GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
PEDFO120.13 SEÇMELİ DERS II (REHBERLİK) Ders 1 2 5,00

Lisans


Türkçe


Öğrencilerin eğitim sistemi içinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri hakkında bilgi sahibi olması ve edindiği bilgiyi meslek yaşamında uygulayabilmesi amaçlanmaktadır.


Doç. Dr. Ferhat KARDAŞ


1 • Rehberliğin tanımını ve tarihçesini öğrenme, eğitimdeki yerini ve önemini kavrayabilme.
2 • Her eğitim kademesinde öğretmenin PDR hizmetlerindeki rolünü ve önemini bilme.
3 • Eğitsel, kişisel ve mesleki rehberlik hizmetlerinin amacını ve bu alanlarda yapılacak hizmetleri açıklayabilme.
4 • Bireyi tanıma tekniklerinin neler olduğunu ve nasıl uygulandığını bilme.
5 • PDR programlarının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesinde öğretmenin görevlerini ve önemini bilme.

Birinci Öğretim


Yok


[Yok]


Eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri; rehberliğin kısa tarihçesi; rehberlikle ilgili model ve yaklaşımlar; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel rehberlik programı); rehberlik türleri (eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik); öğretmenin sınıf rehberliğindeki rol ve işlevi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, dersin tanıtımı ve planlanması
2 Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri
3 Rehberlik hizmetlerinin tarihçesi
4 Eğitim sürecindeki rehberlik hizmetleri
5 Kişisel rehberlik
6 Eğitsel rehberlik
7 Mesleki rehberlik
8 Mesleki Rehberlik
9 Bireyi tanıma teknikleri
10 Bireyi Tanıma Teknikleri
11 Bireyi tanıma teknikleri
12 Rehberlik hizmetlerinde kullanılabilecek temel görüşme becerileri
13 Rehberlikte hizmetlerin örgütlenmesi ve değerlendirilmesi
14 Değerlendirme, dersin sonlandırılması

• Yeşilyaprak, B. (Ed.) (2013). 21. yüzyılda eğitimde rehberlik hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Kuzgun, Y. (1997). Rehberlik ve psikolojik danışma. ÖSYM Yayınları, Ankara. • Kepçeoğlu, M. (1994). Psikolojik danışma ve rehberlik. Özerler Matbaası, Ankara. • Tan, H. (1994). Psikolojik danışma ve rehberlik. Milli Eğitim Basımevi, İstanbul. • Korkut F. (2004). Önleyici rehberlik ve psikolojik danışma. Anı Yayıncılık, Ankara. • Özgüven, İ. E. (1998). Bireyi tanıma teknikleri. PDREM Yayınları, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 3 42
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 35 35
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 40 40
Toplam İş Yükü (saat) 117

PÇ 1
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek