Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILILA3128 | Farsça II | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Edebi metinlerde geçen Farsça yapıları anlayacak öğrenciler yetiştirmek.
Dr. Öğr. Üyesi Faruk KAZAN
1 | Farsça grameri tanınacaktır. |
2 | Farsça kendini ifade edebilecektir. |
3 | Farsça metin okuyabilecektir. |
Yok
Yok
Farsça gramer ve sözcük bilgisi, basit cümlelerle meramı anlatabilmek.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Farsça sözcükler, metin okuma ve yazma, üstünlük sıfatı(sıfat-ı berter). | ||
2 | En üstünlük sıfatı (sıfat-ı berterin). | ||
3 | Farsça cümle kurma, Türkçeden Farsçaya ve Farsçdan Türkçeye çeviri örnekleri. | ||
4 | Farsça fiil çekimleri (reften güzeşte-i sade) basit cümle kurma çalışmaları. | ||
5 | Hal-i ihbari(geniş zaman çekimi) ve metin okuma yazma çalışması. | ||
6 | Hesten-hest/est; buden-bud yardımcı fiillerinin kullanımı. Örnek cümle kurma çalışmaları. | ||
7 | Yeni sözcükler ve Farsça cümle yapısı. | ||
8 | SINAV | ||
9 | Farsça bir telefon konuşmasıyla ilgili metin okuma çalışması. | ||
10 | Cümle yapısında nesne ve dolaylı tümleç kullanımı. (Meful-i sarih ve meful-i gayr-i sarih). | ||
11 | Fiil çekimi örnekleri. (dili geçmiş zaman, geniş zaman ve şimdiki zaman) | ||
12 | (nîm-nısf, çend-ta) edatlarının cümlede kullanımı. | ||
13 | (kabl-kabl-es-kablen) edatlarının kullanımı, cümlede boşluk doldurma çalışmaları. | ||
14 | Olumsuz fiil çekimi örnekleri. | ||
15 | Geçmiş zaman, şimdiki zaman, geniş zaman ve emir kipi, olumlu ve olumsuz fiil çekimi ve cümle kurma çalışmaları. | ||
16 | SINAV |
Dr. Ahmad Jabbari, Farsça Dilbilgisi (Metin-Gramer-Konuşma-Test-Konulu Sözlük) Telaffuz ile Türk Öğrencilere Özel (Temel Düzeyi),SİYASAL KİTABEVİ, 2018, 2. BASKI, Hülya Yarar Çakıroğlu, Farsça Öğreniyorum / Gramer-Konuşma-Belge, SENTEZ, 2012, 1. BASKI, Doç. Dr. Nusrettin Bolelli, Farsça Seçme Metinler, M.Ü. İLAHİYAT FAK. VAKFI, 3.BASKI, 2017.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Soru-Yanıt | 7 | 3 | 21 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 77 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 |