Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IBISL4009 | İNOVASYON | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu ders rekabet avantajı yakalamak ve bunu sürdürebilmek isteyen işletmelerin giderek daha fazla ihtiyaç duydukları yaratıcılığı ve yenilikçiliği nasıl kullanabileceğini öğrenmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin inovasyon hakkında farkındalıklarını arttırmak, yaratıcı düşünceyi inovasyona nasıl dönüştürecekleri konusunda bilgi sahibi olmaları sağlamak amaçlanmaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyon konusunu derinlemesine anlamaları, inovasyon türlerini ve kuruma katkılarını değerlendirmeleri, sosyal medyadan da faydalanılarak en güncel inovasyon örneklerini araştırmaları ve tartışmaları beklenmektedir. Dersin temel çıktısı, öğrencilerin dönem boyunca inceleyecekleri inovatif fikirler ve edinecekleri yaratıcı düşünme teknikleri sonucunda, kendi yaratıcı ve yenilikçi yönlerini geliştirmeleri olacaktır. Spiral öğrenme yaklaşımına uygun olarak, öğrencilerin aynı dönem alacakları “Girişimcilik Yolculuğu 2”dersi kapsamında hazırlamaları gereken iş planı için gereken “iş fikri”ne yönelik araştırma yapmaları, fikir geliştirmeleri ve olgunlaştırmaları da bu dersin temel çıktılarından birisidir.
Doç. Dr. Yener ALTUN
1 | Öğrencilerin yaratıcılık ve inovasyon konusunu derinlemesine anlamalarını sağlamak. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İnovasyon Yönetimi dersi, temel olarak ders anlatımı, konuk yönetici katılımı ve öğrencilerin aktif olarak sosyal medya kullanımını içeren bir dönem projesinin haftalık değerlendirmeleri şeklinde yürütülecektir. Ders kapsamında öğrenciler; her hafta yenilikçi değer taşıyan güncel örnekleri, araştırmak, tartışmak, değerlendirmek, kendi yaratıcılıklarını kullanarak öneriler getirmekle yükümlüdürler. Ayrıca dönem sonunda “Girişimcilik Yolculuğu 2”dersi kapsamında hazırlamakla yükümlü oldukları iş planı için geliştirdikleri “iş fikri”ne yönelik de bir sunum yapmaları beklenmektedir. Projelere ve sınıf tartışmalarına öğrencilerin aktif katılımı büyük önem taşımaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve ders hakkında genel bilgilendirme Dönem içinde hazırlanacak proje detaylarının oluşturulması | ||
2 | İnovasyonda Temel Kavramlar ve Konular: İnovasyon, Yaratıcılık, Yenilikçilik, Değişim, Tasarım | ||
3 | Yaratıcı Düşünce ve Yaratıcı Düşünme Teknikleri | ||
4 | İnovasyon Türleri: Örnekler üzerinden tartışma | ||
5 | İnovasyon Türleri: Örnekler üzerinden tartışma | ||
6 | Bilgi, İnovasyon ve Rekabetçilik ilişkisi | ||
7 | Sürdürülebilir Öğrenme ve İnovasyon Kültürü | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Kurumsal İnovasyon Yönetimi | ||
10 | İnovasyon Yönetiminde Liderlik: Çeşitliliği Yönetmek | ||
11 | Marka ve İnovasyon | ||
12 | Türkiye’den inovatif örnekler | ||
13 | Proje Sunumları | ||
14 | Proje Sunumları | ||
15 | Proje Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
Kılıç, S. İnovasyon ve İnovasyon Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2013. Uzkurt, C. Yenilik Yönetimi ve Yenilikçi Örgüt Kültürü, Beta Yayınevi, 2008.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |