Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GSSTV1044 | Senaryo II | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrenciye senaryo anlatısının bileşenlerine ve film endüstrisinin zorunluluklarına dayalı bir film senaryosunun nasıl oluşturulacağını tanıtmak. Öğrencinin yaratıcı potansiyelini harekete geçirerek yaratıcılığını geliştirmek. Senaryo yazma pratiğini geliştirmek.
Dr. Öğr. Yılmaz ÖZDİL
1 | Klasik dramatik yapının öğelerini tanıyabilecek ve anlatı yapısını betimleyecektir. |
2 | Senaryo yazım diline hâkim olup, bu dili kullanarak bir film öyküsünü yazılı forma dönüştürebilecektir. |
3 | Öğrenciler, sinema endüstrisinin kurallarına uygun olarak sinopsis, logline, tretman, senaryo ve çekim senaryosu yazmayı öğrenecekler. |
Birinci Öğretim
Senaryo-1
[Yok]
Senaryo yazımı ile film endüstrisinin zorunlulukları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Senaryonun işlevlerinin incelenmesi. Senaryo geliştirme sürecinin incelenmesi. Fikrin geliştirime aşamasından, pitching aşamasına kadar senaryo yazım sürecinin bütün etapları (logline, synopsis, traitement ve senaryo yazımı, karakter analizi ) hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Senaryodan filme dönüşümlerin incelenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, Senaryo Kavramı, Senaryonun bölümleri | ||
2 | Senaryo Yazarının Özellikleri, Senaryonun Kullanım Alanları | ||
3 | Senaryo yazımına ilişkin temel terimlerin tanımlanması (hikaye, logline, sinopsis, sahne, senaryo, çekim senaryosu vb.) | Logline yazımı | |
4 | Öykü, öyküleme ve öyküleme biçimleri | Synopsis yazımı | |
5 | Öykü öğelerinin düzenlenmesi. Zaman, mekan ve karakter ilişkileri. | Tretman yazımı | |
6 | Tip ve karakterler arasındaki fark; karakter ve çatışma kavramlarının örnek filmler üzerinden çözümlenmesi | Tretman yazımı | |
7 | Vize Sınavı | ||
8 | Karakter ve işlevi. Senaryoda karakterin işlenme yöntemleri: Seçme, Eleme, Karmaşıklık, Yalınlık. Filmler üzerinden ana ve yan karakterlerin analizi. | Senaryo yazımı | Celtx senaryo yazım programının tanıtılması |
9 | Zaman ve mekan kullanımı. Sahne yazımı; sahne yapısı; sahnelerin işlevleri; sahneler ve sahne planı arasındaki bağlantılar. | Senaryo yazımı | Celtx senaryo yazım programının tanıtılması |
10 | Senaryonun sözlülüğü ve dilselliği: Senaryoda diyalog ve diğer seslerin kullanılması. | Öğrencilerin ders kapsamında yazdığı senaryoların incelenmesi | Celtx senaryo yazım programının tanıtılması |
11 | Senaryoda zaman kullanımı. Geçmiş, şimdi ve geleceğin sürekliliği ve kopukluğu. Elipsler, geri dönüşler ve ileri dönüşler. | Öğrencilerin ders kapsamında yazdığı senaryoların incelenmesi | Celtx senaryo yazım programının tanıtılması |
12 | Öğrencilerin yazdığı senaryoların değerlendirilmesi. | Kısa film projesi için tanıtım dosyası hazırlama | Karakterleri analizi ve yönetmen görüşü yazmak |
13 | Öğrencilerin yazdıkları kısa film senaryolarının sunumu | ||
14 | Final Sınavı |
1) Michel Chion, Bir Senaryo Yazmak, Agora Kitaplığı: İstanbul, 2003. 2) Syd Field, Senaryo Yazımının Temelleri, Alfa Yayınları: İstanbul, 2013
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Proje Hazırlama | 1 | 50 |
Final Sınavı için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Uygulama/Pratik | 12 | 1 | 12 |
Tartışma | 1 | 3 | 3 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 3 | 3 |
Gözlem | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Proje Sunma | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |