GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ILILA4168 Gelişimsel Basamaklarına Göre Din Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Gelişim basamalarına uygun olarak bireylere nasıl bir din eğitimi verilebileceğini araştırmak.


Dr. Öğr. Üyesi Münir ECER


1 Gelişim ile ilgili temel kavramları bilir.
2 Çocukluk dönemi din eğitiminin genel ilke ve stratejilerini bilir.
3 Gençlik dönemi din eğitiminin genel ilke ve stratejilerini bilir.
4 Yetişkinlik ve yaşlılık dönemi din eğitiminin genel ilke ve stratejilerini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocukluk, gençlik, yetişkinlik ve yaşlılık döneminde din eğitimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma ve dersin tanıtımı Yok Yok
2 Gelişim ile ilgili temel kavramlar Yok Yok
3 Gelişim, Öğrenme ve Din Eğitimi Yok Yok
4 Gelişim, öğrenme ve din eğitimi Yok Yok
5 Çocukluk dönemi din eğitimi Yok Yok
6 Çocukluk Dönemi Din Eğitimi Yok Yok
7 Gençlik Dönemi Din Eğitimi Yok Yok
8 Gençlik dönemi din eğitimi Yok Yok
9 Yetişkinlik dönemi din eğitimi Yok Yok
10 Yetişkinlik Dönemi Din Eğitimi Yok Yok
11 Yaşlılık dönemi din eğitimi Yok Yok
12 Yaşlılık dönemi din eğitimi Yok Yok
13 Gelişimsel basamaklarına göre din eğitiminin değerlendirmesi Yok Yok
14 Dersin Değerlendirilmesi Yok Yok

1. Mustafa Köylü (ed), Gelişimsel Basamaklarına Göre Din Eğitimi, Nobel Yayınları. 2. Köylü, Mustafa, Çocukluk Dönemi Dini İnanç Gelişimi ve Din Eğitimi, Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2004, cilt: XLV, sayı: 2, s. 137-154. 3. Şimşek, Eyüp, Çocukluk Dönemi Dini Gelişim Özellikleri Ve Din Eğitimi, Din Bilimleri Akademik Araştırma Dergisi , 2004, cilt: IV, sayı: 1, s. 207-220. 4. Oruç, Cemil, Erken Çocukluk Dönemi Dini Gelişim Teorileri Bağlamında Din Eğitimi, Turkish Studies 2013, cilt: VIII, sayı: 8, s. 971-987. 5. Gündüz, Turgay, İslam’ın Eğitim Anlayışı Çerçevesinde Gençlik Dönemi Din ve Ahlak Eğitimine Yeni Bir Bakış, Gençlik Dönemi ve Eğitimi - II, Tartışmalı İlmi Toplantı, 18-20 Nisan 2003, Bursa, 2003, s. 45-62. 6. Yiğit, Yasin, Modern Çağda Gençlik ve Din Eğitimi, SOBİDER: Sosyal Bilimler Dergisi = The Journal of Social Science, 2019, cilt: VI, sayı: 41, s. 116-134. 7. Aybey, Salih, Gençlik Dönemi Problemleri Karşısında Din Eğitimi = Religious Education Against Youth Period Problems, Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi = Pamukkale University Journal of Divinity Faculty, 2022, cilt: IX, sayı: 3, s. 932-963. 8. Dodurgalı, Abdurrahman, Yetişkin Din Eğitimi Modeli, Yetişkinlik Dönemi Eğitimi ve Problemleri, 2006, s. 365-400. 9. Köylü, Mustafa, Yetişkinlik Dönemi Eğitimi ve Öğretiminin Genel Özellilkleri, Yetişkinlik Dönemi Eğitimi ve Problemleri, 2006, s. 85-112. 10. Kılavuz, M. Akif, Yetişkinlik ve Yaşlılık Döneminde Eğitim ve Din Eğitiminin Önemi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2002, cilt: XI, sayı: 2, s. 59-72. 11. Köylü, Mustafa, Yaşlılık Döneminde Eğitim ve Din Eğitimini Gerekli Kılan Nedenler, Yaşlılık Dönemi ve Problemleri: 09-10 Aralık / December 2006, 2007, s. 205-229. 12. Yılmaz, Macid, Yaşlılıkta Manevi Destek ve Din Eğitiminin Önemi, Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi [Atatürk Üniversitesi İslâmi İlimler Fakültesi Dergisi] [İİFD] [EAÜİFD], 2013, sayı: 39, s. 241-264



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Tartışma 14 2 28
Soru-Yanıt 14 2 28
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 86

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 2 3 2 2 3 2 4 3 2 4 4 4 4 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 4 3 2 2 3 4 4 2 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek