyon konusunu derinlemesine anlamaları, inovasyon türlerini ve kuruma katkılarını değerlendirmeleri, sosyal medyadan da faydalanılarak en güncel inovasyon örneklerini araştırmaları ve tartışmaları beklenmektedir. Dersin temel çıktısı, öğrencilerin dönem boyunca inceleyecekleri inovatif fikirler ve edinecekleri yaratıcı düşünme teknikleri sonucunda, kendi yaratıcı ve yenilikçi yönlerini geliştirmeleri olacaktır. Spiral öğrenme yaklaşımına uygun olarak, öğrencilerin aynı dönem alacakları “Girişimcilik Yolculuğu 2”dersi kapsamında hazırlamaları gereken iş planı için gereken “iş fikri”ne yönelik araştırma yapmaları, fikir geliştirmeleri ve olgunlaştırmaları da bu dersin temel çıktılarından birisidir.


Doç. Dr. Yener ALTUN


1 Öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyon konusunu derinlemesine anlamalarını sağlamak.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İnovasyon Yönetimi dersi, temel olarak ders anlatımı, konuk yönetici katılımı ve öğrencilerin aktif olarak sosyal medya kullanımını içeren bir dönem projesinin haftalık değerlendirmeleri şeklinde yürütülecektir. Ders kapsamında öğrenciler; her hafta yenilikçi değer taşıyan güncel örnekleri, araştırmak, tartışmak, değerlendirmek, kendi yaratıcılıklarını kullanarak öneriler getirmekle yükümlüdürler. Ayrıca dönem sonunda “Girişimcilik Yolculuğu 2”dersi kapsamında hazırlamakla yükümlü oldukları iş planı için geliştirdikleri “iş fikri”ne yönelik de bir sunum yapmaları beklenmektedir. Projelere ve sınıf tartışmalarına öğrencilerin aktif katılımı büyük önem taşımaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve ders hakkında genel bilgilendirme Dönem içinde hazırlanacak proje detaylarının oluşturulması
2 İnovasyonda Temel Kavramlar ve Konular: İnovasyon, Yaratıcılık, Yenilikçilik, Değişim, Tasarım
3 Yaratıcı Düşünce ve Yaratıcı Düşünme Teknikleri
4 İnovasyon Türleri: Örnekler üzerinden tartışma
5 İnovasyon Türleri: Örnekler üzerinden tartışma
6 Bilgi, İnovasyon ve Rekabetçilik ilişkisi
7 Sürdürülebilir Öğrenme ve İnovasyon Kültürü
8 Ara sınav
9 Kurumsal İnovasyon Yönetimi
10 İnovasyon Yönetiminde Liderlik: Çeşitliliği Yönetmek
11 Marka ve İnovasyon
12 Türkiye’den inovatif örnekler
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları
15 Proje Sunumları
16 Final Sınavı

Kılıç, S. İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2013. Uzkurt, C. Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü, Beta Yayınevi, 2008.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 14 3 42
Proje Sunma 1 3 3
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 5 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 3 5 15
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek