GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ILILA7032 Farsça II Seçmeli Ders Grubu 3 6 2,00

Lisans


Türkçe


Farsça temel dilbilgisi konularını öğretmek


Dr. Öğr. Üyesi Faruk KAZAN


1 Farsça alfabeyi tanır
2 Temel gramer kurallarını öğrenir
3 Basit diyaloglarda bulunur.


Yok


Yok


Farsça kelimeleri tanır, okur, yazar ve anlamını bilir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dili geçmiş zaman (olumlu-olumsuz)
2 Farsça Mişli geçmiş zaman(olumlu- olumsuz)
3 Farsça Mişli geçmiş zamanın hikayesi (olumlu-olumsuz)
4 Farsça Şimdiki zamanın hikayesi (olumlu-olumsuz)
5 Farsça Şimdiki zaman (olumlu-olumsuz)
6 Farsça Şimdiki ve Geçmiş zamanda süreklilik
7 Farsça gelecek zaman(olumlu-olumsuz)
8 SINAV
9 Mazi İltizami ve Muzari İltizami (Olumlu-olumsuz)
10 Emir Kipi (Olumlu-Olumsuz)
11 Farsça Yeterlilik (dili geçmiş zaman, mişli geçmiş zaman , mişli geçmiş zamanın hikayesi)
12 Farsça Yeterlilik (Şimdiki zaman şimdiki zamanın hikayesi, gelecek zaman, mazi ve muzari iltizami)
13 Farsça gereklilik (tüm zamanlar)
14 Farsça Edilgen(dili geçmiş zaman, mişli geçmiş zaman, mişli geçmişin hikayesi, şimdiki zaman)
15 Basit metin okuma
16 Sınav

Y. Semere, Farsça I-IV, İstanbul 1991 N. Yıldırım, Farsça Dilbilgisi A. Ateş, Farsça’nın Grameri, İstanbul 1962 Necdet Tosun, FARSÇA GRAMERİ



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 7 1 7
Soru-Yanıt 7 1 7
Gösterme 7 1 7
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 49

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek