Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BSYBÖ2016 | Türk Eğitim Tarihi | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Geçmişten günümüze kadar Türk Devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır
Öğr. Gör. Dr. Cevdet Teke
1 | Öğrenci Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini bilir. |
2 | Öğrenci günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir. |
3 | Öğrenci geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır. |
4 | Öğrenci Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar. |
5 | Öğrenci Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü yorumlar. |
6 | Öğrenci Türk eğitim tarihindeki önemli eğitim reformlarını bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eski Türk Devletlerinde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devlet'inde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'de eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türk Eğitim Tarihinin eğitim olgusu açısından önemi. Genel bilgiler, genel tanıtım. | ||
2 | İslamiyet’ten önce Türklerde eğitim. Hunlar, Göktürkler ve Uygurlarda eğitim. | ||
3 | İç Asya Müslüman Türkleri, Karahanlılarda eğitim | ||
4 | Selçuklular ve Anadolu beyliklerinde eğitim | ||
5 | Klasik Dönem Osmanlı Eğitim sistemi | ||
6 | Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi ( 1776-1839) | ||
7 | Tanzimat Dönemi eğitim anlayışı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | I. Meşrutiyet dönemi, 1876-1878, Mutlakıyet dönemi 1878- 1908 | ||
10 | II. Meşrutiyet Dönemi (1908- 1918) | ||
11 | Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhidi Tedrisat Kanunu, Tarihsel temelleri, kapsamı uygulanışı | ||
12 | Türk Eğitim sisteminde laikleşme, Türk Eğitim Devrimi III karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı devrimi, millet mektepleri, halk evleri | ||
13 | Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Sisteminin dayandığı temel ilkeler, köy enstitüler, eğitim enstitüleri ve yüksek öğretmen okulları. | ||
14 | Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme, Yakın dönem Türk Eğitim alanındaki gelişmeler. Dersin genel bir değerlendirilmesi |
Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA yay., 2012
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 24 | 1 | 24 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 4 |