Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILILA4002 | Kur’an Okuma ve Tecvid VIII | Ders | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Arapça
Kur’ân-ı Kerim’in kendine özel TİLAVET şekli olduğundan, bu özelliğine uygun okuyabilme ve okutabilme yetenek, saygı ve emirlerinin gereğini yerine getirme bilincini kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Cemil KÜÇÜK
1 | Öğrenciler Dönem İçinde İşlenen TECVİD Konularının Teorilerini öğrenmiş ve Uygulamalarını Yapabilmiş olacak. |
2 | Bu Dönem Müfredatta belirtilen EZBERLER yapılmış olacak ve tecvid kurallarına uygun ve hatasız bir şekilde okuyabilecek. |
3 | Öğrenci Kur’ân-ı Kerim’i YÜZÜNDEN Doğru ve Kuralına uygun okumanın önemini kavramış olacak. |
4 | Kutsal Kitabımız olan Kur’ân-ı Kerim’e saygının ve bu saygının gereklerinin neler olduğunu, hayatına neler kazandırdığının farkında ve bilincinde olacak. |
5 | 5.Öğrenci Kur’ân’dan Yapmış olduğu ezberlerin Türkçe anlamını bilmiş olacak |
None
Ders saatlerinde işlenen konuların amaca uygun öğrenme ve uygulamalar çeşitli nedenlerden dolayı yetersiz kaldığında ders saatleri dışında da ders hocalarından veya dışarıdan takviye almaları öğrenciye önerilecek gerektiğinde Fakülte idaresi ile işbirliğine gidilecektir.
Kur'an-ı Kerim Dersinin İçeriği Üç Bölümden Oluşmaktadır: A-YÜZÜNDEN OKUMA: 29-30. Cüzler yüzüne kuralına göre TERTİL Usûlüne göre okunur ve okutulur. B-EZBER: Yasin, Fetih, Hucurat ve Rahman sureleri ezberlenir ve usulüne göre okunur ve ezber dinlenir. C-TECVİD: Kur'ân-ı Kerim'i doğru okuma sanatı demek olan tecvid dersi konuları, teorisi önceki dönemlerde işlendiği için, uygulamalı olarak işlenir, gerektiğinde ve ihtiyaç duyulduğunda bazı konular teorik olarak tekrar işlenir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kur’ân-ı Kerim’den 561-563. Sayfalar Tertil Usûlüne göre Tecvid kurallarının uygulanarak okunması. | ||
2 | EZBERLER: Yasin 1-2. Sayfalar, YÜZÜNDEN OKUMA: 564-566. Sayfalar; TECVİD:Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
3 | EZBERLER: Yasin 3-4. Sayfa YÜZÜNDEN OKUMA: 567-569. Sayfalar; TECVİD: EZBERLER:Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
4 | EZBERLER:Yasin 5-6. Sayfa YÜZÜNDEN OKUMA: 570-572. Sayfalar; TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
5 | EZBERLER:Hucurat 1-2. Sayfa YÜZÜNDEN OKUMA: 573-575. Sayfalar; TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
6 | EZBERLER:Hucurat 3. Sayfa YÜZÜNDEN OKUMA: 576-578. Sayfalar; TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
7 | YÜZÜNDEN OKUMA: 579-581. Sayfalar; TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
8 | M I D T E R M | ||
9 | EZBERLER:Rahman 1-2. Sayfa YÜZÜNDEN OKUMA: 582-584. Sayfalar; TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
10 | EZBERLER:Rahman 3. Sayfa YÜZÜNDEN OKUMA: 585-587. Sayfalar; TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
11 | EZBERLER:Rahman 4. Sayfa YÜZÜNDEN OKUMA: 588-590. Sayfalar; TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
12 | EZBERLER:Fetih 1-2. Sayfa YÜZÜNDEN OKUMA: 591-593. Sayfalar; TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
13 | EZBERLER:Fetih 3-4-5. Sayfa YÜZÜNDEN OKUMA: 594-596. Sayfalar; TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
14 | YÜZÜNDEN OKUMA: 597-600. Sayfalar; 3-TECVİD: Ezber ve yüzüne okunana yerlerde geçen tecvid kurallarının teorik ve pratik olarak tekraren işlenmesi. | ||
15 | |||
16 |
1. Çeşitli Kur’ân Okuyucularından Sesli ve Görsel Video ve Kasetler. 2. Kur’ân-ı Kerim, 3. Abdurrahman Çetin, Kur’ân Okuma Esasları, 4. İsmail Karaçam, Kur’ân-ı Kerim’in Faziletleri ve Okunma Kaideleri, 5. Ömer Kara, Kur’ân Fonetiği, 6. Demirhan Ünlü, Kur’ân-ı Kerim’in Tecvidi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Uygulama/Pratik | 1 | 20 |
Okuma | 2 | 50 |
Sözlü Sınav | 0 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
None
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Uygulama/Pratik | 5 | 5 | 25 |
Okuma | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 5 | 6 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 71 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 |