GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
BSYBÖ2016 Türk Eğitim Tarihi Ders 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Geçmişten günümüze kadar Türk Devletleri ve toplumlarında eğitimin tarihsel gelişimi üzerinde durularak modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü, eğitim reformları ve önemli eğitimcilerin görüşleri ele alınacaktır


Öğr. Gör. Dr. Cevdet Teke


1 Öğrenci Türk eğitim tarihinin gelişim evrelerini bilir.
2 Öğrenci günümüz Türk eğitiminin geldiği seviyeyi değerlendirir.
3 Öğrenci geçmiş eğitim sistemleriyle günümüz eğitim sistemini karşılaştırır.
4 Öğrenci Türk eğitim tarihinde öne çıkan eğitimcileri ve onların eğitim görüşlerini kavrar.
5 Öğrenci Modern Türkiye’nin kuruluşunda eğitimin rolünü yorumlar.
6 Öğrenci Türk eğitim tarihindeki önemli eğitim reformlarını bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eski Türk Devletlerinde eğitim, medreseler, sıbyan mektepleri, enderun mektebi, Osmanlı Devlet'inde eğitimde yenileşme hareketleri, modern Türkiye'de eğitimde gelişmeler, Türk eğitimine yön veren önemli şahsiyetler ve onların eğitim ile ilgili görüşleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türk Eğitim Tarihinin eğitim olgusu açısından önemi. Genel bilgiler, genel tanıtım.
2 İslamiyet’ten önce Türklerde eğitim. Hunlar, Göktürkler ve Uygurlarda eğitim.
3 İç Asya Müslüman Türkleri, Karahanlılarda eğitim
4 Selçuklular ve Anadolu beyliklerinde eğitim
5 Klasik Dönem Osmanlı Eğitim sistemi
6 Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi ( 1776-1839)
7 Tanzimat Dönemi eğitim anlayışı
8 Ara Sınav
9 I. Meşrutiyet dönemi, 1876-1878, Mutlakıyet dönemi 1878- 1908
10 II. Meşrutiyet Dönemi (1908- 1918)
11 Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhidi Tedrisat Kanunu, Tarihsel temelleri, kapsamı uygulanışı
12 Türk Eğitim sisteminde laikleşme, Türk Eğitim Devrimi III karma eğitim ve kızların eğitimi, Yazı devrimi, millet mektepleri, halk evleri
13 Türkiye Cumhuriyeti Eğitim Sisteminin dayandığı temel ilkeler, köy enstitüler, eğitim enstitüleri ve yüksek öğretmen okulları.
14 Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme, Yakın dönem Türk Eğitim alanındaki gelişmeler. Dersin genel bir değerlendirilmesi

Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi, Ankara: PegemA yay., 2012



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 24 1 24
Uygulama/Pratik 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 7 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 3 2 1 3 4 5 3 3 2 3 1 4 3
ÖÇ 2 2 3 2 2 3 4 5 3 4 2 2 1 4 4
ÖÇ 3 2 2 2 2 3 3 5 3 3 2 2 2 4 4
ÖÇ 4 3 2 3 2 3 3 5 3 4 2 3 2 4 3
ÖÇ 5 2 2 3 1 3 4 5 3 3 2 2 2 4 4
ÖÇ 6 2 2 3 1 2 4 4 3 4 2 2 1 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek