Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PEDFO120.13 | SEÇMELİ DERS II (REHBERLİK) | Ders | 1 | 2 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin eğitim sistemi içinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgi sahibi olması ve edindiği bilgiyi meslek yaşamında uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.
Doç. Dr. Ferhat KARDAŞ
1 | • Rehberliğin tanımını ve tarihçesini öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme. |
2 | • Her eğitim kademesinde öğretmenin PDR hizmetlerindeki rolünü ve önemini bilme. |
3 | • Eğitsel, kişisel ve mesleki rehberlik hizmetlerinin amacını ve bu alanlarda yapılacak hizmetleri açıklayabilme. |
4 | • Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını bilme. |
5 | • PDR programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde öğretmenin görevlerini ve önemini bilme. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtımı ve planlanması | ||
2 | Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri | ||
3 | Rehberlik hizmetlerinin tarihçesi | ||
4 | Eğitim sürecindeki rehberlik hizmetleri | ||
5 | Kişisel rehberlik | ||
6 | Eğitsel rehberlik | ||
7 | Mesleki rehberlik | ||
8 | Mesleki Rehberlik | ||
9 | Bireyi tanıma teknikleri | ||
10 | Bireyi Tanıma Teknikleri | ||
11 | Bireyi tanıma teknikleri | ||
12 | Rehberlik hizmetlerinde kullanılabilecek temel görüşme becerileri | ||
13 | Rehberlikte hizmetlerin örgütlenmesi ve değerlendirilmesi | ||
14 | Değerlendirme, dersin sonlandırılması |
• Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2013). 21. yüzyılda eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Kuzgun, Y. (1997). Rehberlik ve psikolojik danışma. ÖSYM Yayınları, Ankara. • Kepçeoğlu, M. (1994). Psikolojik danışma ve rehberlik. Özerler Matbaası, Ankara. • Tan, H. (1994). Psikolojik danışma ve rehberlik. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. • Korkut F. (2004). Önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Anı Yayıncılık, Ankara. • Özgüven, İ. E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 | |
ÖÇ 5 |