GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MYEHY2003 Eczane Hizmetleri Yönetimi Ders 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Eczanede hizmet verirken; iyi bir yönetimin özellikleri, eczane türleri, müşteri ilişkileri, müşterilerle iletişim biçimleri gibi konular hakkında bilgi vermek.


Öğr.Gör.Necmi TÜRKMEN


1 Eczanelerin açılmasına dair usul ve esasları hakkında bilgisi olur.
2 Eczane hizmetleri ile ilgili hususları öğrenir.
3 Eczane yönetimi konusunda bilgi sahibi olur
4 Eczane işleyişini kavrayıcı olur.
5 Mesleki bilgi ve beceri edinir.
6 Mesleki bilgi ve beceri edinir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Eczanelerin açılmasına dair usul ve esasları, eczanelerin açılacağı yerlerin özellikleri, eczanelerin kısımları, eczacılık hizmetleri, eczacılık hizmetlerinin paydaşları, eczane teknikerinin sorumlulukları, Türk sağlık sistemi ve sistemde eczanenin ve eczacılık hizmetlerinin yeri, serbest eczaneler ve sundukları hizmetler, hastane eczaneleri ve sundukları hizmetler, eczane personeli ve bu bağlamda eczane teknikerinin yeri, eczacılık hizmetlerine ilişkin temel beceri ve sorumluluklar, yönetim fonksiyonları, hizmet işletmelerinde yönetim, eczane teknikeri ve halkla ilişkiler, eczane teknikerinin mesleki imajı, eczane teknikeri ve müşteri ilişkileri yönetimi, eczaneden sunulan hizmetlerin kalitesi, zaman yönetimi gibi konular işlenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eczanelerin açılmasına dair usul ve esasları
2 Eczanelerin açılacağı yerlerin özellikleri, eczanelerin kısımları
3 Eczacılık hizmetleri, eczacılık hizmetlerinin paydaşları
4 Eczane teknikerinin sorumlulukları
5 Türk sağlık sistemi ve sistemde eczanenin ve eczacılık hizmetlerinin yeri
6 Serbest eczaneler ve sundukları hizmetler
7 Hastane eczaneleri ve sundukları hizmetler
8 Hastane eczaneleri ve sundukları hizmetler - ara sınav
9 Eczane personeli ve bu bağlamda eczane teknikerinin yeri
10 Eczacılık hizmetlerine ilişkin temel beceri ve sorumluluklar
11 Yönetim fonksiyonları, hizmet işletmelerinde yönetim
12 Eczane teknikeri ve halkla ilişkiler
13 Eczane teknikerinin mesleki imajı
14 Eczane teknikeri ve müşteri ilişkileri yönetimi, eczaneden sunulan hizmetlerin kalitesi, zaman yönetimi
15 final sınavı

Ders ile ilgili slyatlar,



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 60
Final Sınavı için Bireysel Çalışma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 14 1 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 5 4 5 5 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 4 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4
ÖÇ 5 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek